Hjælp til valg af cykel
-
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
- Geografisk sted: Grenå
Sidste år købte jeg en -89 TA til 900EUR. Hjemme i garagen står den mig i ca 9k klargjort til syn. Afgiften lander nok på ca 10 - 15k. Så hvis du leder lidt på e-bay og har lidt is i maven kan du sagtens finde en billig model. På mobile er priserne noget højere men du har lidt bedre tid til at udspørge sælger om detaljer.
Fordelen ved en gammel model er at de er lettere (10-15kg) og de er tit så grimme at de små ridser der kommer er lidt ligegyldige. TA og AT er iflg oplysningerne ca lige hurtige med TA som marginalt hurtigere. Balancen i Ta er eminent, min kone kørte gennem Esbjerg med fuld oppakning og passager uden problemer på en af sine første køreture.
Hilsen
Jernhenrik
PS Hvis du "kun" har lille kort til 34hk er det en meget dum ide at snyde med det og kører på en større model. Forsikringen dækker ikke og du risikerer en million regning for et uheld med personskade.
Fordelen ved en gammel model er at de er lettere (10-15kg) og de er tit så grimme at de små ridser der kommer er lidt ligegyldige. TA og AT er iflg oplysningerne ca lige hurtige med TA som marginalt hurtigere. Balancen i Ta er eminent, min kone kørte gennem Esbjerg med fuld oppakning og passager uden problemer på en af sine første køreture.
Hilsen
Jernhenrik
PS Hvis du "kun" har lille kort til 34hk er det en meget dum ide at snyde med det og kører på en større model. Forsikringen dækker ikke og du risikerer en million regning for et uheld med personskade.
-
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
- Geografisk sted: Beijing, Kina
- Kontakt:
En gammel TA er faktisk en ganske fin ting - de foerste modeller har faktisk 55 hk. Mener at det holder frem til -89......??
Jeg har fragtet en - 87 model med her til Kina......ja, ved godt at den er 23 aar gammel og det er helt tosset - men holder meget af saadan en antikvitet.... - og den koerer stadig rigtig godt.
Ang. tank volumen: efter 300 km vil jeg nu gerne af og straekke benene lidt.....
Jeg har monteret en 34 liters tank - men har endnu ikke koert den tom i et straek... og det kommer aldrig til at ske...he,he
Hilsen
Torben - kinesien
Jeg har fragtet en - 87 model med her til Kina......ja, ved godt at den er 23 aar gammel og det er helt tosset - men holder meget af saadan en antikvitet.... - og den koerer stadig rigtig godt.
Ang. tank volumen: efter 300 km vil jeg nu gerne af og straekke benene lidt.....
Jeg har monteret en 34 liters tank - men har endnu ikke koert den tom i et straek... og det kommer aldrig til at ske...he,he
Hilsen
Torben - kinesien
Jeg må tilstå, har efterhånden ret svært ved at tro på den skrøne med at de første TA modeller skulle have 55 hk.
Ser man på indmaden i motoren, karburatorer, udstødning osv. Er de totalt magen til modellerne fra 90erne. Så hvor de ekstra 5 hk skulle komme fra er mig noget af en gåde.
Men man kan jo bilde sig selv meget ind
Ser man på indmaden i motoren, karburatorer, udstødning osv. Er de totalt magen til modellerne fra 90erne. Så hvor de ekstra 5 hk skulle komme fra er mig noget af en gåde.
Men man kan jo bilde sig selv meget ind
-
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
- Geografisk sted: Grenå
I MCrevyen 88-89-90 Er Transalpen opgivet til 55 hk derefter falder den til 50.....på linket kan man se den er ændret en del.
http://www.ta-deti.de/ta/mods.html
http://www.ta-deti.de/ta/mods.html