Hjælp til valg af cykel

Her kan debateres alt, næsten.
Skammore

Indlæg af Skammore »

Hehe ja okay :)

Jamen så må jeg jo ud og kigge på markedet.

Jeg takker mange gange for svarene, da det har afklaret en del af min tvivl :D

Så kan det jo være jeg vender tilbage senere - med MC! :-D
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Indlæg af jernhenrik »

Sidste år købte jeg en -89 TA til 900EUR. Hjemme i garagen står den mig i ca 9k klargjort til syn. Afgiften lander nok på ca 10 - 15k. Så hvis du leder lidt på e-bay og har lidt is i maven kan du sagtens finde en billig model. På mobile er priserne noget højere men du har lidt bedre tid til at udspørge sælger om detaljer.
Fordelen ved en gammel model er at de er lettere (10-15kg) og de er tit så grimme at de små ridser der kommer er lidt ligegyldige. TA og AT er iflg oplysningerne ca lige hurtige med TA som marginalt hurtigere. Balancen i Ta er eminent, min kone kørte gennem Esbjerg med fuld oppakning og passager uden problemer på en af sine første køreture.

Hilsen

Jernhenrik

PS Hvis du "kun" har lille kort til 34hk er det en meget dum ide at snyde med det og kører på en større model. Forsikringen dækker ikke og du risikerer en million regning for et uheld med personskade.
Skammore

Indlæg af Skammore »

Det med at snyde med hk, må jeg nok lige tænke lidt over.. En millionregning lyder ikke specielt rart :/

Men valget er nok en TA eller en AT RD03 så.

Så igen, mange tak for svarene :D
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

En gammel TA er faktisk en ganske fin ting - de foerste modeller har faktisk 55 hk. Mener at det holder frem til -89......??
Jeg har fragtet en - 87 model med her til Kina......ja, ved godt at den er 23 aar gammel og det er helt tosset - men holder meget af saadan en antikvitet....:-) - og den koerer stadig rigtig godt.
Ang. tank volumen: efter 300 km vil jeg nu gerne af og straekke benene lidt.....
Jeg har monteret en 34 liters tank - men har endnu ikke koert den tom i et straek... og det kommer aldrig til at ske...he,he
Hilsen
Torben - kinesien
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg må tilstå, har efterhånden ret svært ved at tro på den skrøne med at de første TA modeller skulle have 55 hk.

Ser man på indmaden i motoren, karburatorer, udstødning osv. Er de totalt magen til modellerne fra 90erne. Så hvor de ekstra 5 hk skulle komme fra er mig noget af en gåde.

Men man kan jo bilde sig selv meget ind :-P
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Indlæg af jernhenrik »

Jeg har kørt en del på en PD06 og en PD10 (vist den svageste på papiret). Uden direkte sammenligning føles PD10 som den kvikkeste af de to modeller, og den er også ca 10km/t hurtigere. Men papir er jo taknemligt, så der er jo som du antyder nok tale om reklame hk.

Hilsen

Jernhenrik
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Det er faktisk ikke engang reklame-heste :-)
For mindes ikke at jeg nogensinde har set nogen officielt stykke papir hvor der står andet en 50HK, også på de tidlige modeller.
kite72

Indlæg af kite72 »

I MCrevyen 88-89-90 Er Transalpen opgivet til 55 hk derefter falder den til 50.....på linket kan man se den er ændret en del.

http://www.ta-deti.de/ta/mods.html
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Det var lige godt fandens :-)

Ja ja, så blev man det klogere :-)
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Fra MC-revyen 1987
Beklager den ringe kvalitet ;-)

Billede
Besvar