Til jer som køre Transalp...

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Turner

Til jer som køre Transalp...

Indlæg af Turner »

Hej igen :-P

Endnu et spørgsmål til jer som køre TransAlp!

Er det kun mig - eller har I også problemer med at få cyklen op på centralfoden?
Jeg har haft cykel før, og kunne godt få den op, så mener derfor at denne fod er mega træls og fungerer dårligt? :evil:
Er det ren teknik eller har nogle af jer erfaring med køb af anden fod?

Desuden har jeg urtolig meget vindstøj i min hjelm som jeg tror skyldes min kåbe/vindskjold på cyklen?
Kender I til dette?
Og hva har I evt købt i stedet for.....?

Tak....Turner :-D
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Til jer som køre Transalp...

Indlæg af Tinning »

jeg kører på en transalp fra 89 og der kræver det næsten at du løfter mc for at få den på centerben så det bliver ikke brugt meget :-x

mvh Tinning
Kim Helbo

Re: Til jer som køre Transalp...

Indlæg af Kim Helbo »

HejTurner. Jeg anser ikke mig selv som en ren slapsvans, :oops: men har også oplevet at TAen er noget tung bagi når den skal på centerfod. Bruger den kun ved rengøring og når det ikke er kasser/bagage på. Jeg kører xl 700 ( 219 kg ). Mvh Kim.
Brugeravatar
JP
Indlæg: 313
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: Til jer som køre Transalp...

Indlæg af JP »

Hej

Jeg havde det samme problem, men har ændret på støttebenet, så nu ruller den nemt op på støttebenet.

Hilsen Jørn
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Til jer som køre Transalp...

Indlæg af Tinning »

det vil vi gerne se nogle billeder af :-D

mvh tinning
Brugeravatar
JP
Indlæg: 313
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: Til jer som køre Transalp...

Indlæg af JP »

Hej
Se under teknik - centerstøttefod, februar måned 2011

Hilsen Jørn
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Til jer som køre Transalp...

Indlæg af Søren Dahl »

Det useriøse bidrag - køb en Africa Twin - det gjorde jeg - problemt er næste løst - mangler at sælge alpen :mrgreen:

- anyway - spøj til side, jeg har kørt alp i mange år, kan sagtens huske dit problem med både vindstøjen (fik tinnitus af den helt tilbage i 2000), og centerfoden er mærkelig konstrueret. Jørn og jeg har ekseleret lidt (meget) i kåbeglas for nyeligt - det som virker for mig, har været Gives højeste kåbeglas kombineret med Touratechs påsættelige kåbeforhøjer - det er imidlertid ikke helt nok til 187 cm - så jeg har købt et plexiglas, hvor jeg skal forhøje kåbeforhøjeren - ja du læste rigtige - forhøje kåbe forhøjeren :lol: med 3 cm.

Held og lykke.

Mvh Søren
Turner

Re: Til jer som køre Transalp...

Indlæg af Turner »

Tak for tilbagemeldingerne :-P

Har kigget på din fod Jørn......men vil det sige, at jeg skal anskaffe mig en fod fra en BMW???
Eller er du gået igang med at sælge - af din specielle fremstilling???
hahaha :lol: :lol: :lol:
Brugeravatar
JP
Indlæg: 313
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: Til jer som køre Transalp...

Indlæg af JP »

Hej Turner
Jeg fremstillede en skabelon af pap, for at få den rigtige " vinkel " på bøjningen, fik den lokale smed til at lave to bøjninger i massiv aksel. Dernæst savede jeg fødderne af det gamle støtteben, det er fremstillet af rør, derpå slibes lidt at bøjningerne, svarende til godstykkelsen på røret. Nu kan bøjningerne skubbes op i røret på støttefoden og tilpasses i længden, og drejes sådan de går fri af kæde og sidestøttefod. Demonter foden og svejs.
Eneste ulempe ved indgrebbet er, at den nemmere skubbes ned af centerfoden.

Hilsen Jørn
Turner

Re: Til jer som køre Transalp...

Indlæg af Turner »

Tak Jørn.... :-D
Jeg må dog sige, at det virker som en større omgang - så det må vist vente lidt.... :roll:

Turner :-P
Besvar