Vest-Sjælland offroad

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Vest-Sjælland offroad

Indlæg af Palle »

Hej herinde.....
Er der nogen der har nogle "gode steder" hvor man kan lege/øve lidt offroad hygge i Vest-Sjælland ?
Selvfølgelig kan man "komme til at køre forkert" :-D ---
Men det ville da være federe at have fået lov ;-)
Chrome won`t get you home..
Anders Thorsen
Indlæg: 201
Tilmeldt: 17. jun 2011, 14:07
Geografisk sted: Børkop

Re: Vest-Sjælland offroad

Indlæg af Anders Thorsen »

Hej palle
Der er grusgravsområdet ved bjergstedbakker der bliver sommetider kørt med landrover så kan de vel ikke have noget imod man leger lidt med sin
offroed inden for rimelighedens grænser. :-D
hilsen
Anders
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Vest-Sjælland offroad

Indlæg af Palle »

Hej Anders.
Tak for dit svar.... skønt med respons :-D
Det tror jeg at jeg vil finde.... og så skulle det jo blive fedt vejr på Tirsdag :sol:

Hva` med dig ? er du fra "lokal-området? :?:
Chrome won`t get you home..
Anders Thorsen
Indlæg: 201
Tilmeldt: 17. jun 2011, 14:07
Geografisk sted: Børkop

Re: Vest-Sjælland offroad

Indlæg af Anders Thorsen »

Hej Palle
Ja jeg bor næsten lige ved siden af men har aldrig kørt dernede skønt jeg har haft lyst til det mange gange :-D hvis du har tænkt dig at køre en tur derned på tirsdag skal du nok komme efter kl. 16 nogle gange arbejder de dernede.
Anders
tingtilsalg

Re: Vest-Sjælland offroad

Indlæg af tingtilsalg »

Husk nu lige på at dem der kommer i deres 4WDer kommer i klubregi og har en aftale med ejeren af terrænet. Hvis man så tropper op på sin offroad-MCog regner med at man godt kan lege med, da der jo sikkert intet sker ved det, skal man måske lige synke snottet engang. Man er ikke forsikret med. Ej heller er man ikke en del af aftalen klubben måtte have. Og man kan i bedste fald være skyld i at andre ikke får lov at låne et terræn mere.

Så tænk lige over det før i kører ud og laver numre.
Der er en grund til at Seest offroad terræn er lukket land for 2-hjulede nu. Det er fordi folk ikke kunne finde ud af at holde sig til reglerne.

Tænk også lige over at der er en grund til landet 4wd-klubber sjældent har problemer med at finde terræn at lege i, og landets MC-offroadklubber konstant døjer med det.

Hvis man endelig vil på snigertur, så kør en tur i skoven, hvor man trods alt ikke ødelægger andres muligheder for fremtidig sjov.
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Vest-Sjælland offroad

Indlæg af Palle »

Nu var planen heller ikke at "køre bollerne blå" :mrgreen:
Men køre derud og "se om der var nogle man kunne spørge"...

Der er jo også den mulighed at spørge 4wd klubben om lov,
De er jo lige så miljø-skadede som man selv er 8-)

Ud over det, er der bred enighed om at man ikke skal ødelægge det for andre :-D
Men hvor man dog mangler steder til at lege 8-) !!!!

Golfbaner er der sgu` nok af fing2 He-He
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Vest-Sjælland offroad

Indlæg af Lasse Pedersen »

Godmorgen Palle

Jeg har sidet her til morgen og læst dine indlæg, med stor intresse
jeg vil derfor ikke undlade at gøre dig opmærksom på at det med at køre i på grusgrave og baner også ud over at kunne give problemer for ejer, lejer, også hvis man er mere end en kører, af de offentlige myndigheder bliver betraktet som motorløb, ja det virker besværligt men ikke desto mindre rigtigt
Jeg kunne også godt tænke mig mere jord/grus under dækene!
min foreslag er at du hører dig for
Rigtig god fornøjelse :-D

Selv kører jeg over den østre bro, nu bor jeg også tæt ved den og har købt et bropas som giver ret billig brug af Øresundsbroen og der er mange muligheder for grus i Sverig
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Vest-Sjælland offroad

Indlæg af Palle »

Hej Lasse .
Jamen du har så evigt ret !! :ok: Det er nok det der er så svært at fatte.. man skal ikke længere end lige over på den anden side af sundet,før slaraffenland åbner sig.... fing1
I bund og grund er man vel bare misundelig,over ikke at være født som svensker :-D
Hvorfor skal alting være så EU-reguleret og beaurokratisk herhjemme fing2

Der er nok en grund til at man aldrig ser en folketings-politikker på MC :snydt:
Chrome won`t get you home..
Anders Thorsen
Indlæg: 201
Tilmeldt: 17. jun 2011, 14:07
Geografisk sted: Børkop

Re: Vest-Sjælland offroad

Indlæg af Anders Thorsen »

Det kunne være rigtigt hyggeligt hvis vi kunne samles og tage en tur på grus hensidan det lyder som om at Lasse kender en masse gode steder der det ville jeg da mægtig gerne og sikkert andre også :-D . Med hensyn til den lokale grusgrav er der noget der tyder på at de er blevet trætte af folk med hang til 4 hjulstræk de har lagt en del store sten
på diverse veje ind til selve grusgravs området for at stoppe det så det kunne tyde på der er nogle der har været lidt for ivrige som det også har været talt om her i tråden.
Anders
tingtilsalg

Re: Vest-Sjælland offroad

Indlæg af tingtilsalg »

Palle skrev:Nu var planen heller ikke at "køre bollerne blå" :mrgreen:
Men køre derud og "se om der var nogle man kunne spørge"...

Der er jo også den mulighed at spørge 4wd klubben om lov,
De er jo lige så miljø-skadede som man selv er 8-)

Ud over det, er der bred enighed om at man ikke skal ødelægge det for andre :-D
Men hvor man dog mangler steder til at lege 8-) !!!!

Golfbaner er der sgu` nok af fing2 He-He
Det har jo ikke rigtigt noget at gøre med om de også er miljøskadede, for selvfølgelig er de det :)
Det har noget at gøre med sikkerhed. 4WD klubberne går generelt langt mere op i sikkerhed end der gør i landets MC-offroadklubber. Og der er jo nok også en grund til det, eftersom køretøjerne vejer noget mere.

At køre både MC og 4WD i samme terræn er, hvis du spørger mig, lidt noget skidt. Der skal så lidt til for at det går rigtigt galt. MCerne kører jo generelt noget hurtigere og bremser dårligere. Så 4WD folkene skal hele tiden køre rundt og være varsomme med om der nu pludselig dukker en MC op ud af ingenting. Så det vil ikke være et spørgsmål om hvis det går galt, men nærmere om hvornår.

De aftaler 4WD klubberne laver med ejere om brug af terræn gælder ene og alene for klubbens medlemmer, hvilket jo giver meget god mening. Hvis Hark medlemmer så dukker op og spørger om de må lege med, og det så går galt. Hvad gør man så? I bedste fald har man ødelagt muligheden for at 2 klubber senere kan benytte sig af terrænet.

Mit forslag er at HARK selv tager initiativ til at få spurgt rundt omkring om lån af terræn til sjov. Der er en del gode steder både på sjælland og i jylland, og spørger man pænt burde det være muligt. Selvom det ikke ligefrem er blevet lettere.
tingtilsalg

Re: Vest-Sjælland offroad

Indlæg af tingtilsalg »

Anders Thorsen skrev:Det kunne være rigtigt hyggeligt hvis vi kunne samles og tage en tur på grus hensidan det lyder som om at Lasse kender en masse gode steder der det ville jeg da mægtig gerne og sikkert andre også :-D . Med hensyn til den lokale grusgrav er der noget der tyder på at de er blevet trætte af folk med hang til 4 hjulstræk de har lagt en del store sten
på diverse veje ind til selve grusgravs området for at stoppe det så det kunne tyde på der er nogle der har været lidt for ivrige som det også har været talt om her i tråden.
Anders
Det er ikke pga 4WD folket mange grusgrave har lagt en stor sten på vejen ind. De skal nok finde en vej ind hvis de vil. Mange steder har de jo også en bom for.
Det er pga. gør-det-selv folket i weekenderne, der lystigt kører ind og tager hvad de vil have uden beregning. Og så det at en grusgrav heller ikke er noget sted at være for en personbil, bla pga sikkerhed.
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Vest-Sjælland offroad

Indlæg af Palle »

Det lyder da som en rigtig god ide,at tage en fællestur over broen.gerne med en shelter-overnatning og bålhygge :beer:
Den er jeg med på !!! jeg har bare nogle tumpede arbejdstider (nattevagt)

Og for at gøre en lang diskution kort... så er det vel logik at man ikke drøner rundt i en grusgrav,samtidig med at der fræser store 4WD rundt !!!! ----- det siger sgu sig selv...

Og køre rundt i statsskovene.... "fed ide" :not: det kunne rydde lidt ud i joggere,mountainbikes og hundeluftere :-D
Det må da alt andet lige,være mere sikkert at "tumle rundt" i en grusgrav,end at fræse rundt i skoven :?:
Nej problemet er at det snart er så restrektivt at være dansker,at folk tager "sagen i egen hånd"....

det er jo så langt ude at man skal have byggetilladelse for at "få lov" til at lave et hundehus der er højere end 120cm !!!

Nej lad os arrangere den tur til Sverige :mrgreen:
Chrome won`t get you home..
tingtilsalg

Re: Vest-Sjælland offroad

Indlæg af tingtilsalg »

Palle skrev:Det lyder da som en rigtig god ide,at tage en fællestur over broen.gerne med en shelter-overnatning og bålhygge :beer:
Den er jeg med på !!! jeg har bare nogle tumpede arbejdstider (nattevagt)

Og for at gøre en lang diskution kort... så er det vel logik at man ikke drøner rundt i en grusgrav,samtidig med at der fræser store 4WD rundt !!!! ----- det siger sgu sig selv...

Og køre rundt i statsskovene.... "fed ide" :not: det kunne rydde lidt ud i joggere,mountainbikes og hundeluftere :-D
Det må da alt andet lige,være mere sikkert at "tumle rundt" i en grusgrav,end at fræse rundt i skoven :?:
Nej problemet er at det snart er så restrektivt at være dansker,at folk tager "sagen i egen hånd"....

det er jo så langt ude at man skal have byggetilladelse for at "få lov" til at lave et hundehus der er højere end 120cm !!!

Nej lad os arrangere den tur til Sverige :mrgreen:
Jeg er på ingen måde fortaler for snigerture rundt i de danske skove. Det jeg ville frem til med min kommentar omkring snigerture, er/var at så ødelægger man det i hvertfald primært for sig selv. Men selvfølgelig også for motionister/jægere hvis det er jagtsæson osv.
Besvar