En af de dage...

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

En af de dage...

Indlæg af Bønne »

...hvor det tager dobbelt så lang tid at køre hjem fra arbejde... :lol:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: En af de dage...

Indlæg af Palle »

gode billeder :ok:
Det ser lidt "salt" ud ;-) Nice Bike :-D
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: En af de dage...

Indlæg af Tinning »

det ser fint ud og ja nu går vi den tid i møde hvor det trods alt er mere rart at kører mc
det er nogle fine styrluffer du har kan du huske hvor de er købt

mvh tinning
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: En af de dage...

Indlæg af Bønne »

Hej Tinning

Styrlufferne er med indbygget varme og er fra franske Bagster: http://www.bagster.com/en/showroom.php?id=138, dem der også laver tankovertræk/tanktasker og sæder. Jeg købte dem i december hos MC Topgear: http://mc-topgear.dk/, for en tusse, men fik først monteret dem efter nytår og jeg må sige, de fungere tilfredsstillende :ok: .
Der følger en plastikholder med, som man monterer på håndtaget, og så skruer en skrue igennem luffen ude i enden af styret, dette gør at luffen sidder bedre og ikke hænger og slasker som mange af de billige gør :ok: . Men man skal lige vænne sig til at kontakterne ikke er med inde i lufferne, derimod er der en "tut" til tommelfingeren, så man kan betjene kontakterne gennem lufferne, en lidt sjov detalje.
Der er to indstillinger af varmen, 60 og 100%. Ved temperaturer omkring 0 gr. er 60% fint uden håndtagsvarme, ved -10/-15 gr. kører jeg på 100% og med håndtagsvarmen tændt.
Jeg bruger disse handsker i dem: http://shop.hostettler.de/productdetail ... mno=X42901. Ved temperaturer over 0 gr. kører jeg bare med inderhandskerne og 60% varme. Handskerne har ydermere den fordel at man kan beholde inderhandskerne på ved tankning og lignende når det er koldt :ok: :-D
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Suhir

Re: En af de dage...

Indlæg af Suhir »

Hej Bønne! Fedt inlæg, med fede billeder!

De handsker du snakker om, hvor kan man købe dem? For ind til videre, så har jeg kørt med mine normale helårs handsker. Jeg har dog lige investeret i et sæt styrluffer, efter jeg var på besøg hos Kjelde og så han havde nogen magen til. Og an talte gost for dem, så jeg tog ud til Thansen og købte de billige, som fungere meget fint. Men de der handsker der, de virker godt nok tiltrækkende. :ok:
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: En af de dage...

Indlæg af Bønne »

Jeg kørte også med almindelige styrluffer inden jeg fik dem fra Bagster, de var dog fra Biltema. Og de var, som jeg skrev før, slaskede, og der var heller ikke ordentlig plads til kontakterne. Desuden kunne de, ved længere tids kørsel i frostvejr, godt blive så afkølede at man blev kold på oversiden af hænderne, og på tommelfingrene :not: .

Handskerne er fra IXS, det er det andet par jeg har, så vidt jeg husker fandt jeg det første par i en rodekasse hos Ågesen Motorcykler på Hvidovrevej i København. Jeg mener også jeg fik det nye sæt derfra, men de måtte bestilles, da de ikke havde dem hjemme normalt. Men alle IXS forhandlere i Danmark burde kunne få dem hjem på bestilling.

Det er Yamaha-motor der er dansk importør af IXS, og den nærmeste Yamaha forhandler for dig må være Bille MC i Skanderborg: http://www.billemc.dk/, han reklamerer med IXS på hjemmesiden, så han må kunne skaffe dem.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: En af de dage...

Indlæg af Tinning »

de ser fine ud jeg må se om det ikke er sådan et par jeg skal have inden det bliver koldt næste gang
Besvar