For pokker og s*u og fa*den UPDATE

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

For pokker og s*u og fa*den UPDATE

Indlæg af M@X »

I lørdags var jeg ude at trille en tur med Suhir og Master-lehmann.
Da vi havde været ude og vende for enden af en grusvej,punkterer jeg på baghjulet på min, ja undskyld, Yamaha XT600. Vi får ved fælles hjælp hjulet af og transporteret til et nærliggende værksted, hvor jeg tager dækket af. Et 4" søm var gået tværs igennem slangen og havde perforreret den mange steder på indersiden samt en 5 cm lang flænge i en næsten ny slange.
Turen var slut og jeg måtte efterlade Yamahaen og sidde bag på TA'en hjem.
Efter at have hentet mit reservehjul og fået Suhir til at køre Yammien hjem igen tog jeg min AT på arbejde resten af ugen. Men torsdag punkterer jeg så på forhjulet. En 2 cm lang tjørnestik lige midt i en af rillerne. Jeg opdagede det da forhjulet sejlede i en rundkørsel og jeg lånte lidt luft hos en bondemand der ikke var hjemme. Så kunne jeg køre de sidste 10 km hjem.
Men 2 punkteringer på 2 motorcykler på under en uge......... :evil: Det ene dæk var med 90% mønster. Det andet med 10% mønster. Dækmanden havde ikke de dæk hjemme som jeg allerede havde fået en pris på, så det betyder bare et xtra af og påmontering af et dæk. Det klarer jeg dog selv med 2 dækjern.

Ellers har jeg ikke haft punkteringer i næsten 10 år. Jeg skulle bare lige have luft (bogstaveligt talt ;-) )

:honda:
Senest rettet af M@X 04. sep 2013, 08:15, rettet i alt 1 gang.
--
mvh M@X
PAVJ

Re: For pokker og s*u og fa*den

Indlæg af PAVJ »

"Uheldigt" - er vel dækkende :ok:

M.v.h.
Poul
Suhir

Re: For pokker og s*u og fa*den

Indlæg af Suhir »

F**k hvor træls! :-/ vi må lige finde en punkterings fri tur igen! Og en kold bajer. :beer:
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: For pokker og s*u og fa*den UPDATE

Indlæg af M@X »

SÅ SKETE DET KRAFTHELVEDE IGEN. Er på vej på arbejde og i en rundkørsel (jeg skal igennem 7) slingrer bagenden. Ind til siden og konstaterer et søm igennem bagdækket. Tredje punktering på 3 forskellige hjul inden for mindre end 14 dage. 2 gange et stort søm i dækket. De byggearbejdere burde betale pant for søm :evil:

Så nu holder ATeren et sted alene ude på landevejen :not:
--
mvh M@X
poulsen

Re: For pokker og s*u og fa*den UPDATE

Indlæg af poulsen »

Det var da godt nok træls!

...men se det fra den lyse side så får du træning i at skifte dæk :-D
Suhir

Re: For pokker og s*u og fa*den UPDATE

Indlæg af Suhir »

Kunne være du skulle undersøge om der findes noget kevlar indlæg til dækkene? Det er da noget træls. :-/
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: For pokker og s*u og fa*den UPDATE

Indlæg af M@X »

Ja, så fik jeg mine nye Conti TKC 80 idag. Monterede dem selv. Bagdækket virkede stift, men det var nu ikke noget problem at få det vippet over fælgkanten.
Første indtryk er at dækkene sejler mere end de alm. gadedæk der var på inden. Nu skal jeg så lige have slidt den blanke belægning af dækkene inden de tåler fuld gas om hjørnerne.
Men de er godt nok grove indtil man vænner sig til synet af dem. Men det ser nu mere rigtigt ud med knopdæk på en sumpscooter :beer:
--
mvh M@X
Besvar