Negeren kom hjem fra Troldmanden.

Her kan debateres alt, næsten.
Mathias

Indlæg af Mathias »

iver



Indmeldt: 29. Jun 2004
Indlæg: 454
Geografisk sted: Århus
Skrevet: Ons Apr 29, 2009 7:07 pm Emne:

--------------------------------------------------------------------------------

Jo den skal på rullefelt, for man skal have målt udstødningsgassen for at se om den går for fed eller magert!

Hvor bor du i landet? Jeg kan anbefale FV motor i Østjylland!

Mvh Iver
_________________
Fuck Chrome.
HARK Rules


Noget kunne tyde på det :mrgreen:
Yankie

Indlæg af Yankie »

Ja, det må jeg nok sige.
Jeg ser frem til at høre beretningen fra felten? :shock:
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Drenge, eller skulle mand siger Hr og Fru ;-) ......

Jeg havde ellers planer om at skrive et større indlæg, men jeg kan jo ikke lade jer sidde og vente :!:

Jamen jeg må have rykket Finns rullefelt af led, det stod ud til højre og venstre med fjedre og remme lige pludselig..... Ej det er mellemgas, Finn målte mig til 53 HK, hverken mere eller mindre, og han kunne se at min cykel stod lidt magert i blandingen, så jeg fik beskrivelse af hvad jeg kunne gøre ved det (hæve nålen 0,5mm og skrue blandingsskruen en kvart omgang ud) og han gav mig reservedele med til det, uden beregning. Han gav mig også en udførlig forklaring på de to kurver der var på målingen han havde lavet, og han fandt Rasmus måling frem på skærmen så vi kunne sammenligne. Jeg må sige at han er en fin fyr ham Finn, så ja jeg kunne helt sikkert godt finde på at køre derud igen, hvis han er så billig som Rasmus siger. En skam han ikke har Meztler dæk, for så ville jeg helt sikkert køre derud.

Nu havde vi jo her i strengen snakket om KN filter, så det fik jeg bla, en lille snak med ham om, Finn mente ikke at det ville give noget som helst på vores cykler rent kraftmæssigt, det var kun racercykler med "RAM" og andre sjove luftindtag der havde den slags nytte af dem.

Det eneste jeg kan udsætte på ham skulle være at han glemte at give mig penge tilbage og at han oplyste to forskellige priser på dysning hvis han skulle gøre det (1700kr 0g 1500kr) Men det må jo siges at være bagateller.

Så det må give karakteren 8 ud af 10 tændrørshatte.

For de interesserede kan jeg oplyse at jeg kom af med 350 for kraft måling (HK og moment) og 100 for gasmåling (for fed eller mager blanding)

Hvis i eller andre har spørgsmål skal i endelig ikke holde jer tilbage.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Mathias

Indlæg af Mathias »

iver skrev:En skam han ikke har Meztler dæk, for så ville jeg helt sikkert køre derud.
Jeg havde en makker med derude engang der spurgte om ikke Finn solgte Metzeler, hvortil Finn-Finn svarede: "Nej - jeg sælger kun gode dæk!"

:mrgreen:
Yankie

Indlæg af Yankie »

Haha Ivar. Så var det slet ikke så ringe endda. Men kan forstå pengene var godt givet ud på dit KN filter så. Det gir en masse performance. :-D
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hvor er i bare søde i to, i suplere hinanden så flot......

Ja ja Rasmus, jeg skrev jo resultatet til dig pr sms kort efter jeg havde været derude, så du kendte det jo godt.

Og grin du bare, filtret sad i da jeg købte den, og det er sgu billigere at gøre det rent engang om året, istedet for at købe nyt.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Mathias

Indlæg af Mathias »

iver skrev: Og grin du bare, filtret sad i da jeg købte den, og det er sgu billigere at gøre det rent engang om året, istedet for at købe nyt.
Det har du helt ret i - og de større "masker" i K&N-filteret er såvidt jeg har forstået også kun et problem hvis man bruger cyklen til det den er bygget til ;-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Ja det har du ret i Mathias :!: Hvis man altså synes at den er bygget til at køre løb i sand og støv, hvis man synes den er bygget til længere ture, hvor man ikke kan få fat i nye filtre sådan lige er det vel en ok mulighed med KN filtret, da det kan renses og olieres igen efter behov. Nu har jeg ganske vist aldrig været ude på længere ture, og højst sandsyneligt aldrig kommer til at køre i egentlig ørken eller savane hvor det støver så meget at det er nødvendigt at oliere filtret yderligere, eller for den sagsskyld gøre filtret rent på turen, men rent økonomisk har det været en fordel for mig. Hvis man virkelig vil ud og køre hvor der er meget sand og fint støv i luften vil jeg nok anbefale et skumfilter, eller købe en skumindsats til at sætte i KNfiltret så skulle det kunne klare lidt af hvert. Det fåes bla hos Africa Queens som handler med diverse grej og udstyr til AT. Men nu tror jeg det er de færeste her fra klubben der sådan lige kommer forbi Vestafrika, Gobi eller Sydamerikas stepper hvor den slags er nødvendigt. De fleste jeg har set der køre løb den slags steder, bygger cyklen radikalt mere om, så det kan vel diskuteres hvad den er bygget til.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Mathias

Indlæg af Mathias »

Så langt behøver man nu ikke køre for at få det til at støve lidt, man kan bare tage en tur over Øresund :-)
Her er et billede som jeg tog af en fyr på en orange knallert da jeg var på tur med Ténéré-klubben for et par uger siden:

Billede

Ikke noget skidegodt billede, men man kan da se at det støver. Og det kan også sagtens lade sig gøre herhjemme. Du skulle tage og prøve det, det er ganske fornøjeligt ;-)
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Enig med Mathias..

Da jeg var nogle år siden var på Allroad tour i finland støvede det så man skulle tro vi kørte noget ørkenløb. Glad for at jeg ikke havde K&N filter på dengang :-)

I øvrigt også glad for at jeg ikke har det nu hehe :-)
Mathias

Indlæg af Mathias »

Ja, når man kører bag så'n en 8-10 knallerter i alle størrelser og med knopdæk kan det sgu' støve så meget så man nogle gange er nødt til næsten at stoppe helt op. Selvfølgelig medmindre man er en frygtløs SOB der bare er kold og holder på 8-)
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Ja, Iver du skulle ta og tage med os andre til sverige og køre på nogle grusveje mm. 8-)
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Ja det er et fint billede, men vi kan da også her i HARK her er et billede fra en generalforsamling for år tilbage
Billede
Det er mig på min gamle TA forrest, der er flere billeder derfra et andet sted på siden, Jeg kørte også i støv på den lidt nord for polarcirklen på små fede svenske skovveje da jeg i mine unge dage kørte til Nordkap på den, det værste støv jeg har kørt i var dog sydøst Island sidste sommer, der var så meget støv og sand at når der kom modkørende lastbiler kunne man ikke se forbi den, så var det på med SOBen (Son Of a Bitchen) og håbe på det bedste. Men nu var det mere støv og sand i den grad her
Billede

jeg mente, altså støv så fint at det kan gå gennem KN filtret, for det andet der skal det nok holde ude, det er Mr Africa twin, Francesco Catanese, en af de eneste tilbage der kører Rally Raid på AT. Nu holder jeg mig til en klub, men ja jeg tror Tenereklubben har nogle fede ture, jeg kender en der kører på Elefant, han taler vamt om klubben. Kan iøvrigt godt forstå du er glad for ikke at have KN filter på nu Tom, det ville også se sjovt ud med en sømand gå rundt med sådan et på og ikke andet hehe....

Mvh Iver

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar