Ny Yamaha All-Roader.

Her kan debateres alt, næsten.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hmmmmm kunne være man skulle kigge op og se den......

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Jeg har også planlagt at kigge forbi og se lidt på "Dyret".

Hyggeligt hvis vi kan lave et mini HARK møde !... :-D
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Niels

Indlæg af Niels »

Der er også demoture hos KS motor i Vejle idag, og i morgen!

Hilsen Niels
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Indlæg af kjelde »

Var hos KS motor i dag og prøvekøre yamahaen.
Den er frisk og villig at køre på og meget letkørt, men............Det er altså ikke nogen honda. Vibrerer og snurer. Og ikke noget V-2 moment. utrolig meget tubolens og vind. Prøvede først en tur alene, og var så tilbage og prøve med fruen bag på. Hun var langt fra begestret. Helt forkert vinkel til fodhvilerne, og kunne ikke være der for sidetaskerne.
Da vi kom på varaderoen igen var vi begge endnu mere glad for den.
Alt i alt må jeg sige at yamahaen var en skuffelse til landevejskørsel. Vil ikke bytte med varaderoen. Og så 240 af de stærke...........meget andet jeg ville vælge til denne pris.
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

ST

Indlæg af Nejmann »

Jeg nåede også lige at prøve en tur hos KS, og jeg synes sgu den kører rigtig fint. Desværre kom jeg lige fra Hartzen og var først i Vejle ti minutter i lukketid, men den korte prøvetur gav et godt indtryk.
Det virker som om tyngdepunktet ligger ret lavt - i hvert fald føles motorcyklen ikke tung, og den var nem at manøvrerer med også når det gik langsomt.

Med motorstyringen sat til touring, er den flink og blød i det, men på sport kommer kræfterne ret kontant, og det virker umiddelbart som om, der er nok af dem.

Turbulens var der - men det er der på de fleste motorcykler (med original-vindskærm) jeg har prøvet. Og det er som regel ret billigt at gøre noget ved det.

Næste prøvetur bliver forhåbentlig lidt længere - og gerne med grus. Det har jeg på fornemmelsen, at den faktisk ikke er helt uduelig til :-)

mvh Kåre
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Og stadig vejer en R1200GS 40 kg mindre.
Men som en klog mand engang sagde, at handle MC handler sjældent om fornuft, nærmere om følelser :-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

tingtilsalg skrev:Men som en klog mand engang sagde, at handle MC handler sjældent om fornuft, nærmere om følelser :-)
Så sandt, så sandt. :!:
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

tingtilsalg skrev:Og stadig vejer en R1200GS 40 kg mindre.
Men som en klog mand engang sagde, at handle MC handler sjældent om fornuft, nærmere om følelser :-)
En R1200GS vejer 40 Kgmindre, Men koster 60K mere... ;-)

/Chr.

(Den 1.juli tager min nabo og jeg til BMW Motorradays i Garmish Partenkirschen. Her kan man prøvekøre diverse maskiner. Sidste år tilbragtejeg en eftermiddag på en GS1200 Adventure..Da jeg satte mig op, havde den kørt 0 km.. :lol:)
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg gav gladeligt de 60000,- mere :-) Eller købte brugt hvis pengene var til det hehe.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Nu er det jo som bekendt svært at sammenligne æbler og pærer...

R 1200 GS vejer 40 kg mindre...det bliver også altid brugt til at fortælle at Varaderoen er for tung. Men hvad er det man sammenligner?
GS´eren vejer 229 kg fuldtanket, men har f.eks kun 20 l. på tanken, Varaderoen har 25 (jeg ved ikke hvad den nye Yamaha har).
GS Adventure vejer 256 kg fuldtanket, så den er altså også godt med, men den har så også 33 l. på tanken. Til gengæld har Varaderoen
DCBS-bremser, som også er med til at hæve vægten, og sådan er der så meget, sikkert også på Yamahaen, og som er skyld i dens
vægt, og så er vi tilbage ved den kloge mand, og det er nok det der i den sidste ende er det vigtigste :!: :lol:.
Én vil have moderen, en anden vil have datteren... :lol:

Apopos bremser og sammenligninger; Motorrad havde i foråret en test af GS, Varadero, Aprilla og KTM. GS´eren havde som den eneste
ABS, og vandt derfor bremsetesten :!: .
Det er for så vidt også i orden, hvis de andre ikke kan fås med ABS, men det kan i hvert fald Varaderoen, og så er testen ikke meget
værd i mine øjne. Varaderoens DCBS-bremser blev overhovedet ikke nævnt i testen, og de er efter min mening et lige så stort
plus som ABS´en.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

[quote="Bønne"]Nu er det jo som bekendt svært at sammenligne æbler og pærer...

quote]

:lol: Ja, det har du fuldstændig ret i...

Jeg er lidt uforstående hvorfor den vinder bremsetesten (jaja, den har ABSrstår ;-) ) for jeg mener bestemt ABS kan slåes fra. Det ville jo give et mere retfærdigt billede...

Det ER en dyr maskine, men den er altså outstanding. 1200 er en "helt anden maskine" end 1150, og 1150´eren er altså også fantastisk.
Boxermotoren givet et lavt tyngdepunkt, og gør den nem at tumle. Man skal lige vende sig til at den vipper, når der gives gas.. Men herregud, det gør en 4 hjulet BMW altså også.. også deres Diesel modeller ;-)

Der var en tidligere der skrev, at de var dyre.. HELT enig, men se lige denne:
http://www.dba.dk/bmw-r1200gs/id-66083536/
Det er iorden....

Sikke jeg spammer denne tråd, beklager ;-)
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Sådan er det jo altid når snakkes begynder at gå på forskellige motorcyker, og deres plusser og minusser.

Personligt kunne jeg aldrig drømme om at købe en Varadero. Indrømmet, har aldrig prøvet en, men vægten og design siger nok om den til at den ikke er interessant for mig. Og det samme gør sig i øvrigt gældende for den nye Super Tenere.

Derfor mener jeg heller ikke man kan sammenligne en GS1200 med en Varadero. Den ene vil jeg godt vove at kalde en offroader, den anden en ganske almindelig gadecykel.
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Indlæg af kjelde »

Uanset om motorcyklen hedder BMW, Yamaha, Honda eller noget andet er en offroader altså ikke en motorcykel på 1200 ccm og over 100 hk.
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

kjelde skrev:Uanset om motorcyklen hedder BMW, Yamaha, Honda eller noget andet er en offroader altså ikke en motorcykel på 1200 ccm og over 100 hk.
:-? :?: forklaring...........
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Ja det ville jeg da egentlig også gerne høre lidt om. For det ene hænger da overhovedet ikke sammen med det andet.

Hvis nogen MC på over 1000ccm kan kategoriseres som offroader må det da være BMWs store GSer. Serien er nu over 30 år gammel og har da om nogen cykel bevist hvad der skal til for at lave en tung offroader.

Cyklen har nok klassens laveste tyngdepunkt og samtidig en af de meste velkørende motorer. Så det kan vel ikke undre nogen at GS serien er blevet så gennemtæsket i alt slags terræn, som de nu engang er.

I samme ombæring skulle man så spørge hvad en Varadero laver i Allroad regi? ved godt jeg sikkert træder en masse mennesker over tæerne, men det må vel i grunden være samme snak.

I øvrigt tog tråden da vist lidt en drejning i forhold til hvad den startede ud med. Men sådan kan det jo gå :-)
Besvar