Året der gik

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Gæst

Året der gik

Indlæg af Gæst »

Folk er åbenbart ikke interessede i at snakke om julegaver og flodbølgekatastrofenyhedsinlæg (pyyhha, det var sgu et langt ord) :-D

Så hvad med om at vi fortælle lidt om hvad vi har oplevet på mc i det forløbne år??

Jeg kan fortælle at det første halvår gik med at aftjene værnepligt, så der fik jeg ikke kørt så meget.. men så kom sommeren og jeg fik de kørt lidt rundt på de lokale grusveje og i grusgraven, men skulle jeg til grønland, så der gik jo også en måned med det.

Sidst i juli tog jeg så med på Allroad-tour'en i finland, selve turen var faktisk ganske ok, men da det blev en noget kostelig affære for mig var jeg nu noget træt af det hele lige da jeg kom hjem. Men det hjælper jo altid at få tingene lidt på afstand.
Ellers er det jo ikke blevet til de helt store arrangementer i år for mig, jeg havde jo forsøgt at invitere til arrangement hernede i grusgraven engang i juli, men ud af 27 medlemmer i klubben var der kun 4 der svarede på invitationen, hvor 2 der kunne komme, Peter og Esben, behøver jeg at nævne at det er lidt RINGE AF JER ANDRE, ikke engang af svare på invitationen.

Til gengæld er mit efterår gået ganske godt, jeg har fået tid til at køre en masse i grusgraven og de omkring værende stubmarker. Og nu er det så vinter, eller dvs, det burde være vinter, så jeg kører stadig på livet løs i min grusgrav.

Af kommede arrangementer jeg skal deltage i kan jeg nævne nytårstræf i Langå d. 22/1 med DORMCK ( til de uvidende kan jeg nævne at det er en forsamling af mennesker med kun en ting på dagsordenen, nemlig at smadre deres cykler mest muligt på kortest tid)

Og så den 26/27 er der trangiatræf også med DORMCK... (hmm jeg er spændt på hvor mange der dukker op til det arrangement, alle har jo sikkert smadret deres cykler i forbindelse med nytårstræffet 8-) )

Nå, men lad mig nu høre jeres version af et år der er gået??

ps. lad nu være med at få tudefjæs på fordi jeg driller lidt. :lol:
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

God tråd!!!

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Alle

Tom har startet et par tråde som måske ikke havde så meget med vores klub at gøre, og som har givet anledning til nogle lidt irrelevante diskusioner, men det her er altså en rigtig rigtig god tråd Tom har startet, der i særdeleshed har noget med Honda Allroad klubben at gøre, så vis os nu lidt respekt, skriv lidt om hvad I har gået og lavet og lad os se lidt aktivitet her på Forum - her er altså INGEN undskyldninger for at man ikke gider svarer fordi det er irrelevant for klubben! Undskyld min hårde tone, måske har Tom startet noget som i flere øjnes ikke har været så godt, men han har i det mindste skrevet noget!

Jeg vender selv tilbage når jeg har været på arbejde, jeg har en længere beretning om de forrige MC år......

Så jeg henstille til at vi alle viser klubben lidt aktivitet nu foran tasteturet - det er den eneste måde at holde os sammen på - kan vi finde ud af at vise noget aktivitet foran tasteturet, så er jeg også helt sikker på, at vi kan finde ud af at lave nogle rigtig fede ture sammen til foråret/sommer - KOM SÅ!!!

Med venlig hilsen

Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg tilhører jo ikke den ligeglade type, det er I nok klar over. Og jeg kan se at 15-17 stykker har kigget på mit indlæg, og kun een har svaret (Tak for det Søren :ok: ). Jeg synes simpelthen det er for ringe. hvad er det folk vil når de melder sig til på dette forum???

hvis ikke dette forum er til for at vi kan diskutere ture, mekanik og høre på hinanden løgnehistorier.. hvad er der så tilbage???

tag jer da sammen, og fortæl lidt om hvad I har oplevet.. for noget må I da have lavet??? eller gik der allerede HAKK i den sidste år inden sæsonen gik igang???


med håbefulde hilsener

meget skuffede Tom
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Mc sæsonen 2004

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Alle

I 2004 fik jeg kør ca. 10 K km - det er jeg BESTEMT ikke tilfreds med, faktisk hvor knap 5k km var på ferie.

Jeg startede sæsonen med at køre normalt, så begyndte jeg at lege lidt, og en dag i april var jeg et øjeblik uopmærksom og lagde cyklen ned inc. mig selv - det kostede 3 uge i armslynge med et brække kraveben - hvad kan man så lære af det - jo homo sapiens er ikke fra naturens side beregnet til at køre motorcykel - det er nok smartere at bruge pigkøller og lave lejerbål og jagte hunner ;-)

Men jeg kom hurtigt op på cyklen igen, og dagen efter jeg havde fået slyngen af, var jeg ude og køre igen. Faktisk var jeg ude og køre på Henrik Halds herlige AT 650 som han lige havde anskaffet sig på det tidspunkt - på det tidspunkt boede jeg hjemme hos mine forældre, og min mor så naturligvis at jeg drog af sted på svinet - hold da op - det kunne næsten registreres på richer skalaen den skideballe jeg fik da jeg kom hjem - Hald kan sikkert også huske det, ikke ? :-o

Nå men resten af foråret gik rigtig godt, men jeg fik ikke kørt så meget som jeg gerne ville - for meget arbejde og andet. I juli måned kørte jeg til Skotland sammen med en kammerat som kører på en Super Tenere - det var en herlig tur kan I tro - masser af whiskey, fede veje og løgnhistorier - det duede bare - vi kørte hele Skotland rundt, incl højlandet og Isle og Skye, som altså ikke er så dramatisk som højlandet skulle vi lige hilse og sige! Jeg styrtede iøvrigt også i Skotland for det ikke skal være løgn, men det skere heldigvis ikke noget, ikke andet end jeg blev slemt forskrækket!

Resten af MC året fik jeg ikke kørt det helt store, men nogle enkelte ture blev det da til, og fedt var det da også!

Her sidst i år 2004 tog jeg så konsekvensen af mine styrt og fik lavet min Alp superpæn - som I fleste nok har set på billederne (iøvrigt tusinde tak for alle de gode tilbagemeldinger - i kan få den af se i levende live her til foråret -!!!) - jeg er selv meget tilfreds med resultatet - iøvrigt var det min kammerat Kåre Nejmann, ham jeg var i Skotland med, som inspirede mig til den totalt fede grønne farve Jaguar Racing Green cyklen er blevet malet i, det er iøvrigt den samme farve som de nye Mini cooper er malet i.

Næste år skal jeg køre en masse ture sammen med alle jer fra klubben her, og naturligvis skal jeg udføre min livsdrøm, Nordkapp tur retur på en FEEEEED kværn, min egen TransHarley - jeg kan slet ikke få armene ned ;-)

Nå, men lad os høre lidt fra jer andre her på forumet - PLEASE!!!!

Med venlig hilsen en optimistisk som snart ikke kan lave andet end at læse indlæg fra de forskellige på forum!

Søren
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Toms....

Godt initiv fing1

Jeg har i 2004 ikke fået kørt alt det jeg gerne vil, men dog alligevel mere end de fleste. Total er det cirka 40.000 km. på 3 forskellige cykler.

Først på året en lidt pumpet XT 600, som fortrinsvis blev brugt til at tumle i mudder med, og da behovet i Marts blev mere landevejsorienteret faldt valget på en AT'er fra 1993. Sikke et valg. Verdens bedste cykel til mit behov. 80% landevej og 20% grus/mudder. Sådan cirka. I bare overvældende rus over den køreglæde(+ lidt forsikringspenge fra en kvæstet AT'er) investerede jeg i en 99'er AT. Af mine kørte kilometer står den for ca. de 10.000. Det er lidt luksus at ha' en cykel med gadedæk og en med knobdæk. Den gamle er nu solgt til en god kammerat, som også har set lyset !

Jeg benytter dagligt MC'en som arbejdskøretøj og triller desuden en tur faktisk hver week end.

Af de bedre ture vil jeg da nævne en tur på Hærvejen i November, sammen med en kammerat på en ny XT 600. Turen startede i Viborg hvorfra vi fulgte Hærvejen sydover til Tyskland. Rigtig, rigtig dejlig tur, hvor ca. 10% kan køres på grus. En enkelt overnatning i Shelter, nær grænsen, selvfølgelig med 2 gode bøffer, et glas vin og nogle kolde øller.
Jeg vil tro jeg har haft en 10- 12 overnatninger i naturen på MC i løbet af året, hvilket klart er i underkanten, og det gør jeg noget ved i 2005.

Er ved at klaregøre til tur til Rusland, som gerne skal toppe i Murmansk, og følge polarcirklen gennem Finland og ind i Sverige for at trille hjem den vej. Det ved du jo alt om da selv skal med.

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Kanon spændende!

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Peter

Fortæl fortæl.....

Hvad kommer den tur til at gå ud på, og hvornår tager i af sted? Jeg har hørt lidt fra Tom om turen, men det er længe siden, så turen har nok været over tegnebrættet nogle flere gange efterhånden :-D

Det lyder bare totat i orden det I vil prøve der!


MVH Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Kunne vi ikke på Torben til at fortælle lidt mere om hvordan hans år i kina er gået?? måske det ikke er så meget med mc at gøre, men noget må han da kunne fortælle, ikke Torben?? :-)
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Indlæg af Henrik Hald »

hej derude, jeg fik kørt ca 12000km i 2004. de første 2000 på min gamle cykel, en Honda CB900F fra 81, en velkørende. men men TOTALT kedelig maskine, ihvertfald set i forhold til den AT 650 fra 89, som jeg købte i april, og jo Søren jeg kan sagtens huske den skideballe din mor kom med da du lige skulle prøve en tur, i sommerferien fik jeg ikke kørt en skid da jeg var i murmansk i 14 dage, derfor nåede jeg heller ikke at komme til træf i skagen, men det satser jeg stærkt på at nå i år, jeg regner også med at køre en masse ture sammen med jer HARK/HAKK, men nu skal vi jo først til fyn og se dakarvideo, det bliver kanonhyggeligt, mvh henrik.
Besvar