Vinterkørsel.

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
PAVJ

Vinterkørsel.

Indlæg af PAVJ »

Generelt får jeg kørt alt for lidt på min MC - da bilen jo er dejlig bekvem når det bliver koldt og usselt.
Det var faktisk lidt mere charmerende i unge dage hvor der kun var råd til et køretøj, der fik man faktisk kørt en del om vinteren, selv om jeg også husker det som pissekoldt, men tøjet var jo også derefter.
I 1985 kørte jeg fra Møn til Ringsted i -3 C - cowboybukser og den klassiske læderjakke med rødt plysfoer. HOLD da kæft det var koldt :shock:

Men jeg kunne faktisk godt tænke mig at komme til at køre lidt mere her om vinteren, har over 60 km hver vej til arbejde, men det skulle vel også lade sig gøre med noget ordentligt tøj.

Er lidt øm overfor ATeren - arbejder på at lave en gammel XTZ Tenere i stand til vinteren. Måske en gammel MZ var bedre?

Er der nogen her som har erfaring?
Tærer maskinerne op?
Hvilken beklædning er tiptop?
Hvad med sikkerhed?

Og mange andre ting !!!!!

Lad os prøve at drøfte det her.

Venlig hilsen

Poul
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Indlæg af Tinning »

jeg kører på min Transalp hele året men om vinteren bliver den skyllet en gang om ugen og det har gjort at den stadig ser rimelig ud nu siger jeg rimelig men den er jo også snart 20 år så hvad merer kan man forvente .
med hensyn til eklædning kører jeg i mc tøj om vinteren kommer foret bare i og hvis det s bliver rigtig koldt så kommer regn dragten på
om vinteren kører jeg så altid med mine sidetasker på Transalpen da de giver lidt plads mellem mc og jorden hvis vi nu skulle lægge os
mvh Tinning
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Vinterkørsel

Indlæg af Nejmann »

Min erfaring er, at salt ret hurtigt kan lave nogen skader. Ikke at motorcyklen forsvinder fra den ene dag til den anden, men det slider.
Forrige vinter var jeg ude og køre lidt offroad, og parkerede min supertenere med et par mudder-klatter på motoren. Da jeg fik tid til at vaske motorcyklen et par dage senere, havde salten i mudderet 'spist' sig gennem motorlakken og lavet små kratere i aluminiumen :-?.

Jeg har også set fælge brugt til strand- og vandkørsel, der havde svære salt-skader. Og det er et af de steder, hvor det er ganske svært at skylle salten væk igen.

Søren Dahl har skrevet lidt om vinter-forberedelser her. Så vidt jeg husker virkede det omtalte rustbeskyttelsesmidel helt fint - men det var også ret svært at få af bagefter...

Med hensyn til beklædning, så vil jeg gerne anbefale ski-undertøj, uld og trefinger-handsker ;-). Og termorude-vissir som Pinlock eller Fog City.

mvh Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Vinterkørsel

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg kører ikke om vinteren mere......LPS3 er noget shit at få af igen, derimod er jeg ved at renoverer min twin som er blevet ret slidt efter hånden....

Mvh Søren
MogensD

Indlæg af MogensD »

Jeg har kørt om vinteren og sprøjtede den ind i klar tectyl og det fungerede faktisk godt. Bare lidt svært at få af igen, da det ikke er til at se men så beskytter det selvfølgelig stadig.
Så kom der et par år hvor jeg ikke fik det gjort, og det gik så hårdt ud over fælgene, at jeg har måttet skifte baghjul.
Skal få taget et billede af fælgen og lægge på her når jeg får tid, den ser ikke godt ud, så mit råd er at der skal beskyttes hvis man vil bevare sin cykel og ikke have "efterregninger"

/Mogens
Niels

Indlæg af Niels »

Jeg har aldrig kørt MC om vinteren, men i de gode gamle knallertdage kørte vi altid, også i snestorm (det er ik engang løgn) og dengang fik alle crome dele en gang tyndt tectyl fra spraydåse. Det tog en dag eller to at få det af igen, (rense benzin) men så stod Yamaha'en også og strålede om kap med forårs solen!
Besvar