Køb af TA fra 88

Her kan debateres alt, næsten.
Morsing

Køb af TA fra 88

Indlæg af Morsing »

Hej

Er ved at købe en gammel TA fra 88 :-)

Er der noget specielt som man skal være opmærksom på?

Alt det bedste herfra
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Indlæg af jesdk »

Hej Morsing :-)

Nå så fandt du også endelig vej herind :-)

En ting du skal være opmærksom på, er CDI´erne....
Sædet har det med at trykke på stikkene og det får dem med tiden til at fejle... Det kan nemt fixes, ved at skære bunden ud af holderne, og på den måde sænke CDI´erne lidt. Eller ved at lægge en stump alu eller lign. på tværs af stellet hvor de ligger....

Og ellers :
If you hear a sound like "toof-toof-toof" on engine idlespeed, getting louder and faster, when turning the throttle - don't worry, this is normal, just indicating your engine is alive ;-))))))
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Morsing

Indlæg af Morsing »

Hej Jesper

Ja - må sgi erkende at jeg mangler et større forhjul efter at ha' været på grustur (på VFR) i Sverige sidste weekend. :shock:
Så nu må Jeg prøve en TA - må være en OK start..... 8-)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hej Morsing
Som Jesper skriver er der ikke noget specialt bortset fra de cdi bokse.
Dog vil jeg sige at der jo er tromlebremse bagerst, på sådan en, du skal vist op til 90' eller er det 91' for at få skive bagpå. Men det er du jo nok opmærksom på. Og det er jo heller ikke nødvendigvis en dårlig ting.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Morsing

Indlæg af Morsing »

Hej Nikolajsen

Sikke en masse kendte "ansigter" herinde - det er sgisme dejligt :-D

Og jo tak - er med på det med tromlebremsen, og ser det ikke som noget problem.

Hvad med ensretteren - er det samme historie som visse andre modeller? :twisted:
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Ja flere "gamle" VFR piloter :-P
Ensretter.........altså.........øhe.....hvad skal jeg sige. Der er ikke så meget snak om ensretter herinde, så det er ikke et stort problem.
Når det så er sagt kan jeg ikke forestille mig at ensretteren er lavet anderledes end på en VFR, så måske det bare er fordi der ikke køre lige så mange TA/AT'er, som der kører VFR'er.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Indlæg af jesdk »

Ikke så meget snak om ensrettere herinde nej - men på de udenlandsk fora kommer emnet jævnligt op...så jeg tror ikke TA/AT er forskånet for de problemer.

Min første Transalp havde kørt over 70000, og min VFR har rundet 80000...begge med originale ensrettere.....
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Morsing

Indlæg af Morsing »

Tak for svarene til i 2 gamle VFR Piloter :)

Jeg tror sgi Jeg satser på at det nok skal gå - selv Susan synes det er en fin ide......... :lol:

Lad os se hvad der sker..... måske vi lige skal en tur til Sverige sammen? 8-)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Morsing skrev: Jeg tror sgi Jeg satser på at det nok skal gå - selv Susan synes det er en fin ide......... :lol:
Så er det sgu med at komme igang 8-) Og der er heller ikke andre problemer, end på f.eks. en VFR :roll:
Morsing skrev: Lad os se hvad der sker..... måske vi lige skal en tur til Sverige sammen? 8-)
Ja, det er da slet ikke umuligt :-D
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Jeg mener at have læst et sted at ensrettere "brænder af" fordi de ikke kan komme af med varmen, sidder den ikke ved potten på en TA ! Hvis nogen mener det er rigtigt at det er varmen vil jeg overveje at finde en køleløsning til min, som godtnok sidder i venstre side, men bag "tætlukkende" dæksel!

Mvh Iver

PS. viewtopic.php?t=1097&highlight=ensretter
Fuck Chrome.
HARK Rules
Morsing

Indlæg af Morsing »

Ja, ensretterproblemet kan løses på forskellig vis - det skal jeg nok få fikset i så fald.
Er iøvrigt enig med Nikolajsen i at Schnabel's konstruktion er at foretrække, da den ikke går ind og belaster maksimalt hele tiden - kun efter behov/forbrug! Har kørt med hans ensrettere på alle de 3 VFR jeg har haft!
Så nu skal der bare findes en dag hvor det passer både sælger og mig at jeg afhenter TA dyret - uha det bliver godt :lol:
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Jeg har bøvl med strømmen, muligvis ensretteren, læs mere her viewtopic.php?t=1097&highlight=ensretter

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Morsing

Indlæg af Morsing »

Henter den på lørdag - weeeeee :lol:
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

fee.. :-)

se at få købt knopdæk :-)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Tillykke med den Morsing
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar