Service på AT RD07

Her kan debateres alt, næsten.
Christian Lau

Service på AT RD07

Indlæg af Christian Lau »

Hej med Jer!

Nu har min AT´er rundet 24.000 og så skal den til service...

Hvad gør I andre??
Hvor sender I den hen??

Maskinen har fuld sercivebog, så det ville vel være dumt ikke at få stempel i bogen ?? -den er fra 95´så der er jo ligesom ikke noget der hedder garanti...

Jeg har absolut ikke selv den tekniske snilde til at udførre det...
Bor på Sjælland, nogle anbefalinger til valg af værksted?


Det skal gerne udførres SNART, da jeg i slutningen af juni tager på mc tur med naboen (Garmish, Davos, Gross Glockner samt et par Italienske bjergpas... ;-) )

Mange hilsner
Christian
Niels

Indlæg af Niels »

Ta' et kik i service hæftet og se hvad der skal laves ved 25000km. Hvis det bare er olie mm. er der altså ikke de store ben i at gøre det selv. Hvis du skal have justeret ventiler kan det godt være du skal smutte forbi et værksted, men jeg kender ikke nogen jeg kan anbefale på sjælland!

Hilsen Niels
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Christian

Da min rundede 30k mente jeg at den skulle have et check, og kørte ud til min mekker som ganske fornuftigt spurgte hvad den fejlede. Ikke noget svarede jeg men den skal vel justeres lidt og måske have stillet ventiler.
Lad mig høre på den, svarede han og spurgte mig så om jeg havde for mange penge, for den lød rigtig godt, så det ville være spild af gode danske kroner, så hvis du skifter olie og oliefilter klarer den de næste mange km. Jeg takkede pænt.

En rigtig god mekaniker :-)

/Mogens
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hej Christian.
Den skal selvfølgelig have skiftet olie og filter (hvert år) men hvis du ikke har mod på det, er der jo ikke ændre muligheder end et værksted. Og hvis du vil have tjekket ventiler og karburator indstillinger, er der også en god ide, at sende den på værksted. Men jeg tro heller ikke (som alle de andre :-D ) at den trænger til andet end olie + filter.

Hvis jeg skulle have min på værksted, ville jeg vælge enten Taastrup Motorcykler, eller Holtug MC. Begge aut. Honda værksteder.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Indlæg af jesdk »

HVIS du skal have den på værksted, har jeg fået anbefalet Jeff hos Triumph i Farum.... Han skulle vide alt hvad der er værd at vide om AT...

Men hvis det bare er småting der skal gøres, kan vi da klare det her i min carport...
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Hej

Jeg tager til Helsingborg når jeg skal have lavet service på min RD07A, der føler jeg mig godt behandlet og de har styr på det de laver: http://www.hondamc.com/hmcc/hmccstart____7251.aspx
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Hej med Jer

Takker for de mange input..

Jeg har i mellemtiden været en tur hos Honda i Slangerup...
Der er SELVFØLGELIG det store service den skal have foretaget.........
Prisen er 3.000,- for arbejdsløn... Så det er ikke just billigt!!

Nå, men jeg må overvej hvad jeg gør, for jeg vil jo gerne have et stempel i servicebogen (den er overholdt)...

Samtidig skal den nok også have et nyt fordæk, inden jeg tager sydover på den...

Jeg tror jeg hører et par andre steder.. Sverige var ikke noget dårligt bud, -eneste problem er, at finde tid til det.....

Mvh
Christian
fstrandbygaard

Service på mærkeværksted

Indlæg af fstrandbygaard »

Hej Christian, jeg har handlet med Henrik i Slangerup gennem nogle år og er tilfreds med den behandling jeg får af alle i forretningen. Jo, dyrt bliver det jo hurtigt, men min holdning er, at det betaler jeg, og det ville givetvis være dyrere, hvis jeg skulle omregne tid/penge, når jeg selv fumler. Har iø ikke plads.
En (sikkert almindelig) begrænsning hos Henrik i Slangerup er hans "binding" til importøren når det handler om dele til maskiner, som ikke har være importeret autoriseret til DK. Det tog utrolig lang tid at få dem frem til min gamle VT500C. Men de kom og maskinen har ikke haft én defekt gennem 55.000 km. Det synes jeg er OK.
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Hej Frederik

Det ender også med, at den kommer derop, da jeg ynder at handle "lokalt"..
Da jeg talte med Henrik, fortalte han mig, at han på forhånd ville have reserve dele hjemme til at udfører service.. Jeg skal endvidere have et eller to nye Michelin Anarkee dæk på. Disse forhandler han ikke, men ville gerne tage dem hjem til mig.. Så indstillingen til god service var på plads.. ;-)

Mvh
Christian
fstrandbygaard

Service på mærkeværksted

Indlæg af fstrandbygaard »

Ja, jeg kører også ud på landet for at få lavet bil og MC.
Jeg har lige fået Bridgestone 502 (sådan cirka) bag på efter en punktering. En voldsom forbedring fra de originale Bridgestone - på asfalt, som jeg mest benytter. Det bagdæk står fast, så man føler sig sikker (igen), og det synes at kunne leve sammen med det originale fordæk, indtil det skal skiftes.
Det vil jeg skrive lidt mere om i "dæktråden" ved lejlighed.
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Hej igen

Jeg er også i tvivl om valg af dæk, for jeg kunne godt tænke mig et med flere "knopper".. Men da jeg skal på en uges mc tur og ca 3.500 km asfalterede små, bjergveje, må jeg vælge at prioritere vejgreb på asfalt højt.. Har samme dæk nu, og de har ALDRIG sluppet, ej heller på vådt underlag, -derfor er valget denne gang ikke så svært.. ;-)

Mvh
Christian
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

update....

Så er der bestilt tid til service i Slangerup..
Efter at have ringet rundt til de forskellige værksteder, for at få en cirka pris, viser det sig, at Slangerup er ca. 1500 billigere... (lad os nu se, om det holder..)
Jeg var oppe forbi værkstedet på Afrikaneren igår, da han gerne ville se maskinen inden service, således at han kunne bestille dele hjem til den inden..

Her kommenterede jeg følgende, at den skulle have nye dæk. Svaret hertil var NEJ, DET SKAL DU BESTEMT IKKE ! DER ER MASSERE AF SLIDBANE TILBAGE på dem ! Ok..........!

Derudover fortalte jeg ham, at det tilsyneladende var en neddroslet version fra begyndelsen, men at jeg ikke føler den mangler kræfter, meeeeeeeeeeen at de, nu hvor de alligevel var igang, gerne måtte se efter.. Hertil var svaret: -det er garanteret fjernet! det der indsætningsstykker, som fjernes med en tang, ellers skærer/fræser man dem ud.. Men det ser vi på..

Dog sagde han, at den skulle have nyt kæde-kit, så nu må jeg se, hvad et sådan koster?!?!?!?!?

Det sjove var, da jeg kørte derfra, der tænkte jeg: selvfølgelig skal den have service, men i guder hvor den dog bare spinner som en lystig mis...

Den har været syd over, over mange bjergpas, kørt højhastighed på motorvej, kørt til bageren, til byen på HARK ture ;-) OG den har ikke brugt noget olie siden jeg købte den, da sidste år, da den havde kørt 17.000....... Hvilken fantastisk maskine....... :-D
Mange hilsner
Christian

HAN KOMMENTEREDE, AT DET VAR ET UALMINDELIG FINT EKSEMPLAR Af EN AFRIKANER !!!!!! så jeg var glad..... GODT KØB var ordene..
kimhansen

Indlæg af kimhansen »

Stilles ventilerne med stilleskruer, eller shims/brikker?
Kim
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Det kan jeg desværre ikke svarre på...
-hvad er forkellen??

Jeg fik en god lang snak med Henrik, da jeg var deroppe.. Det viser sig, at han har kørt banekørsel gennem rigtig mange år ! Og han han er arrangør/instruktør på kurset der hedder "Mestersvinger". Det var helt sikkert en overvejelse værd...


Mvh
Chr.
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

kimhansen skrev:Stilles ventilerne med stilleskruer, eller shims/brikker?
Kim
Skrue
Besvar