Forsikring / tyveri AT

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Dybdal

Forsikring / tyveri AT

Indlæg af Dybdal »

Hej Hej igen igen

Jeg har jo købt min første AT fra 92 til 13000, + afgift så bliver prisen lige under de 30.000 - før det har jeg kørt 3 år på en CBR 1000 fra 87

Nu er mit spørgsmål : hvad giver i, i forsikring ? og er i nervøse for tyveri , er den en cykel der bliver stjålet mange af ?

Jeg ringede til tryg , og her er min pris den samme som ved min tidligere cykel, 3600 uden og 16000 med kasko .... Daaaaaamn

og ringede til Alka , som skulle ha 2600 uden og kun vil give kasko ét år mere pga de ikke giver kasko til cykler over 20 år - tror hun sagde 11000 med kasko.... daaamn

jeg er 37år og har bil uden skader og bor i Århus - hov det er jo nu med Aarhus :-)

Må jeg høre hvad i synes og om i har gode ideer

Christian
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 511
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Forsikring / tyveri AT

Indlæg af John Sigh »

Hej Christian.
Har en Transalp fra 94 forsikret ved Topdanmark, Kasko og helårsdækning 2716,-
Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Dybdal

Re: Forsikring / tyveri AT

Indlæg af Dybdal »

så der vil blive sagt i ghettoen : åhhh hvad, jeg sværger på den ansigt - den er syg billig .....

Må hvis lige ringe til TopDK mandag , tak for det

Christian
tingtilsalg

Re: Forsikring / tyveri AT

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg kan kun anbefale folk der er medlem af FDM at benytte deres forsikring. Det er blandt landets billigste. Er man ikke medlem af FDM se at bliv det. Kontingentet er hurtigt tjent ind igen.

Eksempelvis, min XT660 incl vinterkørsel hos TopDK, 5600,- ,hos FDM forsikring 3500,-
Det skal også lige siges at det er eneste forsikring jeg har hos TopDk, og derfor er det i den dyre ende hos dem. Vi er igang med at skifte alle vores forsikringer over i FDM, så derfor en store besparelse. Ydermere skal det også siges, lige pt har vi IF forsikring til alle andre forsikringer. Der giver vi 5600,- for vores Suzuki Swift. Den koster hos FDM 3500,-.

FDM forsikring er det samme som Runa/Bauta/Lærerstandens Brandforsikring.
Madsrdo4

Re: Forsikring / tyveri AT

Indlæg af Madsrdo4 »

Hej, det er forskelligt hvordan forsikringsselskaberne regner præmien ud, foreksempel går nykredit ud fra nyprisen.
Det vil sige at en gammel hærget AT koster ca 5000 kr med kasko som elitekører hos dem pga en forholdsvis høj nypris.
Hvad jeg finder alt for meget på trods af at jeg har betalt 50000 kr for min AT.
Til samligning har jeg en næsten ny bil til ca 230000 kr den koster også 5000 kr i kasko :roll:
Min forhenværende ktm 950 som jeg købte for 115000 kr skulle de have 8500 kr for hvad jeg også syntes var alt for meget, så jeg nøjedes med ansvar til 1200 kr. Problemet med kasko til en offroader er nok det at ved skrammer/styrt osv gider man ikke bruge sin kasko pga selvrisiko/præmiestigning alligevel.
Det er mest i forbindelse med tyveri det er godt med kasko, og her kommer det så meget an på hvad man kører på,og hvor man bor.
Samt jagttegn :shoot: kamera overvågning gps tracker lås osv.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Forsikring / tyveri AT

Indlæg af iver »

Jeg har også hos Topdanmark, og får rabat gennem Mctouring klubben, det kan vist også godt betale sig, min årlige premie med kasko, ikke helårlig (dvs må ikke køre i dec,jan,feb) 2475 kr.

Jeg er ikke som sådan nervøs for tyveri, men skulle den blive stjålet ville jeg da gå helt i brædderne, den er jo mit kæreste eje!!!!!!! Så jeg låser den altid med en god lås gennem bagtandhjulet (aldrig styrlås da jeg synes den er værdiløs) og så tænker jeg over hvor jeg stiller den.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
jalp

Re: Forsikring / tyveri AT

Indlæg af jalp »

Tja... øh undskyld drenge :oops: :oops: 2164.- incl. kasko og vinterkørsel :shock: Runa forsikring :ok:
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Re: Forsikring / tyveri AT

Indlæg af jesdk »

Jeg gi´r 672.- for ansvar hos topdanmark for Africaneren.... nogenlunde det samme giver jeg for de andre knallerter...
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Forsikring / tyveri AT

Indlæg af kjelde »

Jeg giver 684 hos Topdanmark og Touring klub rabat for helårs uden kasko.
Ang tyveri....har låst godt af
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Dybdal

Re: Forsikring / tyveri AT

Indlæg af Dybdal »

Hold da op , sikke en forskel , og det kan vi godt li :-) tak for Jeres input

Christian
Besvar