Hjælp til Sydspanien - færger, camping m.m. i vinter mdr.

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Turner

Hjælp til Sydspanien - færger, camping m.m. i vinter mdr.

Indlæg af Turner »

Hejsa :-D

Mon ikke nogen af jer på Hark-forum, har lidt gode fif....ang færger, camping, ruter og evt. must see or things to do :-)

Planen er - at jeg stikker af her den 22-23 oktober 2012, hvor jeg kører ned igennem Europa til Sydspanien med telt og gas-blus.

Jeg har endnu ikke nogen faste planer, men regner med at være væk over vinteren frem til marts næste år. Grunden til at jeg bruger mine mange mdr. i Spanien, er naturligvis at jeg gerne vil forbedre mit spanske.

Har nogen erfaring med følgende:

- At tage færge fra Spanien til De Kanariske Øer? og derefter rundt på øerne?

- Camping i vinter mdr.? evt. steder som kan anbefales?

- Must see things/ruter/steder el måske noget helt andet?

Jeg selv har haft kørekort til mc i MANNGGGGEE år, men har ikke haft maskine de sidste 8-10 år. Men fik så lysten til at komme igang på mc igen igen.
Så her i januar købte jeg en Trans Alp :lol:

En skøn maskine :mrgreen: som jeg allerede har været på eventyr med.
Jeg tog nemlig en tur til Nord Kap her i juli. En helt fantastisk og ubeskrivelig tur :ok:

Men udover Nord Kap, har jeg ikke meget erfaring med at rejse med motorcykel.
Har tidligere rejst en del som backpacker. Men nu skulle der ske noget nyt, så rygsækken blev skiftet ud med 2 alu-kasser og en motor :lol: .
Og jeg ser frem til de mange eventyr som nu skal opleves med mc.

Så drys endelig ud af jeres erfaringer og gode fif :-D :-D alt er velkommen.

Måske nogen af jer endda har mc-kontakter/venner i Spanien, som jeg evt. kunne mødes med og køre en lille tur.
Det kunne da være hyggeligt :-)

På forhånd tak....

Turner
Turner

Re: Hjælp til Sydspanien - færger, camping m.m. i vinter mdr

Indlæg af Turner »

Det er ikke mange GULD-KORN som I har smidt af???? :cry:

:roll:

Nå...men vil så bare ønske jer alle et godt efterår ;-)
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Tak i lige måde, og god tur. :ok:

Nå ja, nu ved jeg ikke om du havde tænkt dig at holde den direkte vej til Spanien, som er uden om Alperne :shock: , men det kan du vel ikke finde på :idea:
Men skulle du komme fordi Strada dell 'Assiette, fra Susa til Sestrierre over Bjergne, ser den monster spændende ud. Den har jeg ikke selv prøvet, men den står højt på ønskelisten.
Længere sydpå er der jo Europas højeste beliggende farbare vej, Col de La Bonette, meget smukke landskaber, især på Nordsiden.
Derefter videre sydpå (og lidt østpå)op over Col de Tende af den gamle vej, som er grusvej på sydsiden 8-)
Billeder kan ses her https://picasaweb.google.com/lh/myphotos (Sommertur Juli 2011)

Men måske det bliver for langt østpå, i forhold til dine planer. Vær opmærksom på at bjergpassene og de veje jeg nævner sagtens kan være lukkede på denne årstid....
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Turner

Indlæg af Turner »

Hej Nikolajsen :-D

1000 tak for dit svar :ok:

Planen er umiddelbart at køre ned til Verdonkløften som er en del af Napoleonsruten.
Men nu må vi se....dine input er noteret i en lille bog og hvem ved - det kunne jo også være en mulighed på vej hjemover :lol:

Turner
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jamen så passer det jo 8-) , at du lige kan tage disse (efter min mening), fantastiske veje/landskaber på vejen. Hvis altså vejene er åbne.
Tende er godt nok lidt ud af kurs, men jeg har lidt på fornemmelsen, at det ikke betyder så meget :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Lindboe
Geografisk sted: Odsherred

Indlæg af Lindboe »

Hej Tina
Du er sku` da en sej tøs. jeg vil ønske dig en RIGTIG god tur.
Jeg glæder mig til at læse om hvad du oplever. Skriver du lidt
undervejs ? Måske mødes vi til træf :kaffe: 2013.

MVH. Niels
Besvar