Gode naturovernatningssteder

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Gode naturovernatningssteder

Indlæg af ktopp »

Jeg har tænkt på en ide til dette forum. Måske har det været oppe før, men da jeg ikke er "gammel HARK`er" ved jeg det ikke.
Kunne man lave en "database" for gode naturlige overnatningspladser (ikke campingpladser) gerne i Norge og Sverige hvor allmansretten eksistedre.
Man kunne i databasen angive GPS-koordinater, adgang til vand, evt. shelter, bål muligheder m.m.
Har har på min tur til Norge her i sommer godt bruge en sådan funktion og har også et par bud på nogle gode pladser.
:-D Kim Topp
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Suhir

Re: Gode naturovernatningssteder

Indlæg af Suhir »

ktopp skrev:Jeg har tænkt på en ide til dette forum. Måske har det været oppe før, men da jeg ikke er "gammel HARK`er" ved jeg det ikke.
Kunne man lave en "database" for gode naturlige overnatningspladser (ikke campingpladser) gerne i Norge og Sverige hvor allmansretten eksistedre.
Man kunne i databasen angive GPS-koordinater, adgang til vand, evt. shelter, bål muligheder m.m.
Har har på min tur til Norge her i sommer godt bruge en sådan funktion og har også et par bud på nogle gode pladser.
:-D Kim Topp

Syntes det lyder som en god ide, men ikke kun pladser fra Norden, gerne fra hele øvropa. :-)
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 511
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Gode naturovernatningssteder

Indlæg af John Sigh »

Super ide :ok:
John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Gode naturovernatningssteder

Indlæg af Lasse Pedersen »

Ja det samme syntes jeg

for et par år siden havde jeg en liggende idé dog også hvor B&B var med
selv kender jeg til et fint sted lidt uden for Ôrkelljunga i Skåne. Som flere HARK er ved er det der med GPS jo ikke lige mig men, jeg vil gerne give en fyldigere vejvisning så snart jeg er hjemme fra ferie

(i september) :-D
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Gode naturovernatningssteder

Indlæg af kjelde »

Rigtig god ide Kim. :ok:
Jeg har set det på et tysk forum. For mig at se er det største problem at holde styr på sådan en side så den er overskuelig, men det må vi se om vi kan klare. Det kunne jo være smart at det var plottet ind på et kort så man kunne se hvor stedet befinder sig. Det ved jeg ikke hvordan lader sig gøre, men det er der jo nok nogle lyse hoveder der ved :-) Jeg skal nok sørge for vi tager det op i bestyrelsen og prøver at finde en løsning
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Master-lehmann

Re: Gode naturovernatningssteder

Indlæg af Master-lehmann »

hvis man eks. har en android mobilos kan man bruge dette til kort og GPS koordinater Kjelde: https://play.google.com/store/apps/deta ... .paq&hl=da

Hvis man bruger google maps kan man søge direkte: https://support.google.com/maps/answer/18539?hl=da
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Gode naturovernatningssteder

Indlæg af Lasse Pedersen »

Tak skal du have Lars

Selvfølgelig er det en god idé med et oversigtkort :ok:
det vil en som mig jo have brug for nu jeg ikke kører efter GPS. :-D måske er jeg gammel og stædig, og jeg har det godt med det :lol:
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Niels

Re: Gode naturovernatningssteder

Indlæg af Niels »

Man kan hente en smartphone app der hedder Shelter. Der kan man se alle shelter, camping og lejerpladser i DK

Mvh Niels
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: Gode naturovernatningssteder

Indlæg af ktopp »

Jeg har også en model med Google Maps i tankerne , men hvordan det kan laves teknisk har jeg ingen anelse om. Jeg kan se at ideen giver genklang, så der er sikkert behov for funktionen. Der skal nok være en eller anden der kan komme med en kontakt i diverse netværk vi alle har adgang til. Jeg vil forsøge i min vennekreds. :-P
ktopp
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
poulsen

Re: Gode naturovernatningssteder

Indlæg af poulsen »

... kunne sådan noget måske bruges? http://batchgeo.com/
Besvar