Skat og behandlingstid

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Niels

Skat og behandlingstid

Indlæg af Niels »

For filen i hulen da. SKAT forstår virkelig at sætte fut i tingene. For ca 1 1/2 år siden betalte jeg (for meget) afgift af min MC. Jeg klagede til skat, og dokumenterede mine argumenter med en masse eksempler fra andre tidligere afgifter og priser på tilsvarende maskiner osv. Jeg fik et fint blankt "nej, vi ved bedst hvad din MC er værd" afslag på klagen, og en besked om at den var sendt videre til en vurdering højere oppe i systemet, og at det ville tage ca. et år (!!!) at vurdere klagen der. Nu har jeg så efter et år modtaget et brev om at de pga mange sager (det tror da pokker) har meget travlt og at der vil gå yderligere 6 mdr. inden de har behandlet min klage (for 2. gang) Hold nu k…! Alt det bøvl for en klage, som jeg sikkert bare får endnu et afslag på. Det er jo ikke en herregård jeg vil have tilbage, og jeg er helt med på at det skal koste en afgift, jeg mener bare den var ca. 4000,- for høj (under 20 % af det betalte) og det bruger SKAT så over 2 år på alt i alt, og gud ved hvor meget behandlingstid.
Fik jeg sagt at vurderings og klage systemet er lavet om flere gange de seneste par år, for at gøre det mere retfærdigt og lettere at bruge. Lad mig her citere Homer Simpson "Doooh"
:not: :shock: :roll:

Hilsen Niels
poulsen

Re: Skat og behandlingstid

Indlæg af poulsen »

føler med dig. sidder i samme situation som dig... eller det vil sige at jeg stadig kun er på "du får svar om et år", indtil først i juni vil jeg formode... hvor min klage burde være behandlet.
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Skat og behandlingstid

Indlæg af Palle »

Det kunne være man skulle overveje samme fremgangsmåde hvis man skulle blive afkrævet restskat ??
"Jeg tænker liiiige over det,, Så får i svar om et års tid" ;-)
Men den holder nok ikke i by-retten 8-)
Helt enig !!! skat er ikke de hurtigste .... og slet ikke når de selv skal til pungen :not:
Chrome won`t get you home..
Besvar