beholde AT´en eller skifte til TA
beholde AT´en eller skifte til TA
Goddag! Jeg er ny her, men fra 44 - så gammel er jeg jo.
Jeg går på efterløn om 1 år og i gang med at planlægge "den store tur" - WRT over en 3-4 år (hjem og lade op et par gange om året, men MC´en skal blive "derude")
Min plan var at købe en ny maskine - Yamaha XT 660 R - uden afgift og køre på grænseplader, men disse kan kun erhverves for 1 år.
Så jeg skal altså køre på en her i landet registreret MC.
Jeg har i de sidste 3-4 år kørt på en AT fra 1995, men den har nu 95000 km på bagen.
Før den havde jeg i 6 år en TA fra 89 - begge maskiner har været dejlige rejse-enduroer.
Vægt-mæssigt har TA´eren jo nogle fordele for en mand i min alder, men "jeg ved jo, hvad jeg har!".
Kan AT´eren holde til 100000 km mere?
Hvis ikke, vil jeg købe en ældre TA med lavt km-tal i Tyskland.
Hvor får jeg fat i en brugt stor tank til AT? - en ny koster 1000 euro.
Er der i øvrigt nogen af jer der vil med?
mvh.
Jeg går på efterløn om 1 år og i gang med at planlægge "den store tur" - WRT over en 3-4 år (hjem og lade op et par gange om året, men MC´en skal blive "derude")
Min plan var at købe en ny maskine - Yamaha XT 660 R - uden afgift og køre på grænseplader, men disse kan kun erhverves for 1 år.
Så jeg skal altså køre på en her i landet registreret MC.
Jeg har i de sidste 3-4 år kørt på en AT fra 1995, men den har nu 95000 km på bagen.
Før den havde jeg i 6 år en TA fra 89 - begge maskiner har været dejlige rejse-enduroer.
Vægt-mæssigt har TA´eren jo nogle fordele for en mand i min alder, men "jeg ved jo, hvad jeg har!".
Kan AT´eren holde til 100000 km mere?
Hvis ikke, vil jeg købe en ældre TA med lavt km-tal i Tyskland.
Hvor får jeg fat i en brugt stor tank til AT? - en ny koster 1000 euro.
Er der i øvrigt nogen af jer der vil med?
mvh.
-
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
- Geografisk sted: Beijing, Kina
- Kontakt:
Goddag Pranda.
Velkommen til vores lille forening - og naar du taenkes saadanne tanker er du absolut ikke gammel..... er selv fra -56.
Om AT'en kan klare endnu 100.000 kan jeg ikke svare dig paa, men i sommers moedte jeg en gut fra Tyskland, som havde koert meget langt paa den foerste motor - blot med nye ringe og en honing.
Jeg kan desvaerre ikke foelge med (er stadig "ung" og maa arbejde haartd for foeden...) - men hvis din kommer forbi Fyn eller Beijing, Kina og jeg ellers kan vaere til nogen hjaelp, lad mig det vide.
Jeg er selv ved at klargoere en TA, som jeg sender til Kina.... planen er at udforske lidt af omraadet derovre, naar der er tid til det.
Hilsen
Torben Vester
Velkommen til vores lille forening - og naar du taenkes saadanne tanker er du absolut ikke gammel..... er selv fra -56.
Om AT'en kan klare endnu 100.000 kan jeg ikke svare dig paa, men i sommers moedte jeg en gut fra Tyskland, som havde koert meget langt paa den foerste motor - blot med nye ringe og en honing.
Jeg kan desvaerre ikke foelge med (er stadig "ung" og maa arbejde haartd for foeden...) - men hvis din kommer forbi Fyn eller Beijing, Kina og jeg ellers kan vaere til nogen hjaelp, lad mig det vide.
Jeg er selv ved at klargoere en TA, som jeg sender til Kina.... planen er at udforske lidt af omraadet derovre, naar der er tid til det.
Hilsen
Torben Vester
- Søren Dahl
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
Hej Pranda
Det lyder som en enormt spændende projekt. Vedr. AT og km tal er det generelt stor enighed blandt TA-AT folket at hondas 52 graders V-motor er god for ca. 200.000 km uden de helt store problemer - under brug af normale forhold naturligvis. Om man skal sætte nye ringe i på et tidspunkt, som Torben er inde på, vil jeg ikke afvise.
Umiddelbart vil TA-AT super lave kompresionsforhold sørge for en meget lang levetid for disse maskiner - man kan jo skubbe en TA i gang på grus
Jeg turde godt køre af sted på din 95.000 km gamle twin. Det værste der vel kan se -er at du skal hælde lidt olie på en gang i mellem. Du kommer vel generelt heller ikke til at køre særlig hurtigt på sådan en tur? Min egen erfaring med lang distance touring - (nordkapp - skotland) er at man ikke kommer over 100 km/t - delt fordi man har meget oppakning og delt fordi man også gerne vil gennemføre turen. Det eneste der virkeligt kan få en gammel AT/TA til at bruge meget olie er når hastigheden kommer over 100 ellers er forbruge meget lavt er min egen erfaring.
Håber at høre noget mere om dine planer - lyder som sagt rigtig spændende.
MVH Søren
Umiddelbart vil TA-AT super lave kompresionsforhold sørge for en meget lang levetid for disse maskiner - man kan jo skubbe en TA i gang på grus
Jeg turde godt køre af sted på din 95.000 km gamle twin. Det værste der vel kan se -er at du skal hælde lidt olie på en gang i mellem. Du kommer vel generelt heller ikke til at køre særlig hurtigt på sådan en tur? Min egen erfaring med lang distance touring - (nordkapp - skotland) er at man ikke kommer over 100 km/t - delt fordi man har meget oppakning og delt fordi man også gerne vil gennemføre turen. Det eneste der virkeligt kan få en gammel AT/TA til at bruge meget olie er når hastigheden kommer over 100 ellers er forbruge meget lavt er min egen erfaring.
Håber at høre noget mere om dine planer - lyder som sagt rigtig spændende.
MVH Søren
Re: beholde AT´en eller skifte til TA
Hejpranda skrev:Hvor får jeg fat i en brugt stor tank til AT? - en ny koster 1000 euro.
Her kan du få en stor tank til din AT'er: www.boano.com
prisen er langt under € 1000.
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
-
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
- Geografisk sted: Beijing, Kina
- Kontakt:
- Søren Dahl
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
Fantastisk side!
Hej Veset
Det var da et herre fedt link! Vidste simpelthen ikke at det kunne fåes større tank til Alpen - den er jeg godt nok hooked på må jeg indrømme. Skal bare lige males jaguar racing green så er den der. Så vidt jeg kan forså passer tanken med de orginale sideskjolde samt sædet - er det rigtig forstået ? Torben?
MHV Søren
Det var da et herre fedt link! Vidste simpelthen ikke at det kunne fåes større tank til Alpen - den er jeg godt nok hooked på må jeg indrømme. Skal bare lige males jaguar racing green så er den der. Så vidt jeg kan forså passer tanken med de orginale sideskjolde samt sædet - er det rigtig forstået ? Torben?
MHV Søren
-
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
- Geografisk sted: Beijing, Kina
- Kontakt:
Re: Fantastisk side!
Det var da rart at høre at linket kunne brugesSøren Dahl skrev:Hej Veset
Det var da et herre fedt link! Vidste simpelthen ikke at det kunne fåes større tank til Alpen - den er jeg godt nok hooked på må jeg indrømme. Skal bare lige males jaguar racing green så er den der.
www.africanqueens.de har også store tanke til TransAlpen, priserne er dog ret høje...
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Torben, Søren & Veset.
Tak for svarene og "velkomstvarme".
Jeg er gået i tænkeboks - så i løbet af kommende weekend må jeg se at beslutte, om AT´en skal sælges - regner lidt på ny stor tank ( tjekker linket i aften), benzinvacum-pumpe, centralstøtteben + nye større alu-bokse.
Hvis visum til Kina ikke kræver for meget besvær - Torben - var det planen at krydse landet fra Mongoliet til Vladivodstok, så måske får du besøg i Beijing i efteråret 2007.
mvh. Randa
Tak for svarene og "velkomstvarme".
Jeg er gået i tænkeboks - så i løbet af kommende weekend må jeg se at beslutte, om AT´en skal sælges - regner lidt på ny stor tank ( tjekker linket i aften), benzinvacum-pumpe, centralstøtteben + nye større alu-bokse.
Hvis visum til Kina ikke kræver for meget besvær - Torben - var det planen at krydse landet fra Mongoliet til Vladivodstok, så måske får du besøg i Beijing i efteråret 2007.
mvh. Randa
-
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
- Geografisk sted: Beijing, Kina
- Kontakt:
Hej.
Jeg har nyt fra Boano I Italien. her er min korrespondance med firmaet:
Hello and goodmorning in Italy.
I found you web page and I need a big tank for TA 600V - 89
I saw that you have a 42 ltr. fronttank.
Can I use the same fairing and seat together with this tank…..??
I think I will need a pump as well or….??
Best Regards
Torben Vester
Denmark
Hello and goodmorning in Denmark.
I don't understand the exact model of the motorbike... can you tell me again?
Then I'll give you all the information that you need...
Best Regards
Roberto Boano
Morning Roberto.
My bike are an Honda Transalp year -89 - PD06
Best Regards
Torben Vester
Hi Mr Torben,
The big tank is 36lt not change fairing not seat. A new pump is necessary. In the kit is included withthe cowl set.
Best Regards
Roberto Boano
Ja, saa svandt tanken ind fra 42 til 36 liter - men det passer mig faktisk ogsaa bedre.
Saa staar tilbage at finde ud af hvad er et: cowl set.....?
Jeg arbejder videre.... - med diverse sprog kroeller...
Torben
X-ploremore
Jeg har nyt fra Boano I Italien. her er min korrespondance med firmaet:
Hello and goodmorning in Italy.
I found you web page and I need a big tank for TA 600V - 89
I saw that you have a 42 ltr. fronttank.
Can I use the same fairing and seat together with this tank…..??
I think I will need a pump as well or….??
Best Regards
Torben Vester
Denmark
Hello and goodmorning in Denmark.
I don't understand the exact model of the motorbike... can you tell me again?
Then I'll give you all the information that you need...
Best Regards
Roberto Boano
Morning Roberto.
My bike are an Honda Transalp year -89 - PD06
Best Regards
Torben Vester
Hi Mr Torben,
The big tank is 36lt not change fairing not seat. A new pump is necessary. In the kit is included withthe cowl set.
Best Regards
Roberto Boano
Ja, saa svandt tanken ind fra 42 til 36 liter - men det passer mig faktisk ogsaa bedre.
Saa staar tilbage at finde ud af hvad er et: cowl set.....?
Jeg arbejder videre.... - med diverse sprog kroeller...
Torben
X-ploremore
Hej Torben, Cowl set er faktisk kåbedele. Ham gutten dernede er åbenbart ikke klar over at det er det samme som Fairings. Men det er altså det han mener.
her er et billede af hvordan det ca vil se ud:
https://ssl.kundenserver.de/s74270419.e ... 60x319.jpg
her er et billede af hvordan det ca vil se ud:
https://ssl.kundenserver.de/s74270419.e ... 60x319.jpg
-
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
- Geografisk sted: Beijing, Kina
- Kontakt:
Hej.
Saa fik jeg foelgende svar fra Italien:
Hi
the complet kit:
special very strong tank with 2 caps kevlar carbonio
2 external petrol caps, cowl set, pump, tube ... 850,00 euro
+ expedition.
Delivery time 10 days to the order
Best regards
Boano Roberto
Jeg bestiller saadan en 36 l tank, saa maa vi se hvad det er for noget isenkram de har dernede. Men for en kulfibertank, med alt noedvendigt tilbehoer, er prisen vel ikke urimelig - hvis alternativet er at koere toer i Gobi oerkenen
Mon ikke disse 36 liter raekker til naesten 700 km...og det er jo et paent stykke.
Hilsen
Torben
Saa fik jeg foelgende svar fra Italien:
Hi
the complet kit:
special very strong tank with 2 caps kevlar carbonio
2 external petrol caps, cowl set, pump, tube ... 850,00 euro
+ expedition.
Delivery time 10 days to the order
Best regards
Boano Roberto
Jeg bestiller saadan en 36 l tank, saa maa vi se hvad det er for noget isenkram de har dernede. Men for en kulfibertank, med alt noedvendigt tilbehoer, er prisen vel ikke urimelig - hvis alternativet er at koere toer i Gobi oerkenen
Mon ikke disse 36 liter raekker til naesten 700 km...og det er jo et paent stykke.
Hilsen
Torben
- Søren Dahl
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
DET er herre fedt!
Hej Torben
Sådan en tank er JEG bare SÅ hooked på. Jeg bestille også en så snart jeg har set hvordan det virker. Du tager den hjem til Fyn og ombygger den først, ikke? PLEASE!!!!!!!
Jeg bliver simpelthen nød til at eje sådan en tank. Hvis jeg får ombygget øget med sådan en tank, beholder jeg squ alpen til den har slidt en motor til ned - så kan den Africa Twin vente....... det her er for sejt!
Så kan Kåre, Henrik og Peter godt slappe lidt af med deres pralerier med hvor mange km de kan kører på en tankfuld
MVH Søren
Sådan en tank er JEG bare SÅ hooked på. Jeg bestille også en så snart jeg har set hvordan det virker. Du tager den hjem til Fyn og ombygger den først, ikke? PLEASE!!!!!!!
Jeg bliver simpelthen nød til at eje sådan en tank. Hvis jeg får ombygget øget med sådan en tank, beholder jeg squ alpen til den har slidt en motor til ned - så kan den Africa Twin vente....... det her er for sejt!
Så kan Kåre, Henrik og Peter godt slappe lidt af med deres pralerier med hvor mange km de kan kører på en tankfuld
MVH Søren