Forhandler fusk

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Forhandler fusk

Indlæg af Veset »

Hej alle

Sad og kiggede på africa twin annoncer hos dba, ikke fordi jeg skal have noget andet, jeg er skam godt til freds med min AT'er, men det er da interessant at se hvad prisen er for brugte motorcykler.

Faldt så over denne annonce: http://www.masimotormc.dk/186_29.asp?car=168800107
Det ser da rimeligt ud, men ser man efter på billedet så er det en AT årgang 1992, der prøves at sælges som en 1999. Og derfor vil jeg sige at prisen er alt for høj, når det er tilfældet.

Hvordan ved jeg så det er en 1992? Jo det kan man jo se på denne franske side: http://www.cyber-moto.com/africatwin/africa-coloris.htm

Om det så bare er uvidenhed fra forhandlerens side skal jeg ikke kunne sige. Er der nogen der kender noget til denne forhandler?
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg kender ikke lige denne forhandler. Men der kunne være sket det, at hvis det er en cykel fra udlandet, kommer der somme tider til at stå noget frygteligt sludder på reg. attest, nogen gange det år der bliver betalt afgift af den, somme tider noget andet :-? , jeg ved ikke lige hvad der sker. Men om det er nogen undskyldning for forhandleren, ved jeg ikke rigtigt. Han burde vel egentligt bemærke det, når det er så mange år det drejer sig om. :evil:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Ofte er det jo 1. reg. dato der bruges som årgang i salgsannoncerne, men i den pågældende annonce står der begge dele, dvs. 1. reg. dato er 99 og årgangen på cyklen er 1999.

Jeg synes bare det er synd for folk, der måske ikke ved så meget om motorcykler risikerer, at blive snydt så vandet driver.

Man har jo hørt om forskellige fusker forhandlere rundt om i landet (ingen nævnt, ingen glemt), dem her er så bare endnu en i listen :-(
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Vi kan ikke være mere enige :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Nej nej nej

Indlæg af Søren Dahl »

Hold da helt op nogle fidusmagerer!!!

Dette er jo helt tydeligt en RD04, som en af mine gode kammerater kører på, faktisk samme farve og det hele.

Jeg har selv købt mig en 1999 RD07A, og der er så markant forskel på disse to maskiner, at MASI motor helt sikkert må vide at de er ude og gøre i nælderne.

Og Veset du har ret, prisen er alt for høj. Prisen var korrekt hvis der var tale om en 1999 twin, men når der er tale om en 1992 model er prisen 60.000 - højst!

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Forhandler fusk.

Indlæg af Søren Dahl »

Der er da også en forhandler i Randers, som Leif bl.a. har købt sin alp ved (Frankies MC center) som har en africa twin stående som i følge forhandleren er fra 2005, os honda-allroad entusiaster her i det lokale område har da godt nok også undret os lidt over hvilket samlebånd den er faldet af, for så vidt vides stoppede Honda med at producere vores ørken-helte-maskine i 2003. Det er også noget fusk, men det skyldes naturligvis at den er blevet indregistreret i 2005, og forhandleren har fået den tilbage igen. Det er den samme som han havde til salg for nogle år tilbage kan jeg huske.

Men denne metode er derimod, så vidt jeg ved, ikke ulovligt, bare lidt sært hvis man spørger mig. Min første TransAlp, 1989 US model, blev også solgt som en 1993 model, kan jeg huske. Men da havde Niels Pein og Claus Hensing, som er ivrige transalp kører hjulpet mig. Det resulterede også i at jeg fik et godt nedslag ved forhandleren dengang. Desuden stod den til salg med kun 40.000 km på klokken, den havde altså kørt 40.000 miles hvilket jo selvsagt er noget mere, det var jo en US model. Den forhandler jeg købte denne cykel ved, har dog sidenhen kun givet mig meget positive oplevelser, det var transalp handlen såmænd også, men de skulle bare lige hjælpes lidt på vej ;-)

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Brev til Masi motor.

Indlæg af Søren Dahl »

Hej allroad folk.

Dette brev sendte jeg til Masi motor i dag.

Hej MASI MOTOR.

Jeg skriver da jeg gennem vores landsdækkende mc klub er blevet informeret om, at i sælger en honda africa twin på nettet, og vi vil blot lige hjælpe jer lidt. Den model man ser på billedet er altså en RD04 fra 1991-1992 og prisen er altså ca. 30.000 for høj. Der er bestemt ikke tale om en 1999 model, og vi synes det er forkert at sælge den som en 1999 model selvom reg. attesten skulle sige noget andet.

Jeg skriver blot til Jer som en hjælp, ikke som en irettesættelse, hvad i vælger at sælge Jeres motorcykler til kommer ikke mig ved, vi vil blot hjælpe, da det helt sikkert vil give Jer problemer i den handel. Vedkommende som køber cyklen bliver med stor sandsynlighed også medlem af vores klub som repræsentere netop denne type motorcykler, og vi vil ikke ligge skjul på, at vedkommende er blevet snydt.

Mvh Søren Dahl
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

:ok: Meget spændende at se hvad de vælger at gøre ved det, hører meget gerne nærmere, når/hvis du får en tilbagemelding fra dem.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Det gør jeg også

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Nikolajsen...

Det gør jeg også kslag

Mvh Søren
Tom

MASI

Indlæg af Tom »

Hej

Der kan helt klart kun være tale om en "fejl". Jeg skal dog inskyde i debatten at jeg har hørt ude i byen at MASI skal man holde et skridt foran sig! Om det passer ved jeg ikke skal det retfærdigvis siges!!! Men der må klart være tale om en fejl, forkert billede, cyklen er rent faktisk først indregistreret i '99 m.m. MASI er en såpas stor forhandler at de burde vide hvilken cykkel de har til salg.

Og Søren, jeg syntes dit brev var helt iorden! Det bliver spændende hvilket svar du får.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Forhandler fusk.

Indlæg af Søren Dahl »

Hej alle

Her var så det svar jeg fik fra Masi motor.

Hej Søren

Jeg takker mange gange for din kompetance hvad angår vores ( Gamle )
Honda...

Jeg vil prøve at se hvad jeg kan gøre hvad ang. prisen... Problemet er at
den er importeret, og Told og Skat kun forholder sig til første reg. dato..

Endnu en gang tak !!!


Mvh. Peter (Masi motor)


Så lad os se hvad der sker i sagen, men de er da ikke i tvivl om at der er noget galt, så der er ret godt, :)

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jae, det er vel hvad man kunne forvente :-? . Men det er da altid noget at de svarer.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar