Nu er det nok

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Nu er det nok

Indlæg af Palle »

Come on !!!
Nu er jeg ved at få kuller :-D
Corona nedlukning----
Storm og slud---
- 10 grader om natten fing2
De salter stadigvæk ...
Intet sker på HARK---
Er jeg " Palle alene i verden " 8-)
Det nægter jeg at tro--
Jeg går og håber på at vi snart kan tage en tur til Norge eller Sverige
Desparationen er ved at indfinde sig ;-)
Jeg er i DEN GRAD ved at være i underskud af kvalietstid med køreture og shelterture ---
Hvad er det første i vil gøre når " tiderne skifter" ?
Jeg har en søn som lige har fået synet sin AT og kan ikke vente til en far&søn tur med hele " svineriet
Lad os lufte lidt forventninger om vores planer i denne sommer
Mit ønske er at kunne tage knægten på en tur i Sverige og Norge og vise ham de fede steder jeg synes han skal se ..
Heldigvis er han også " køreliderlig" og vil hellere end gerne afsted på eventyr
Men det her er ved at være nok 8-)

undskyld kammerater .. ;-) ---
Jeg er bare så forventningsfuld--- Og utålmodig på at få vejr til at komme afsted hjemmefra 8-)
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
JP
Indlæg: 302
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: Nu er det nok

Indlæg af JP »

Hej
Start med at gå en lang tur, det hjælper på det meste!
Hilsen Jørn P.
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Nu er det nok

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag Palle

Man kan også se stort på vejret og tage det rigtig tøj på og så afsted, måske ikke til Norge, Sverige, og dog man kan jo tage kan karantæne, når så alt det er sagt vil jeg spørge om hvor mange af de danske ører har undgået opmærksomheden, hvor mange shelters rundt omkring og tæt ved Margueritte ruten er besøgt?
Mange er skrækslagen for den salt der bliver spredt, jo det kan ses, men med rigelig afvaskning og den sædvanlige omhu med vore motorcykler, syntes jeg ikke det er det største problem, mit problem er at jeg er blevet folkepensionist og har oseaner af tid og lyst, desværre ikke mere den nødvendige økonomi til alle de ting jeg vil, men som Jørn skriver gå en tur se naturen, den er der stadig

For øvrigt vil jeg i dag se om mine ny hansker er gode i regnvejr!!!!!
Senest rettet af Lasse Pedersen 12. mar 2021, 07:43, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Nu er det nok

Indlæg af yaknudsen »

Stakkels Palle alene i verden. Jeg føler med dig og tror nok også at jeg forstår lidt af din fortvivlelse.

MEN. Du bliver altså nødt til at væbne dig med lidt tålmodighed.

Selv inden de katastrofale menneskeskabte klimaforandringer hold sit indtog - blev det sjældent bare nogenlunde udholdeligt forårsvejr før vi havde passeret den 1. April - så du må bide tænderne sammen mindst 2-3 uger mere før der opstår mulighed for stabilt turvejr i flere på hinanden følgende dage. Siger det bare.

Og blot 800-1200 kilometer længere nordpå er det ofte ulideligt koldt og relativt ufremkommeligt i ugevis - ofte helt frem til slutningen af maj. Siger det bare.

Men efter min erfaring, så er det muligt at kompensere ganske gevaldigt - ved at fantasere uhæmmet (og planlægge) alt det man drømmer om i selskab med nogle bekendte som er ramt af den samme mærkværdige og uforklarlige 'sygdom'.

Corona har desværre ikke gjort det let at dyrke selskabet med lidelsesfæller - og derfor føles det ekstra slemt lige nu - men der er lys forude. Hvis alting flasker sig er det værste efter alt at dømme overstået om 2-3 måneder, så hold ud lidt endnu!

Hvis det er helt umuligt at leve med ventetiden - kunne man vel godt mødes nogle få stykker, med håndsprit, afstand og sund fornuft, feks. hjemme hos mig her i Køge - for at kompensere i vilden sky. Siger det bare.

Jeg har gasgrillen stående på altanen, biopejsen hængende på væggen, sprut i sprutskabet, bønner på kaffemaskinen, plads til adskillige øller i køleskabet og har sågar også plads til nogle få overnattende gæster i separat spisestue/gæsteværelse, med lys og varme samt mulighed for en lukket dør og dermed lidt privatliv (hvis de altså selv medbringer sovepose og liggeunderlag).

Og jeg har ikke andre end mig selv at skulle tage hensyn til. Så hermed en åben invitation til en HARK hyggestund her i Køge - hvis 'nogen' skulle lade sig friste.

Indtil corona er færdig med at hærge gælder den åbne invitation selvsagt kun nogle ganske få lidelsesfæller ad gangen (og fortrinsvis nogle HARK'ere som jeg på forhånd kender og har tillid til).

Men nu er tilbuddet fremsat, så hold nu op med at jamre og få fingeren ud. Pivedyr! Siger det bare.

MVH
/Jens
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Nu er det nok

Indlæg af Palle »

Jamen i har jo ret 8-) :ok:
Det er muligt at køre en tur alene ..
Jeg sad sgu nok bare og fik lidt utålmodig-selvmedlidenheds-syndrom :opkast:
Det er bare lidt " træls " at ikke kunne/turde køre på arbejde som jeg plejer når der er frost både på vej til og fra job 8-)
Rent socialt skal jeg passe extra på.. arbejder med socialt udsatte på et bosted og er omgivet af mange ældre
Men lige så snart at vejret bliver bedre skal vi holde en hyggetur til Ejby Havn .. :kaffe:


Ikke mere klynk herfra ... :beer:
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Nu er det nok

Indlæg af yaknudsen »

Palle skrev: 11. mar 2021, 19:48 Jamen i har jo ret 8-) :ok:
Ikke mere klynk herfra ... :beer:
Du er i din gode ret til at klynke. Jeg er selv lidt af en klynker når det kommer til stykket, jeg spiller bare skuespil som den uforbedrelige optimist. ;-)

Men se nu bare hvad der sker når man fisker efter lidt medfølelse - det nærmest vælter ind med gode forslag fra rare HARK'ere som virkelig forstår hvad det handler om.

Det er sgu da lige til at blive glad i låget af. Siger det bare

:flag: :honda: :beer: :ok:
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Nu er det nok

Indlæg af Palle »

Ja jeg kender jo lidt til din humor :ok: :lol:
" det er en svær tid " som man siger når man har lidt ondt af sig selv :-D
Men jeg tror der er lys for enden af tunellen .... ellers må man jo tænde det lange lys 8-)
Men ja... det er længe siden jeg har fulgt SÅ meget med i vejrudsigten :ok:
Chrome won`t get you home..
Besvar