AT'ere i Italien

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Tom

AT'ere i Italien

Indlæg af Tom »

Hej!

Har lige overstået 10 dage i Bibione/Italien, dog "kun" i bilen. Men fed tur iøvrigt - Autobahnen med 240 km/t er altså tæt på ligeså meget køreglæde som AT'eren!

Men, lod mærke til MC'erne dernede, man er vel lidt miljøskadet! For det første kører der rigtig mange AT'er dernede, og for det andet bliver de anvendt meget kreativt! Så en Italiener med en påhængsmotor bagpå en AT'er????!!!?? Besynderligt syn. Så også en AT'er med anhænger!!!! Det har jeg aldrig set før, er dog ikke sikker på den var Italiensk.

Jeg mødte en Italiener der påstod hans AT'er havde rundet 230 Kilo!!! Jeg så den på hovedgaden, og måtte lige kigge, da han kom ud og vi fik en MC snak. Det var en RD-07 fra 93, magen til min egen, derfor naturligvis interressen. Han havde købt den fra ny, og anvendt den hver dag i 13 år. Han havde et familiemedlem der kunne ordne MC'ere, og han havde serviceret den. Han havde skiftet benzinpumpen, og naturligvis sliddele, men ellers ikke andet. Det kalder jeg da et kvalitetsstempel der vil noget!!!

Han arbejder i Venedig, en tur på ca. 180 km hver dag, så jeg vælger at tro på hans oplysninger omkring km-tallet. Han var iøvrigt selv meget tvivlende på om han kunne få en MC af samme kvalitet igen. Italienske MC'er havde han kun hån til overs for!!! Men det var jo nok ved at være tid til at skifte, som han sagde, den holder jo ikke evigt............eller gør den, spurgte han.

Så hermed videregivet: Holder du din Honda Twin med olie, og service, så har du mange km foran dig!!!!!! 230 kilo er imponerende!!! Vis mig en anden MC'er der klarer det?
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg vender tilbage når min VFR har rundet de omtalte kilometer, står nu på 105000 ;-) 8-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Flot.

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Tom

Det er intet mindre end imponerende. Jeg hørte engang om en svensker som skulle have rundet 240 K km på sin africa twin - det eneste der var blevet gjort var at skifte olie - intet andet!

Honda Africa twin'en er formenteligt den mest robuste motorcykel der er produceret. Når jeg skriver formenteligt, er det fordi, jeg ikke har det fulde kendskab til BMWs mc program, men de har også nogle cykler som kan køre virkelig mange km.

Yamahas Super Tenere skal man heller ikke kimse af, tror også de kan køre virkelig mange km.

Mvh Søren
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Hej med Jer

Sætter lige liv i en gammel tråd, som jeg finder ret interessant...

Jeg har ved BMW Motorraddays i Garmish set en del BMW K1´ere det havde rundet 300.000 Km......

Det er ikke dårligt at kunne sammenligne en AT´er med en K1´er... ;-)

Mvh
Chr.

-PS at komme anstigende på en At´er til BMW træf, det er sjovt!!! Kommer man tidligt, så får man p-tilladelse på det aflukkede område.. Og dér har min så holdt de seneste 2 år... Det sjove er, at der ikke er nogen der har følt sig stødt over at den stod dér, blandt alle disse fine BMW´ere, for så havde jeg da rykket den!
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Hej

Jeg har en kamerat i Holbæk der købte en R 1100 RS da den kom frem engang i 90´erne. Han har den stadig, og den har nu
kørt 291000 km, en del af dem med sidevogn :shock:
Han har repareret på den nogle gange; gearkasselejer, toppakninger, vippetøj, m.m.
Men stempler, cylindre og krumtap har der aldrig været rørt ved.
De første 100000 km nåede han på 3 år :!: , men på et tidspunkt købte han en ny GS 1200, som han sidenhen har byttet til
en K 1200 S, så RS´eren kører knab så meget nu.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Indlæg af jernhenrik »

Jeg var for nogle år siden den lykkelige ejer af en VFR 750 RC24. Da den havde kørt over 120k, blev den skile ad fordi den brugte lidt olie. Alt inde i motoren så stadigvæk nyt ud, og lejepander i krumtappen holdt sig langt inde for tolerancerne. Men det er vel også derfor vi kører Honda?

Hilsen

Henrik
Besvar