På Alperne i Norge.
På Alperne i Norge.
Intro.
Efter at have læst Thomas og Steffen`s turbeskrivelse Tinder og Grus-Norge på 2ATèr var der ingen ro at finde før jeg havde aftalt med Finn at denne tur måtte vi prøve. Efter lidt tiggeri på hjemme fronten blev en dato fastsat og færgebilletter bestilt. Vi besluttede at følge Thomas og Steffen`s rute i hovedtræk da vi ud over Finn`s hytteferier med familien ikke havde erfaring med Norge og nogen ide om hvordan vi fandt nogle spændene veje og overnatningssteder. Kort blev indkøbt og planlægningen gik igang.Vi havde en uge til rådighed og valgte ikke at følge en 100% fast plan men tage det som det kommer.
Dag 1. Hurup-Vorupør-Hirtshals-Kristiansand-Nomeland-Lysebotn.
Klar til afgang.
Vorupør. de siamesiske tvillinger er samlet.
Store Vilmose. Blæren tømmes.
Hirtshals. Her kommer transporten.
Mcèrne spændes ekstra godt fast, der er lovet 18sekm i skagerrak.Blev ramt af søsyge for første gang i mit liv...Føj
Fantastisk vejr. Finn`s madpakke deles ( min ligger hjemme i køleskabet !) nord for Kristiansand på rute 9 et sted.
Vi kørte op med rute 9 til Nomeland hvor vi drejer fra og følger 337 over fjeldet mod Lysebotn.Da det er første gang jeg er i Norge er det en kæmpe oplevelse at køre op over fjeldet.Det begynder at regne så regntøj findes frem for første men desværde ikke sidste gang på turen.
Alperne tygger drøv ved udsigtsplatformen over Lysefjorden.
Finn skifter til civil i ly for regnen efter en nervepirrende nedtur på regnvåde hårnålesving. Vi camperer på Lysebotn Resort efter en lang dag. Distance 397km.
Fortsættelse følger.
John Sigh.
Efter at have læst Thomas og Steffen`s turbeskrivelse Tinder og Grus-Norge på 2ATèr var der ingen ro at finde før jeg havde aftalt med Finn at denne tur måtte vi prøve. Efter lidt tiggeri på hjemme fronten blev en dato fastsat og færgebilletter bestilt. Vi besluttede at følge Thomas og Steffen`s rute i hovedtræk da vi ud over Finn`s hytteferier med familien ikke havde erfaring med Norge og nogen ide om hvordan vi fandt nogle spændene veje og overnatningssteder. Kort blev indkøbt og planlægningen gik igang.Vi havde en uge til rådighed og valgte ikke at følge en 100% fast plan men tage det som det kommer.
Dag 1. Hurup-Vorupør-Hirtshals-Kristiansand-Nomeland-Lysebotn.
Klar til afgang.
Vorupør. de siamesiske tvillinger er samlet.
Store Vilmose. Blæren tømmes.
Hirtshals. Her kommer transporten.
Mcèrne spændes ekstra godt fast, der er lovet 18sekm i skagerrak.Blev ramt af søsyge for første gang i mit liv...Føj
Fantastisk vejr. Finn`s madpakke deles ( min ligger hjemme i køleskabet !) nord for Kristiansand på rute 9 et sted.
Vi kørte op med rute 9 til Nomeland hvor vi drejer fra og følger 337 over fjeldet mod Lysebotn.Da det er første gang jeg er i Norge er det en kæmpe oplevelse at køre op over fjeldet.Det begynder at regne så regntøj findes frem for første men desværde ikke sidste gang på turen.
Alperne tygger drøv ved udsigtsplatformen over Lysefjorden.
Finn skifter til civil i ly for regnen efter en nervepirrende nedtur på regnvåde hårnålesving. Vi camperer på Lysebotn Resort efter en lang dag. Distance 397km.
Fortsættelse følger.
John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Re: På Alperne i Norge.
Det er spændende læsning, glæder mig meget til at se fortsættelsen. Dejligt at Steffens og min tur sidste sommer kunne give lidt inspiration.
Mht vejret er det sjældent så slemt som det er ud til når man er hjemme og kigger på DMI's hjemmeside.
Smart arrangement med telt og tarp, så kan I sidde i tørvejr og spise
/Thomas
Mht vejret er det sjældent så slemt som det er ud til når man er hjemme og kigger på DMI's hjemmeside.
Smart arrangement med telt og tarp, så kan I sidde i tørvejr og spise
/Thomas
Re: På Alperne i Norge.
Dag 2. Lysebotn-Nomeland-Haukeligrend-Votna.
Lejren er pakket ned samtidig med at bygerne kommer og går.
Regntøjet kommer af da vi kommer ned til rute 9 igen.
Tid til frokost. Finn tænder op i "Kelly Kettle" og få øjeblikke efter er der varmt vand.
Udsigten fra bænken.
Drejer fra E134 og kører over fjeldet.
Regntøj på igen.Temperaturen er nok faldet 10 C siden Haukelirend og det ser ud til regn over fjeldet.
Ankommet til Votna.
Har slået lejr ved siden af denne.
Chef kokken studerer brugsanvisningen
Dramatisk natur i forhold til kultiverede danmark
?????
Dagens distance 214km.
Lejren er pakket ned samtidig med at bygerne kommer og går.
Regntøjet kommer af da vi kommer ned til rute 9 igen.
Tid til frokost. Finn tænder op i "Kelly Kettle" og få øjeblikke efter er der varmt vand.
Udsigten fra bænken.
Drejer fra E134 og kører over fjeldet.
Regntøj på igen.Temperaturen er nok faldet 10 C siden Haukelirend og det ser ud til regn over fjeldet.
Ankommet til Votna.
Har slået lejr ved siden af denne.
Chef kokken studerer brugsanvisningen
Dramatisk natur i forhold til kultiverede danmark
?????
Dagens distance 214km.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Re: På Alperne i Norge.
Dag 3. Votna-Røldal-Odda-Geilo-Aurlandsvangen-Lærdal.
Forfatteren passer på spejlægene ikke brænder på.
4 graders varme( hvis det ellers kan kaldes varme ) når tågen kom rullende.
Påvej over fjeldet ved Røldals tunnelen.
Finn ved turistfælden Vøringsfossen, som vi hurtigt flygtede fra.Heldigvis havde betjenten med radaren, vi kom til, på vej over fjeldet standset en bil så vi drønede forbi uden videre tiltale.
Efter planen skulle vi have været over fjeldet ved Auerland, men på grund af det var ved at blive sent på dagen, og udsigt til regn, besluttede vi os for at prøve verdens længste vejtunnel, Lærdalstunnlen med en længde på 24,5 km ! lidt en specielt oplevelse, særligt pga. lastbilerne syndtes vi kørte for langsom .
Lejren opstillet og gang i madlavningen på Lærdal ferie og fritidspark. Fint sted med gode toilet og bade forhold efter en lang dag på Alpen.
Dagens distance 391km.
Forfatteren passer på spejlægene ikke brænder på.
4 graders varme( hvis det ellers kan kaldes varme ) når tågen kom rullende.
Påvej over fjeldet ved Røldals tunnelen.
Finn ved turistfælden Vøringsfossen, som vi hurtigt flygtede fra.Heldigvis havde betjenten med radaren, vi kom til, på vej over fjeldet standset en bil så vi drønede forbi uden videre tiltale.
Efter planen skulle vi have været over fjeldet ved Auerland, men på grund af det var ved at blive sent på dagen, og udsigt til regn, besluttede vi os for at prøve verdens længste vejtunnel, Lærdalstunnlen med en længde på 24,5 km ! lidt en specielt oplevelse, særligt pga. lastbilerne syndtes vi kørte for langsom .
Lejren opstillet og gang i madlavningen på Lærdal ferie og fritidspark. Fint sted med gode toilet og bade forhold efter en lang dag på Alpen.
Dagens distance 391km.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Re: På Alperne i Norge.
Dag 4. Lærdal-Øvre Årdal- Lom- Dovre- Grimsdalen.
Starter dagen,som vi sluttede i går,med mad...der ryger en del kalorier indenbords på sådan en tur
Fint vejr på betalingsvejen, mellem Øvre Årdal og Helgedalen 70 nok men til gengæld næsten nyt asfalt.
Is på vandet langs Sognefjell.
Fantastisk natur langs kanten af Jotunheimen.
Middagshvil et sted langs Leirdalen.
Stavkirken i Lom, måtte vi også lige forbi.
Gavl udsmykningen virker måske lidt hedensk !
Som Thomas og Steffen havde vi planlagt at bestige Blåhøj på Alperne, men igen har vi ikke holdt "rullen" stram nok så for at spare på tiden valgte vi at udskyde bestigningen til en anden gang Har efterfølgende fortrudt når nu vi var så tæt på
Grimsdalen og grus i lange baner Yes det var det vi var kommet efter.
Fandt først et fint sted til lejren, men nogle nævenyttige indfødte havde sat et skilt op med camping forbudt
Efter lidt søgning fandt vi så dette sted.
Og samme gode ide havde en flok indfødte også fået.
Havde lidt problemer med tarp`en pga. vinden skiftede retning et par gange.
De indfødte stabler sten alle mulige steder
Dagens distance 269km.
Starter dagen,som vi sluttede i går,med mad...der ryger en del kalorier indenbords på sådan en tur
Fint vejr på betalingsvejen, mellem Øvre Årdal og Helgedalen 70 nok men til gengæld næsten nyt asfalt.
Is på vandet langs Sognefjell.
Fantastisk natur langs kanten af Jotunheimen.
Middagshvil et sted langs Leirdalen.
Stavkirken i Lom, måtte vi også lige forbi.
Gavl udsmykningen virker måske lidt hedensk !
Som Thomas og Steffen havde vi planlagt at bestige Blåhøj på Alperne, men igen har vi ikke holdt "rullen" stram nok så for at spare på tiden valgte vi at udskyde bestigningen til en anden gang Har efterfølgende fortrudt når nu vi var så tæt på
Grimsdalen og grus i lange baner Yes det var det vi var kommet efter.
Fandt først et fint sted til lejren, men nogle nævenyttige indfødte havde sat et skilt op med camping forbudt
Efter lidt søgning fandt vi så dette sted.
Og samme gode ide havde en flok indfødte også fået.
Havde lidt problemer med tarp`en pga. vinden skiftede retning et par gange.
De indfødte stabler sten alle mulige steder
Dagens distance 269km.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Re: På Alperne i Norge.
Dag 5. Grimsdalen-Alvdal-Trontoppen-Lillehammer-Mo-Vismundsetr.
Starter dagen med en gang havregrød med nødder, mandler,tørrede bananer, og honning som bliver skyllet ned med kaffe, for at være klar til dagens udfordring. kørte lidt nord på med rute 27. Drejede fra efter ca 4 km og så var der dømt grus i lange lange baner.Først goe grusveje med officielle vejskilte,som gik over til noget der minder om danske skovveje og så.......
Vi havde set den her i Thomas og Steffen`s tur så vi var forberedt, men der var en kæde med lås spændt over, ohh shi... men efter nærmere undersøgelse viste det sig at der var et led der var skåret over. Af med kæde og over det gik og så så vejen således ud.
Er ikke helt klar over om det var helt efter bogen af fremføre motorcykel alle steder da vejen pludselig bliver skiltet som cykel vej til Alvdal, men spændene kørsel med lidt for meget oppakning bød den på. Vi ankom til Alvdal og fortsatte mod Trontoppen.
Vejen op til Toppen bød på mere spændene kørsel, særligt de sidste par sving inden toppen,hvor belægningen bestod af meget grov,løs grus.
Bedst som vi står og nyder udsigten og spekulerer over hvordan vi holder Alperne oprejst på nedturen, opdager Finn at han har tabt Tarp`en
Efter lidt surmulen beslutter vi at køre tilbage til rute 27 igen for at se om vi kunne være så heldige af finde tarp`en igen.
Så heldige var vi ikke,og efter at have kørt de 50km tilbage igen,ændrede vi dagens rute for ikke at komme forlangt bagud efter planen.
Kørte sydpå med rute 27 til E6 og fortsatte mod syd forbi Lillehammer til Mo, hvor vi kørte fra med rute 250 mod Dokka.Efter ca 10km kørte vi fra vejen mod en af Thomas og Steffen`s lejrpladser.
Dagens distance 307km.
Starter dagen med en gang havregrød med nødder, mandler,tørrede bananer, og honning som bliver skyllet ned med kaffe, for at være klar til dagens udfordring. kørte lidt nord på med rute 27. Drejede fra efter ca 4 km og så var der dømt grus i lange lange baner.Først goe grusveje med officielle vejskilte,som gik over til noget der minder om danske skovveje og så.......
Vi havde set den her i Thomas og Steffen`s tur så vi var forberedt, men der var en kæde med lås spændt over, ohh shi... men efter nærmere undersøgelse viste det sig at der var et led der var skåret over. Af med kæde og over det gik og så så vejen således ud.
Er ikke helt klar over om det var helt efter bogen af fremføre motorcykel alle steder da vejen pludselig bliver skiltet som cykel vej til Alvdal, men spændene kørsel med lidt for meget oppakning bød den på. Vi ankom til Alvdal og fortsatte mod Trontoppen.
Vejen op til Toppen bød på mere spændene kørsel, særligt de sidste par sving inden toppen,hvor belægningen bestod af meget grov,løs grus.
Bedst som vi står og nyder udsigten og spekulerer over hvordan vi holder Alperne oprejst på nedturen, opdager Finn at han har tabt Tarp`en
Efter lidt surmulen beslutter vi at køre tilbage til rute 27 igen for at se om vi kunne være så heldige af finde tarp`en igen.
Så heldige var vi ikke,og efter at have kørt de 50km tilbage igen,ændrede vi dagens rute for ikke at komme forlangt bagud efter planen.
Kørte sydpå med rute 27 til E6 og fortsatte mod syd forbi Lillehammer til Mo, hvor vi kørte fra med rute 250 mod Dokka.Efter ca 10km kørte vi fra vejen mod en af Thomas og Steffen`s lejrpladser.
Dagens distance 307km.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Re: På Alperne i Norge.
Det er en super god tråd den her, fedt at genopleve turen og strabadserne. Specielt grusvejen vest for Trontoppen husker jeg som udfordrende. Ude midt i ingenting er det rart at vide at gps'en kan finde vej.
Og jeg er enig i at man skal holde rullen stram for at holde en dagskadance på 300 - 400 km, men det er næsten nødvendigt hvis man vil lidt rundt i Syd Norge.
Fandt i vej i skovområdet øst for Nes? Der har man også i høj grad brug for en gps der kan sikre at man ikke farer vild.
Det ser iøvrigt ud til at vejret blev bedre igennem ugen
/Thomas
Og jeg er enig i at man skal holde rullen stram for at holde en dagskadance på 300 - 400 km, men det er næsten nødvendigt hvis man vil lidt rundt i Syd Norge.
Fandt i vej i skovområdet øst for Nes? Der har man også i høj grad brug for en gps der kan sikre at man ikke farer vild.
Det ser iøvrigt ud til at vejret blev bedre igennem ugen
/Thomas
Re: På Alperne i Norge.
Hej Thomas.
Ja grus stykket mellem Grimsdalen og Alvdal var absolut turens terrain udfordring, og vi var jo så heldig at få stykket to gange pga det lille uheld med tarp`en.Stykket mellem Dokka og Nes fik vi ikke kørt da vejret ikke helt var med os på dag 6, som det vil fremgå af næste indslag
mvh John.
Ja grus stykket mellem Grimsdalen og Alvdal var absolut turens terrain udfordring, og vi var jo så heldig at få stykket to gange pga det lille uheld med tarp`en.Stykket mellem Dokka og Nes fik vi ikke kørt da vejret ikke helt var med os på dag 6, som det vil fremgå af næste indslag
mvh John.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Re: På Alperne i Norge.
Dag 6. Vismundsetr-Dokka-Hønefoss-Kongsberg-Rjukan.
Overskyet men dog tørvejr. I dagens rute skulle indgå et efter kortet, temmelig interessant stykke grus mellem Dokka og Nes, men efter at være ankommet til Dokka i tørvejr, begyndte det at regne kraftigt, i mens vi fyldte dyr norsk benzin på Alperne. Efter at have ventet et stykke tid og regnen kun var blevet værrer, besluttede vi at indstille gps`en på Rjukan, som var dagens slutmål, og komme afsted.
Her tror jeg vi er omkring Hokksund, hvor regnen endelig er stilnet af. Turen fortsætter via Kongsberg og rute 37 mod Rjukan. Da vi når omkring Tinnsjø brager solen endelig igennem og regntøjet kan endelig aftages.
Er her ankommet til Rjukan Hytte og Caravanpark, hvor Alperne gør gavn som tørrestativ.
Med fin udsigt til Gausta,sluttede dagen i mest tørvejr med kold rødvin samt te med whisky og puddersukker .
Dagens distance 299km.
Overskyet men dog tørvejr. I dagens rute skulle indgå et efter kortet, temmelig interessant stykke grus mellem Dokka og Nes, men efter at være ankommet til Dokka i tørvejr, begyndte det at regne kraftigt, i mens vi fyldte dyr norsk benzin på Alperne. Efter at have ventet et stykke tid og regnen kun var blevet værrer, besluttede vi at indstille gps`en på Rjukan, som var dagens slutmål, og komme afsted.
Her tror jeg vi er omkring Hokksund, hvor regnen endelig er stilnet af. Turen fortsætter via Kongsberg og rute 37 mod Rjukan. Da vi når omkring Tinnsjø brager solen endelig igennem og regntøjet kan endelig aftages.
Er her ankommet til Rjukan Hytte og Caravanpark, hvor Alperne gør gavn som tørrestativ.
Med fin udsigt til Gausta,sluttede dagen i mest tørvejr med kold rødvin samt te med whisky og puddersukker .
Dagens distance 299km.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Re: På Alperne i Norge.
Dag 7. Rjukan-Tuddal-Seljord-Vrådal-Treungen-Onevatnet.
Finn og undertegnede har ofte talt om at vi gerne ville se Vemok kraftværket (efter at have set Telemarkens helte,for mange år siden) og nu var muligheden der, så dagen starter med et besøg på værket.
Hængebro som giver adgang til kraftværket.Et enkelt køretøj af gangen, må benytte broen.
Et overblik fra turbinehallen. Blev lidt skuffet over der ikke fandtes noget tilbage af bygninge hvor tungtvandsproductionen foregik.
Det her blev broen åbenbart også brugt til ! jeg siger bare go fornøjelse!
Turen gik vidre op over fjeldet forbi Gausta, mod Tuddal
Pause, muligvis nær Vrådal ? Indtil viddere, har vejret været med os.
Ankom til Onevatnet sidst på eftermiddagen os solen skinner
Uheldigvis havde et par autocampere og en campingvogn taget de bedste pladser ud mod søen,men vi fik da opstillet lejren i en solplet.Krøb tidligt i posen, skulle være ved færgen kl 0545.
Dagens distance 228km.
Finn og undertegnede har ofte talt om at vi gerne ville se Vemok kraftværket (efter at have set Telemarkens helte,for mange år siden) og nu var muligheden der, så dagen starter med et besøg på værket.
Hængebro som giver adgang til kraftværket.Et enkelt køretøj af gangen, må benytte broen.
Et overblik fra turbinehallen. Blev lidt skuffet over der ikke fandtes noget tilbage af bygninge hvor tungtvandsproductionen foregik.
Det her blev broen åbenbart også brugt til ! jeg siger bare go fornøjelse!
Turen gik vidre op over fjeldet forbi Gausta, mod Tuddal
Pause, muligvis nær Vrådal ? Indtil viddere, har vejret været med os.
Ankom til Onevatnet sidst på eftermiddagen os solen skinner
Uheldigvis havde et par autocampere og en campingvogn taget de bedste pladser ud mod søen,men vi fik da opstillet lejren i en solplet.Krøb tidligt i posen, skulle være ved færgen kl 0545.
Dagens distance 228km.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Re: På Alperne i Norge.
Det er jo spændende læsning og gode billeder.
Hvornår var I afsted?
Jeg/vi har også lige været i området, og jeg har lagt en uredigeret video fra Lysebotn og op gennem tunnellen,
på YouTube - Den er fra fredag den 10. august 2012
Hvornår var I afsted?
Jeg/vi har også lige været i området, og jeg har lagt en uredigeret video fra Lysebotn og op gennem tunnellen,
på YouTube - Den er fra fredag den 10. august 2012
Re: På Alperne i Norge.
Hej Jens.
Tak Vi var afsted i uge 29 og havde, på trods af vejret, en fantastisk tur, helt sikker ikke sidste gang.Sidder og genoplever turen mens jeg skriver RR Har set din video (abonner på din youtube ) Vi havde også en spændende tur både ned og op ved Lysbotn, da det regnede begge gange.
Mvh John.
Tak Vi var afsted i uge 29 og havde, på trods af vejret, en fantastisk tur, helt sikker ikke sidste gang.Sidder og genoplever turen mens jeg skriver RR Har set din video (abonner på din youtube ) Vi havde også en spændende tur både ned og op ved Lysbotn, da det regnede begge gange.
Mvh John.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Re: På Alperne i Norge.
Hej John og Finn,
Det lyder til at have været en fed tur, helt sikkert med mange rigtigt gode oplevelser.
Sjovt nok glemmer man ikke bare lige Norge sådan. Jeg har haft Norge i kroppen siden første gang på mc og nu har jeg været der et par gange mere på 2 hjul.
Og så er der facinationen ved at køre hele dagen, tanke op med benzin, vand og mad sidst på eftermiddagen og tage op på fjellet og campe, det synes jeg er utroligt fedt. Når man så sidder på færgen hjem igen slår det en at det er første gang i en uge at man sidder på en rigtig stol indenfor! En uforglemmelig og vanedannende oplevelse.
Jeg er sikker på at I får lyst til en tur nordpå igen og vi glæder os til at læse om den her på HARK.
PS. De dårlige veje får en til at overveje hvordan man kan optimere mc og bagageoppakning inden næste tur :)
Mvh Thomas
Det lyder til at have været en fed tur, helt sikkert med mange rigtigt gode oplevelser.
Sjovt nok glemmer man ikke bare lige Norge sådan. Jeg har haft Norge i kroppen siden første gang på mc og nu har jeg været der et par gange mere på 2 hjul.
Og så er der facinationen ved at køre hele dagen, tanke op med benzin, vand og mad sidst på eftermiddagen og tage op på fjellet og campe, det synes jeg er utroligt fedt. Når man så sidder på færgen hjem igen slår det en at det er første gang i en uge at man sidder på en rigtig stol indenfor! En uforglemmelig og vanedannende oplevelse.
Jeg er sikker på at I får lyst til en tur nordpå igen og vi glæder os til at læse om den her på HARK.
PS. De dårlige veje får en til at overveje hvordan man kan optimere mc og bagageoppakning inden næste tur :)
Mvh Thomas
Re: På Alperne i Norge.
Dag 8.
Vækkeuret ringede kl0300 Fik pakket ned og var klar til at køre kl0400. lige inden vi forlod pladsen nævnte Finn at vi skulle være opmærksomme på at der kunne være dyr på vejen, og 5 min senere kommer vi forbi en elg i vejkanten den luntede ind i skoven og vi fortsatte mod Kristiansand. Nåede færgen og havde en noget mere rolig tur hjemover. Da vi kører fra færgen, går alpen ustabil på den ene cylinder, men efter at have været inde og tanke, kort efter færgen kører den normalt igen.Måske det er ved at være tid til nye cdi bokse .
Morgenmad i Tornby (har ikke fået noget at spise, siden lørdag aften)
Så er alpen hjemme igen, efter en fantastisk tur til Norge. Er begyndt at drømme om næste tur. Er der noget som jeg vil gøre anderledes næste gang ? Mindre oppakning, havde næsten 50kg med, bla. havde vi næsten alt mad med hjemmefra, og det fylder og vejer en del.Kortere dagsruter måske, var bagefter planen det meste af tiden, og måtte derfor skære et hjørne hist og her, så vi bla. ikke kom på Blåhøj, og ikke fik taget alle de billeder som vi gerne ville.
Dagens distance 278km. Distance i alt 2383 km benzin forbrug 22,9km/l.
Mvh. John
Vækkeuret ringede kl0300 Fik pakket ned og var klar til at køre kl0400. lige inden vi forlod pladsen nævnte Finn at vi skulle være opmærksomme på at der kunne være dyr på vejen, og 5 min senere kommer vi forbi en elg i vejkanten den luntede ind i skoven og vi fortsatte mod Kristiansand. Nåede færgen og havde en noget mere rolig tur hjemover. Da vi kører fra færgen, går alpen ustabil på den ene cylinder, men efter at have været inde og tanke, kort efter færgen kører den normalt igen.Måske det er ved at være tid til nye cdi bokse .
Morgenmad i Tornby (har ikke fået noget at spise, siden lørdag aften)
Så er alpen hjemme igen, efter en fantastisk tur til Norge. Er begyndt at drømme om næste tur. Er der noget som jeg vil gøre anderledes næste gang ? Mindre oppakning, havde næsten 50kg med, bla. havde vi næsten alt mad med hjemmefra, og det fylder og vejer en del.Kortere dagsruter måske, var bagefter planen det meste af tiden, og måtte derfor skære et hjørne hist og her, så vi bla. ikke kom på Blåhøj, og ikke fik taget alle de billeder som vi gerne ville.
Dagens distance 278km. Distance i alt 2383 km benzin forbrug 22,9km/l.
Mvh. John
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Re: På Alperne i Norge.
Hej John og Finn
Rigtig gode billeder og beskrivelse
Ses derude
Henrik
Rigtig gode billeder og beskrivelse
Ses derude
Henrik