Købes : CDI bokse model 30410-MS8-610

Hvad du mangler eller har for meget af.
Loreni

Indlæg af Loreni »

Tillykke med operationen!

Der vil altid ligge en usikkerhed og lure i baghoved efter et indgreb som det du lige har lavet. Selvom jeg har trillet over 1500 km. efter indgrebet, har jeg kun forsejlet boksen med gaffatape, for tænk nu hvis!!!
Så jo, det er da en rar fornemmelse med en frisk backup i baglommen.
Er der nogle her på forummet som vil af med defekte cdi-bokse?? Alle modeller kan bruges til alle maskiner(transalper).

Hilsen Henrik
Trine

Indlæg af Trine »

Desværre... Havde cyklen til test i går aftes.. Det holdt ikke længe og jeg måtte hentes af autohjælp.. :-(

Jeg gider ikke at rode mere med det. Jeg må bestille nogle nye/nye brugte og så se at komme videre..

For at det ikke skal være løgn så smed min lille Suzuki en hel del olie i sidste uge, og står nu på autoriseret værksted for at blive tjekket. Jeg syntes at jeg er forfulgt af uheld i øjeblikket, både Italien og Irland er nu i fare..

Tak til alle for links, numre og opmuntring.
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

CDI bokse

Indlæg af jernhenrik »

Husk nu at fjerne årsagen til at cdi boksen går. På ældre modeller af TA trykker sædebunden oven på stikket til cdi boksen.
Trine

Re: CDI bokse

Indlæg af Trine »

jernhenrik skrev:Husk nu at fjerne årsagen til at cdi boksen går. På ældre modeller af TA trykker sædebunden oven på stikket til cdi boksen.
Jepsen, har været hos smeden og få svejst en fin metal plade på stellet, lige hen over stikkene, præcis stort nok til at boksene kan sættes ind under uden problemer. Det er så fint.. :-)

Trine
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Honda levere jo ellers også nye gummiholdere til disse CDI enheder. Her er CDI enhederne placeret lidt lavere, og bliver derfor ikke trykket af sædet :-)

Men en påsvejset plade lyder heller ikke til at være værst :-)
Trine

Indlæg af Trine »

Så er jeg kommet hjem fra Irland... Fantastisk tur.. I mellemtiden er CDI boksene fra tyskland kommet og monteret.

Alpen kører nu helt perfekt, og er næsten klar til at trille mod Italien på lørdag :)

Tak for alle gode indput

Mange hilsner
Trine
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Skide godt, men skulle du ikke til Irland på TA :?: Nej du skulle du jo åbenbart ikke :-) .
God tur sydpå :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Trine

Indlæg af Trine »

Nixen.. Jeg skulle afsted på min lille Suzuki..

Billede

Men Italien bliver på TA'eren. :)
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

TA'en OK :-D

Godt at høre, at tingene er lykkedes. Og rigtig god tur
Niels

Indlæg af Niels »

Nååår, hvor er i søde sammen :lol:

Hilsen Niels

PS: Go tur!
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jamen hvad var der så sket med den lille Suzuki? med al den olie spild. Åbenbart ikke noget der ødelagde ferien :-D
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Trine

Indlæg af Trine »

Nikolajsen skrev:Jamen hvad var der så sket med den lille Suzuki? med al den olie spild. Åbenbart ikke noget der ødelagde ferien :-D
Nååååh ja.. Efter have haft den hos Suzuki og betalt dem 1300 mange penge for at fejlfinde på den, og uden at de fandt fejlen.. Så googlede jeg lidt Leaking oil, DRZ400 etc. og fandt ind på et forum. Her var der flere der havde været ude for samme fejl, og det viser sig at hvis det foreste tandhjul ikke er spændt ordentligt, så smider den olien.

Men da jeg jo havde haft den i klubben først og skille den ad, rense og spænde den sammen igen, så var fejlen blevet udbedret og Suzuki kunne derfor ikke finde årsagen.. :)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Åhe jaså. :shock: :-D :-D
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Trine..
Hvor og hvor lang tid var du så i Irland ??
Trine

Indlæg af Trine »

tingtilsalg skrev:Trine..
Hvor og hvor lang tid var du så i Irland ??
Jeg tog afsted den 28'ende, brugte 2 dage på at komme over England til Irland. og det samme den anden vej. Så jeg vil tro jeg var i Irland i ca. 10 dage.

Nåede kun lige at køre rundt i Syd Irland og var et par dage nær Galway.
Vejene er fantastiske til maskiner som vores. Masser af små snoede veje.
Flot natur og virkelig venlige mennesker over alt.

http://knoldhopper.dk/blog/?cat=11

Trine :)
Besvar