Trans Alp

Hvad du mangler eller har for meget af.
Besvar
Brugeravatar
Torben-Hobro
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. okt 2020, 12:00
Geografisk sted: Hobro

Trans Alp

Indlæg af Torben-Hobro »

Hej HARK

Står med en ældre trans alp på hånden
For det første tænker jeg hvad pris man må give for den, der er lidt problemer med den. Den har fået en ny krumptap der har kørt fint i et stykke tid, nu er der kommet en mislyd fra motoren og den står stille.
Der mangler en del af plasten omkring fronten så den er ikke køn, og der er ikke org speedometer på den.
Det er en årgang 87`

Er det til at finde dele og måske en ny motor til den ?
Og hvad tænker i at den må koste med de problemer der følger med ?
Hilsen Torben
:honda:
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Trans Alp

Indlæg af yaknudsen »

Torben-Hobro skrev: 21. feb 2022, 11:07 Hej HARK

Står med en ældre trans alp på hånden
For det første tænker jeg hvad pris man må give for den, der er lidt problemer med den. Den har fået en ny krumptap der har kørt fint i et stykke tid, nu er der kommet en mislyd fra motoren og den står stille.
Der mangler en del af plasten omkring fronten så den er ikke køn, og der er ikke org speedometer på den.
Det er en årgang 87`

Er det til at finde dele og måske en ny motor til den ?
Og hvad tænker i at den må koste med de problemer der følger med ?
Jeg kunne godt være interesseret i at overtage sådan et hobbyprojekt - hvis omstændighederne og indkøbspris giver mulighed for, på den måde, at supplere pensionen med en OK fortjeneste.

Medfølger der gyldig registrerings attest?
Kunne man få nogle billeder af projektet, gerne med nærbilleder af de mindre pæne detaljer?

Med denne information kunne jeg måske komme med et bud på en afhentnings-købspris - i størrelsesordenen omkring 1000 kroner, forudsat jeg kan finde en makker som har plads og tid til at hjælpe mig med at gennemføre projektet.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Torben-Hobro
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. okt 2020, 12:00
Geografisk sted: Hobro

Re: Trans Alp

Indlæg af Torben-Hobro »

yaknudsen skrev: 23. feb 2022, 08:40
Torben-Hobro skrev: 21. feb 2022, 11:07 Hej HARK

Står med en ældre trans alp på hånden
For det første tænker jeg hvad pris man må give for den, der er lidt problemer med den. Den har fået en ny krumptap der har kørt fint i et stykke tid, nu er der kommet en mislyd fra motoren og den står stille.
Der mangler en del af plasten omkring fronten så den er ikke køn, og der er ikke org speedometer på den.
Det er en årgang 87`

Er det til at finde dele og måske en ny motor til den ?
Og hvad tænker i at den må koste med de problemer der følger med ?
Jeg kunne godt være interesseret i at overtage sådan et hobbyprojekt - hvis omstændighederne og indkøbspris giver mulighed for, på den måde, at supplere pensionen med en OK fortjeneste.

Medfølger der gyldig registrerings attest?
Kunne man få nogle billeder af projektet, gerne med nærbilleder af de mindre pæne detaljer?

Med denne information kunne jeg måske komme med et bud på en afhentnings-købspris - i størrelsesordenen omkring 1000 kroner, forudsat jeg kan finde en makker som har plads og tid til at hjælpe mig med at gennemføre projektet.
Hej Yaknudsen

Jeg var nu selv ved at købe og ville høre fra den erfarne flok, hvad sådan et projekt kunne være værd.
Men det har du jo næsten fortalt :)
Hilsen Torben
:honda:
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Trans Alp

Indlæg af yaknudsen »

Nåh.... På den måde. Held og lykke med projektet. Der er mange timer, mange hovedbrud og mange ubekendte forude for ikke at tale om udgifter til reservedele og lignende.

Men... Når det hele er overstået vil det utvivlsomt vise sig at have været alt besværet værd.

Jeg påstår ikke det bliver nemt, tværtimod. Men det er stadig helt fantastiske motorcykler som det er værd at bevare for eftertiden - også som brugsgenstande og legetøj for voksne drenge😁
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Besvar