Side 1 af 1

Transalp. KØBES

: 16. jul 2006, 13:24
af gæst
TA fra efter '91 købes
Jeg skal til at have mig en motorcykel igen - efter 15 års pause og
har besluttet mig for en TA.
Så hvis i ligger inde med en nogenlunde velholdt TA er jeg meget interesseret!
Den skal være med afgift og helst synet.
Prisleje: 35.000,- til 50.000,-

Mange hilsener

Martin Stolten
e-mail: martin@stolten.eu

Godt valg.!

: 16. jul 2006, 15:05
af Søren Dahl
Hej Martin

Rigtig godt valg. Jeg har haft 2 af slagsen, og kører nu på Africa Twin. Men i det prisleje du vil købe cykel til, kan det ikke blive til mere end en TransAlp, men det er også rigtig fint! Glæd dig - det er en konge cykel.

Det er ingen problem at finde en TransAlp i den årgang i det prisleje.

Mvh Søren

Kære Søren Dahl

: 16. jul 2006, 15:25
af gæst
Kære Søren Dahl..

Hermed et spørgsmål til dig fra en anden gæst.

Hvis en Transalp er en kongecykel, hvordan vil du så betegen en
Africa Twin ?????. Måske præsidentcykel eller pavecykel.....
Nej vel- ingen af delene lyder rigtigt godt.
Venter spændt på dit svar.


Kærlig hilsen: Gæsten fra midtsjælland

Africa Twin

: 16. jul 2006, 18:16
af Søren Dahl
En africa twin er en gude cykel!! ;-)

Mvh Søren

Brugt Transalpine

: 17. jul 2006, 13:54
af gæst
Jeg skal nu ud og se på en
"Honda Transalp, 600 ccm, '92, km 52.000, m.afgift, flot og velholdt. ny kæde, sædebetræk,topbox, ny kobling og kåbesider."
Den er Sølv/ Lilla og skal synes.

Er der nogen gode råd til hvad jeg skal være særligt opmærksom på, inden jeg evt. køber den?

Er 40 tusinde en fair pris?

Har overvejet at prøve en Aprillia Pegaso 600, kan få en 2001 model til omkring 45k,men tror jeg får en mere solid og robust maskine med en Honda Transalp.

Mange hilsener

Martin Stolten
e-mail: martin@stolten.eu
:-D

: 17. jul 2006, 18:35
af Nikolajsen
Hvis den står i Nykøbing Sjælland, har jeg set på den (dengang til 43.000)
og jeg syntes den bar præg af at have kørt i vejsalt, og den var også generelt "slidt". Jeg kan ikke komme med nogen konkrete ting, så måske er den OK til den pris, bare ikke til mig :-?
P.S. Spedometer/trip er også i miles.

Rusten transalp

: 17. jul 2006, 18:53
af Rotax 655
Kære alle

Som relevans til ovenstående så jeg for nylig en Transalp i byen hvor
jeg bor. Årgangen var formentlig 96-00 med 9000 miles på tælleren.
På afstand så den pæn og velholdt ud, men ved nærmere syn var
den slidt at se på med rustent stel.
Spørgsmålet er nu. Har transalp dårlig og tynd lak i stellet, eller skal
der en god gang vejsalt til at ødelægge overfladen.



Mvh fra midtsjælland

: 17. jul 2006, 22:00
af Nikolajsen
Baseret på mit noget begrænset kendskab til Trans Alp'er må jeg sige at så længe de er lavet i japan, er det den velkendte Honda kvalitet, de nyere (ved ikke lige hvornår, de begyndte at bygge dem i Spanien?) kan efter min mening godt være dårligere i malingen.

((undskyld svorger) og de andre med ta'ere fra Spanien)

TransAlp

: 17. jul 2006, 23:32
af Søren Dahl
Jeg kørte 62 K km på min sidste Alp på 3 år. Den har kørt næsten hele året runde i de 3½ år jeg havde den -den har kørt det meste af stranden på vesterhavet tyndt - og været adskellige gange ved forskellige strande og fjorde hvor den også har været i kontakt med saltvandet - men den har aldrig rustet nogen som helst steder - undtagen fælgene som det var lidt hårdt ved - årsagen er at jeg har været meget grundig til at gøre den ren og bruge protect & shine eller anden konseveringsmiddel hvor gang den har været på eventyr.

Jeg vil kalde den alp du ser på, ud fra den beskrivelse - mangelfuld i vedligeholdelsen. Hvordan er motoren så blevet vedligeholdt ???? Har han også været hård mon den ? Da jeg solgte min fik jeg 40K for den for en cykel som havde kørt 81.500 km - en god pris, men udelukkende fordi den var godt vedligeholdt.

Mvh Søren

: 18. jul 2006, 00:06
af yaknudsen
Produktionen af Transalp'en blev flyttet fra Japan til Italien i 1997/1998. Der var en del
problemer med finish'en (lak og anden overfladebehandling) i begyndelsen, men senere
har der vist ikke været nævneværdige problemer. Så mon ikke Honda's hovedkontor har
været ude med nogle skideballer på gebrokkent Italiensk.......

: 18. jul 2006, 09:12
af Nikolajsen
Nå for syv søren, det var Italien, og ikke Spanien :oops:

: 18. jul 2006, 15:58
af yaknudsen
Nikolajsen skrev:Nå for syv søren, det var Italien, og ikke Spanien :oops:
Tja, det er nu ikke noget at skamme sig over. Det er snart ikke til at vide hvor "skidtet"
bliver produceret. Min tidligere-tidligere MC (Honda CB500 (2002)) blev såvidt jeg ved
produceret i Spanien (Honda/Montesa). :-?

Såvidt jeg er orienteret bliver alle motorerne fortsat både produceret og samlet i Japan,
det overlader de åbenbart ikke til hverken "spanioler'e" eller "spaghetti'er" ;-)