Reservedele til Africa Twin

Hvad du mangler eller har for meget af.
Besvar
Peter 25'

Reservedele til Africa Twin

Indlæg af Peter 25' »

Hvis nogle af jer mangler reservedele til Africa Twin RD07, har min ellers dejlige AT'er fået en på tuden af en bus, som mente at den hurtigste vej var henover min MC.
Jeg forventer at cyklen bliver vurderet totalskadet, og kan købes for et rimeligt beløb.
Så hvis i mangler en god motor eller andre stumper, lad mig høre fra jer, så vil jeg forsøge at få AT'er fra forsikringsselskabet til fornuftig pris.

HugOgDask
Peter

8622 2716
2020 7244
rubicon@email.dk
Mogens Dammand

AT

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Peter

Hvornår er det sket, og hvor henne, og slap du nogenlunde fra det?

Hvad skal den næste så hedde, hvis du får den totalskadet, bliver det en ny AT'er?

Hilsen
Mogens
Peter 25'

Svar til Mogens

Indlæg af Peter 25' »

Hej Mogens.

For at starte bagfra, kan jeg sige at jeg skal have en Africa Twin igen, selvfølgelig !!!. Måske en noget nyere udgave istedet, fra 1999 eller deromkring.

Jeg slap selv med et forstuvet håndled, men mangler selvfølgelig min motorcykel som daglig fornøjelse og transportmiddel.

Uheldet er af den type som man siger nok ikke kan ske. Jeg prøver at beskrive.

Tors. d. 10. Juni kl. 12:15. Jeg kører ad Tilst Vestervej, N. mod S. Hastighed ca. 50 kmt. Følger forankørende minibus med ca 45 -50 mtrs. afstand.
Busquinden overser en stikvej til venstre, som hun skulle have benyttet. Hun blokker herefter bremserne. Jeg gør det samme og standser ca. 1,5 mtr. bag bussen. Microsekunder efter jeg holder stille, hugger hun bussen i bakgear og thuhej hvor det går dagud. Selvom jeg ikke hører til de mindste, kan jeg dog ikke magte at få flyttet de knap 250 kg. AT'er vejer. Resultatet bliver at jeg forlader cyklen baglæns, til lyden af knust Africa Twin. Træls oplevelse, for at holde det på Århusiansk.

Jeg har iøvrigt aldrig sagt noget negativt om quinder og biler......

HugOgDask
Peter 25'
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg tror nok det er de færreste mænd der siger noget om quinder og biler :lol:

Er bagsvinger og bagfælg lige.. for det kunne jeg måske godt være interesseret i.

Jeg har den mest gejlede Tansalp.. synes jeg selv. Med AT RD04 motor og tank... total gejl. og der kan altid komme mere halløj på den. :-)
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Tom.

Ingen bagsvinger i denne omgang, desværre.......

Det lykkedes mig ikke at få cyklen repareret/opbygget eller købt som totalskade.

Efter skaden, talte jeg med en forhandler, og vi blev enige om at han skulle vurdere skaden, hvorefter jeg tog kontakt til mit velvillige og venlige forsikringsselskab FAIR.
Alt OK.
FAIR fik en reparationspris på ca. 52.000,- kr. for at få MC'en i orden igen. Med det beløb kunne jeg selv vælge om det skulle være en totalskade eller en reparation. Efter nogen snak med vurderingsmanden, fik jeg en aftale om at jeg gerne måtte købe en AT'er i Tyskland, og benytte dennes stumper til at udføre reparation med, blot det blev billigere en de 52.000,- kr.

Rigtig fint....., mig afsted til forhandleren. En noget modvillig forhandler var ikke helt sikker på at formaliteterne var i orden på denne måde. Forhandleren fik oplyst at jeg selvfølgelig nok skulle stå inde for at han fik betaling for den fortjeneste som han nu skulle have.

Jeg kontaktede igen FAIR som bekræftede min tidligere aftale om at reparere den skadede cykel med en tysk AT'er.

Tilbage til forhandleren som ikke ville noget som helst, uden selv at forhandle med forsikringsselskabet. Helt OK fra min side, da jeg jo havde en klokkeklar aftale.

Dagen efter kontakter jeg FAIR, som nu ikke kan godkende den tidligere aftale, da FAIR har fået oplyst af forhandleren at min skadede AT'er sansynligvis har skævt stel og bøjet forgaffel !!!!.

10 gange ØV. :(

Nå, men jeg føler mig meget presset til at lade cyklen totalskade, og ytrer ønske om at købe min gamle MC, da jeg mener at skaden er noget mindre end forhandleren oplyser.

Dagen efter ringer jeg til taksatoren for at høre om han har en tilbagekøbspris på min AT'er, men får at vide at den er solgt til forhandleren, så han kan opbygge den igen................

Jeg er stadig rystet. Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal græde eller grine.

Der må være en forhandler der har rigtig svært ved at tørre bondefanger smilet af............. Sidste gang jeg har vist ham tillid.

HugOgDask
Peter :?
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Mogens Dammand

AT

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej

Godt det ikke gik værre med dig end det gjorde.

Når det så er sagt, synes jeg godt nok at der er en taksator der må have en flov smag i munden, men de er nok ikke allergiske over for den slags ''pollen''.

Ja, vi skal jo heller ikke glemme den kære forhandler, (tør næsten ikke spørge hvem) men jeg kan kun komme i tanke om 2 i Århusområdet, og den ene importere vist mere end han reparere, men håber da heller ikke det er den anden, da det er ham jeg bruger.

Du må ud på markedet og kigge. Glæder mig til at du kommer og viser den ''nye'' frem.

Hilsen
Mogens
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hold da helt kæft mand... det lyder da nærmest helt til grin.
hvad gør du så nu??


burde man ikke kunne klage til forbrugerklagenævn eller det dersens forsikringsklage-noget? Det lyder næsten for godt til at være sandt.

Du giver da vel ikke op uden kamp??? 8)

Men hvis du nu alligevel skal have ny kværn, kan du så ikke lige købe sådan en KTM 950 LC8 ?? Kunne sgu godt tænke mig en tur på sådan en 8)
Besvar