Ventiljustering af TA

Spørgsmål eller tips.
Besvar
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Ventiljustering af TA

Indlæg af jernhenrik »

Er det godt nok nødvendigt at afmonteret karburatorerne for at justerer indsugningsventiler på den forreste cylinder. Eller kan man komme til med lidt fingersnilde?

Hilsen

Henrik
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Hvorfor vil du afmontere karburator?

Du kan måske blive nødt til at afmontere indsugningstragten der går fra filterkassen til karburator, Men ellers er det lige ud af landevejen.
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Indlæg af jernhenrik »

Dækslet til ventilerne sidder under karburatorene og hele området er fyldt med slanger og ledninger. På PD10 er der en del ekstra da den har en "renere motor". Så lige ud af landvejen er vist nærmest en snørklet skovsti.

Hilsen

Henrik
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Det burde ikke være nødvendigt,
På dette billede er det pos. 3 der skal afmonteres, og også luftfilterkassen.http://www.honda-allroad.dk/Transalp_sp ... __0100.jpg
Som i øvrigt ligger her på siden, men det kan du jo se 8-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

øhm, ventilerne sidder i topstykket, ikke i cylinderen, og justeres som Nikolajsen også så fint viser gennem de to huller i topstykdækslerne. så det eneste der skal pilles af er sådan set tanken, og måske førnævnte indsugningstragt.

Alle motorer på AT/TA fra 1987 og frem til 2003-5 stykker er alle identiske hvad angår ventiler og andet gøgl. Så din PD10 er ikke noget specielt i forhold til alle andre.
jalp

Indlæg af jalp »

Henrik... udprint bogen jeg har lagt på teknik-forum,i dag, der må være hjælp.
jeg skal selv samme vej , senere :-?
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Indlæg af jernhenrik »

Puha sikken en omgang. Følgende blev afmonteret, sideskjolde, sæde, tank, luftfilterkasse, højre køler og en kølerslange på forreste cylinder. Alligevel er det meget besværligt at justerer forreste cylinder p.g.a. aat der er meget lidt plads. Jeg husker det som at det var lettere på min gamle PD06. PD10 er udstyret med en del ekstra slanger og dimser for at opfylde kravene til EURO3 motoren. Det bliver ikke bedre når den sidste mekaniker (tysker) har overspændt samtlige skruer.

Hilsen Jernhenrik

PS Den orginale nøgle til bagakselen bruges til at løsne ventildækslerne over udstødningsventilerne
Besvar