Honda XL 350 R

Spørgsmål eller tips.
Besvar
arne

Honda XL 350 R

Indlæg af arne »

Hej.
Min Honda er svær at starte, der mangler ingen kompression, da cyl./stempel er nyrenoveret. Har ladet mig fortælle at det på disse modeller kan hjælpe at reife tomgangsdysen lidt op?? Kender nogen til det?? Modellen er fra 1987 og med kickstart. Er det alternativt muligt at montere en eller anden selvstarter på maskinen?
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Honda XL 350 R

Indlæg af jernhenrik »

Problemet er at du er for langsom. Der er næsten ingen svinghjul på en xl350r, så det er vigtigt du "kick" starter og ikke bare træder ned. Jeg har selv kørt xl250r som har samme problem.
Jeg mødte engang 2 gutter på hver deres xl350r. De havde opgivet at få deres mc'er startet, så det var tæt på jeg måtte få dem hvis jeg kunne starte dem. 1 kick på hver og de tøffede lystigt i tomgang. Så træd frem til krompression og giv den så et eksplosivt kick, så kører det.

Hilsen
Jernhenrik
tingtilsalg

Re: Honda XL 350 R

Indlæg af tingtilsalg »

Nu kender jeg ikke sådan en XL350.
Men har selv været ganske ferm til at kickstarte min XR650R, XR600R og også XR400 uden problemer.

På disse cykler skal man IKKE træde på kickstarteren frem til der er kompresssion og så træde hårdt igennem.
Derimod træder man frem til der er kompression, holder derpå snøfteren nede og træder ganske lidt på kickstarteren således at stemplet lige kommer op og vender. Så slipper man snøfteren og træder så godt til på kickstarteren. Det er eneste rigtige måde at kickstarte førnævnte cykler, tvivler på det skulle være så meget anderledes på en XL350, men jeg er da før blevet klogere ;-)
arne

Re: Honda XL 350 R

Indlæg af arne »

Tak, ved godt det er mit gummiben den er gal med, så var ude efter noget der kunne gøre starten lidt smidiger, men det hedder nok motionscenter...
tingtilsalg

Re: Honda XL 350 R

Indlæg af tingtilsalg »

Arne,

Som jeg beskriver det er det faktisk ikke sport hårdt, da du ikke skal døje med at træde igennem mens der er kompression på.

Hvor bor du henne i landet?
Besvar