Skifte min NC750x ud med en Transalp 700

Spørgsmål eller tips.
Besvar
STD
Indlæg: 40
Tilmeldt: 03. maj 2021, 23:10
Geografisk sted: Esbjerg

Skifte min NC750x ud med en Transalp 700

Indlæg af STD »

Hej kloge folk
Jeg går og tæller knapper og ved ikke rigtig hvad jeg skal tænke..
Jeg har en 17er nc750x
Men jeg vil egentlig gerne have en MC der er lidt mere egnet til kørsel på grus og terræn..
For tiden er der en Transalp 700 til salg hos Skjern MC
https://www.123mc.dk/brugt/mc/honda/xl- ... alg/219801

Vil det være et fornuftigt bytte. Eller hvad tænker i?

Steen

PS. Er der et møde her og efteråret
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Skifte min NC750x ud med en Transalp 700

Indlæg af John Sigh »

Hej.
Jeg har kørt 75000km på XL700 og har ikke meget negativ at sige om transalpen, nu kører jeg NC750XD.
Man kan godt mærke at XL700 har større og smallere forhjul og jeg tænker den er at foretrække hvis det bliver vildere end grusveje.
XL700 er lidt toptung og lidt mere kantet at få rundt om hjørnerne på asfalt i forhold til NC750XD syntes jeg.
Hvis du selv skruer på dine cykler så forvent nogle "hyggelige" timer når der skal kontrolleres ventiler, som er en udfordring på XL700.
Jeg ville ikke bytte tilbage igen, men jeg er også stadig nyforelsket :-D :honda:
MVH John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Skifte min NC750x ud med en Transalp 700

Indlæg af yaknudsen »

Jeg kan erklære mig 100% enig med John.

Lige som John kører jeg nu på en NC750X (som jeg har kørt på siden 2015), inden 2015 havde jeg (lige som John) en Transalp XL700.

Der er ingen tvivl om at en XL700 er mere velegnet til alt klare sig på løst underlag, især på grund af det smallere og større forhjul. Det er også udenfor enhver tvivl at XL700'en er en temmelig top-tung maskine som af den grund godt kan føles som noget af en jernklump. Og mine erfaringer med ventiljustering er fuldstændig på linie med John's. Det er næsten ikke til at have med at gøre. Siger det bare!.

Jeg holder stædigt fast i min NC750 X, den er ikke super god til noget som helst - men den kan lidt af det hele som ingen anden MC i den prisklasse. Og så er den i sjælden grad en super brændstoføkonomisk og efter min mening helstøbt, letkørt, komfortabel semi-all-road pendlermaskine (og jeg elsker automatgearet som min gigtplagede venstre hånd har det rigtig godt med).

Jeg har personligt hverken modet, evnerne eller lysten til at dyrke mere hardcore terrænkørsel, så for mig vil det aldrig blive en prioritet.

Men få dig en god lang prøvetur på en XL700, og vælg så den MC som tiltaler dig mest. Motorcykler skal vælges med 'hjertet', ikke med fornuften. Hvis du synes det 'føles' rigtigt - så ER det rigtigt - for DIG. Lyt til din mavefornemmelse - og tag den alvorligt!

En XL700 ER en dejlig, og og frem for alt en solid MC, jeg var ihvertfald mega godt tilfreds med min XL700, indtil jeg fik min NC750X!
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
STD
Indlæg: 40
Tilmeldt: 03. maj 2021, 23:10
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Skifte min NC750x ud med en Transalp 700

Indlæg af STD »

Tak for svar
Jeg må op og prøve skidtet og se hvad jeg syntes..
Det er jo ikke fordi jeg ikke er glad for min NC.
Men jeg har også udsat den for ting den vist ikke er helt skabt til 🙈 det er ikke fordi den ikke har klaret det .
Men jeg vil jo gerne ud og lege noget mere...
Måske kan man "nøjes" med mere aggressive dæk end de tck 70 jeg kører på nu. Desværre er udvalget begrænset.
Besvar