asymetrisk forlys

Spørgsmål eller tips.
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

asymetrisk forlys

Indlæg af Lasse Pedersen »

jeg vil gerne vide hvordan man kan lave det asymetriske forlys om (hvis det altså findes på en transalp 06)
jeg skel til (England/Irland)

Hilsen Trapper
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

så skal du skifte linsen, altså selve glasset. Det er måde glasset er slebet på der gør at det er asymetrisk. Så du skal have fat i noget UK halløj. Men hvorfor dog bøvle med det ??

Engelske biler i DK skifter næppe rundt på lygterne bare fordi de er på ferie.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Tom har ret...........
Men jeg mener man kan få nogen trekantede klistermærker, som skal sættes uden på glasset, lige der hvor glasset er slebet så den lyser asysetrisk.

Lidt senere............ Nu har jeg været ude og kigge på min, og til min store overraskelse, kan jeg ikke se noget på linse eller glas. Men når jeg så holder et stykke pap op foran lygten, er der en lille forskel fra side til side.
Så måske det med klistermærket, og special slebet glas/linse, er noget fra gamle dage.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af Lasse Pedersen »

jeg takker med det samme for jeres indslag

jeg har selv både kigget på glas og parebol og jeg har søgt på nettet set i instruktionsbog/bøger på engelsk og der er ikke meget om dette

jeg kender godt det med det trekantede mærke, og jo snup jensen der i uk kontrolerer det det samme snup jensen her i dk

men mange tak

fortsat god transalp sommer

hilsen Trapper ( Lasse)
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

snup jensen ?

Det jeg vil frem til er at det er temmelig meget overkill at tænke i disse baner bare for 2 ugers ferie.

Man ser jævnligt britiske biler på danske veje, og jeg tvivler stærkt på at de har fået justeret lys/skiftet glas eller hvad der nu skal til.

Var det mig, så kørte jeg derover uden at tænke videre over sagen. Man kan da også bekymre sig for meget.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Jeg mener også der er noget med det klistermærke man kan sætte på lygten, netop så man ikke blænder modkørende, så man udviser lidt omtanke for sine medtrafikanter :-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

tingtilsalg skrev:snup jensen ?
Jeg er sikker på at der menes politiet.
tingtilsalg skrev: Man kan da også bekymre sig for meget.
Nej det syntes jeg ikke, når det drejer sig om ens ferie. Det vil sku da være ærgeligt, hvis den første dag skal ødelægges med at rende rundt for at finde klistermærker.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Altså, hvis man skule gå og bekymre sig om alting, så ville det da hurtigt blive jævnt træls. Men det er da selvfølgelig folks eget valg om de vil sætte himmel og hav i bevægelse over sådanne småting.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

He he "snup Jensen" den var god!

Jeg kan bestemt ikke se noget forkert i at vise omtanke for sine medtrafikanter, og evt overholde love og regler, specielt når man kommer til et andet land. Jeg er ikke i tvivl om at visse andre elementer er ret ligeglade med den slags.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

hvad så Iver, hvem skulle disse "visse andre elementer" så være ??
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af Lasse Pedersen »

ja jeg kan da se jeg har fået en debat igang*S* og til dig >tingtilsalg< så er min tid på ingen måde spildt! jeg er mere af samme holdning som Ivan, for jeg vil gerne betrages som en velkommen gæst, og jeg vil gerne have mit lys til at være så optimalt som muligt! men i skal begge have mange tak for jeres kommentarer, intet er så godt som en ærligt bramfri debat om vore MC er.
for øvrigt har man som lønmodtager 5 ugers ferie og 5 ferie fri dage, så da børn og børne børn er forsørget bruger min kone og jeg disse dage på os selv ja det bliver til 4 uger på Irland som også har venstre kørsel og det engelske/walisiske er "kun" transit områder

mange gode timer ønsker jeg jer alle med jeres Honda i vor katagori
mvh.
Trapper
(Lasse)
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Lys

Indlæg af Nejmann »

Hej Lasse

Jeg var i Skotland med en kammerat for nogen år siden, og da gjorde vi ikke noget ved lyset.

Dels har de fleste motorcykler af vores årgange som regel (kort) forlys af en styrke, der omtrent er på niveau med tre fyrfadslys :-? - dels kørte vi aldrig efter mørkeds frembrud. Risikoen for at genere nogen var altså ganske lille.

Der var vist en enkelt billist der blinkede til os, men det var nok fordi vi et øjeblik havde glemt, at de foretrækker at køre i venstre side af vejen derovre ;-)

God tur!

-Kåre
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Rigtig god tur Lasse, naturen derovre (ihvertfald Skotland) er virkelig flot, og snyd nu ikke dig selv for at få en omgang Hagis (er ikke sikker på at det staves sådan) den skotlandske nationalret, som bla består af fåremave, jeg synes det smagte ok :-)

Se min værste frygt ved selv at skulle køre i UK er det som Kåre muligvis oplevede, nemlig at komme til at køre i den forkerte side, jeg kan forestille mig at det må være lidt af en prøvelse.

Rigtig god tur til jer begge, Kåre du skal jo til Island lørdag!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej Alle sammen

så er jeg hjemme i det danske igen, det har været en vidunderlig tur, og med hensyn til mit spørsmål med lyset, var det slet ikke noget problem, for der er ikke eller ikke så meget asymetrisk lys på en modernet motercykel, og det var også muligt at købe mærker på DFSD færgen, i den folder der lå i dette sæt for det var jo til biler stod det meget udførligt hvilke og hvordan det skulle monteres, samt at det ikke var nødvendigt på en MC. men jeg kan love jer at når man møde en bil fra kontinentet for der var en del franske og italienske inrigistrede biler så var det meget generende. jo vi kørte en del i mørke og hvis det ikke er let at køre i dagslys med venstre kørsel er det bestemt ikke lettere i natte timerne. Det er nu heller ikke de bedste veje man har i det syd og sydvestelige hjørne at Irland
mange hilsner til jer der læser dette og især til jer der har vist intresse for mit spørsmål
hilsen Trapper
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

:ok:
(hvordan opførte dækkene sig :?: )
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar