pigdæk..?

Spørgsmål eller tips.
Alsen

pigdæk..?

Indlæg af Alsen »

Hej.

Jeg køre i øjeblikket rundt med et søm i baghjulet som kun har kørt 400 km. :evil:
Så kørte jeg til min lokale mcforhandler men han lapper ikke mc dæk det er total uforsvarlig. :oops:
så snakkede jeg med NDI. og de ville gerne lappe.
så er det lige jeg kommer i tvivl.
Lapper man dæk på en mc. ja. nej :-?

Mvh Alsen
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

ja.
Bare det bliver gjort rigtigt. Og det er efter min mening med en konisk prop indefra.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Indlæg af jernhenrik »

Hvis sømmet er gået lige ind (ikke skråt) og hullet sidder i den midterste 1/3 af slidbanen og det ikke er for stort kan man godt lappe det. Midlertidige lapninger kan foretages udefra, men varige lapninger skal laves inde fra. Jeg fik engang lappet et bagdæk på min cx 650, og det holdt til dækket var slidt ned. Er du ikke i vane med at lappe dæk selv bør du nok overlade det til en profesionel.

Hilsen

Henrik
jalp

Indlæg af jalp »

Blitema i Ålborg har et lappesæt med alt hvad du behøvervarenr. ( 82-573 ). ;-) forudsat at du ikke køre med slange i :!:

Gør vi det :?: på en TA :?:

venligst
Jacob
John

Indlæg af John »

Jeg kører med slanger på min AT. Iflg. Bent fra Pro Bike i Lystrup gør man det når det er fælge med eger.
:shock:
Bigfoot
egoland

Indlæg af egoland »

Kommer an på, om sømmet er gået hele vejen igennem, hvilket let konstateres ved ded at dækket er fladt ;-) , hvilket det jo ikke er. Så ud med sømmet, inden det gør skade på karkassen, og så bare videre ud over stepperne.
Ellers er den gængse holdning, at baghjul kan man til nød lappe, hvis det ikke er verdens hurtigste MC, men aldrig forhjul: Det er for farligt, hvis de trods alt skulle tabe luft under kørslen.
Egerhjul kører oftest med slange.
egoland

Indlæg af egoland »

Og som før skrevet: Hvis hullet er vinkelret på slidbanen i bagdækket, kan det lappes. Men hvis det er på skrå, så glem det. Men i begge tilfælde: Huller i slidbanen må vi alle leve med, fra småsten osv. Det er dem, der går hele vejen igennem karkassen og punkterer dækket, der er problemet. Karkassen er nemlig selve dækkets "skelet", og den afgørende forudsætning for at dækket kan holde, og ikke bliver ovalt eller trekantet :-D
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

...og hvis skaden er større, kan man bare gøre sådan her:

Billede

:shock: eller noget...

mvh Kåre
Alsen

Indlæg af Alsen »

228 kr på boret og kronisk prop inde fra blev det til. nyt Anakee 2 bagdæk koster 2200 Kr monteret hos min lokale Mc forhandler så der blev sparet lidt :lol:
Tak for råd..
mvh. Alsen
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Blot til information (og ikke for at gøre dig ked af det). Men et Michelin
Anakee 2 150/70 R17 TT/TL 69V kan fås til 897,40 hos mcdaekonline.dk

Så din lokale MC forhandler tager sig rimeligt godt betalt for at montere
og afbalancere.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg studsede godt nok også noget over den pris. 2200,- er dælme en god sjat for et dæk der jo ikke er voldsomt dyrt. Og hvad tager en montering for en mekaniker, 15-20 min ?
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Noget af problemet er formentligt, at hvis forhandleren skal købe dækket af hans normale "kanaler", så kan han ikke få det til 897,40-
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Alsen

Indlæg af Alsen »

Jeg blev også lidt overrasket over prisen. Fik også bestilt en fodhviler til Varaderoen, ca 1200 dask. Og det er ikke en aprilsnar. Så kan man sgu lære at spørge om prisen først. fing2 Den koster ca 100 kr. på wemoto.com. Så er det slut med dårlig samvittighed når jeg handler på nettet! :-)
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Tja, jeg har jo også lige fået to Anarkee 2 på. Da jeg hentede cyklen i går havde han ikke lige tid til at skrive en regning, så
om jeg ikke kunne kigge ind en gang i næste uge... :-D

Så giv mig lige en ca.- pris; okay, to dæk: et par tusinde, lidt arbejdsløn, vinteropbevaring...

Så 2200,- for ét dæk lyder godt nok dyrt i mine ører :!:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Hvorfor skulle man få dårlig samvittighed af at handle på nettet?? :-o
Besvar