AT motornummer?

Spørgsmål eller tips.
Besvar
mikael westen

AT motornummer?

Indlæg af mikael westen »

Hej er der nogen som kan hjælpe? Jeg kan ikke finde ud af hviken motor der sidder på min xrv650.. Motornummeret stemmer ikke overens med stelnummeret, som jo begynder med RD03.. Mit motornr. er : RC31E-5006899...... Kan nogen kende dette fra andre honda modeller??
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Indlæg af jernhenrik »

Din motor er en årgang -88, og hvis stel nr er RD03E-50xxxxx er det også en -88. Hvis stelnr er RD03E-51xxxxx er det en -89 ramme.

Hilsen

Jernhenrik
mikael westen

Indlæg af mikael westen »

Ok. Jeg formoder at stel/motornummer oprindelig har været ens..?
Det er nemlig fordi jeg er lidt i tvivl om det er de rigtige koblings plader jeg har fået til den.. og motornummeret kan jeg nemlig ikke finde på AT-Mcteknik´s hjemmeside.. og ej heller på http://zsf-motorrad.de/en
som jeg plejer at bruge mit stelnr på..
Honda har ifølge min Haynes lidt forskellige koblings-plade tykkelser i samme 650-750 V-motor konstruktion..
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Hvis du sidder med Transalp/Africa Twin Haynes bogen vil du på en af de første sider kunne læse at netop XRV650 RD03 modellen ikke er dækket af bogen.

Hvis du er i tvivl, så bestiller du jo bare et andet sted fra. Der er masser af steder der sælger koblingsplader til sådan en cykel som din.

fx www.mandp.co.uk er en rigtigt fin butik i england, de har det meste.

Ellers har Louis.de dem
http://www.louis.de/_30532191038aca6229 ... r=10043800
mikael westen

Indlæg af mikael westen »

Ja lige præsis! Det er den Haynes jeg har.. bare som en lille hjælp. men jeg kan jo selvfølgelig også kun bruge den som lidt vejledning når min præsise mod. ikke er der i, og det er mit problem.. for motornummeret jeg har skulle jo gerne kunne hjælpe mig med at få de rigtige dele. Det er bare ikke nemt når nummeret er atypisk og anderledes end en alm AT..
mikael westen

Indlæg af mikael westen »

Så! det er dæleme en honda NT HAWK motor der sidder i min afrikaner.. har jeg fundet ud af. Under alle omstændigheder tak for hjælp herinde.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Det kunne jeg egentlig godt have fortalt dig :-P

Det er også samme motor der sidder i Transalp XL650V fra 2000-2006 tror jeg det er :-)
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

mikael westen skrev:Så! det er dæleme en honda NT HAWK motor der sidder i min afrikaner.. har jeg fundet ud af. Under alle omstændigheder tak for hjælp herinde.
Øhhh hvad betyder det???

/Chr.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Christian Lau skrev:
mikael westen skrev:Så! det er dæleme en honda NT HAWK motor der sidder i min afrikaner.. har jeg fundet ud af. Under alle omstændigheder tak for hjælp herinde.
Øhhh hvad betyder det???

/Chr.
Det betyder at det er den samme motor der sidder i en Honda NT Hawk. :lol: som i de ovennævnte andre Honda'er
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Takker... Troede det var en eller anden finurlig mortorkode.. Lige som BMW kalder deres mortorer eks. M52, M54 etc..... ;-)

Tænk nu, hvis der var noget der var gået min næse forbi.....

Men takker endnu engang for svaret, på mit (tangerende dumme) spørgsmål..

/Chr.
Besvar