defekte tændspoler eller??

Spørgsmål eller tips.
Besvar
mikael westen

defekte tændspoler eller??

Indlæg af mikael westen »

Hej.. Jeg ville starte min 650èr AT i dag efter et døgns stilstand.. og det var en dårlig oplevelse.. den kunne lige holde sig i tomgang med chooker på, hvorefter den gik ud når man gav gas.. et halvt minut senere kunne den slet ikke starte og tændte kun lidt..
Nå.. af med tændrørene og så kan jeg se at der ikke er gnist på de to bagerste tændrør, og at det var ok på de forreste.. så kan jeg vist måle at der heller ikke kommer noget som helst strøm på de to ledn. der går på tændspolerne bagi.. Er der nogen som ved hvad jeg skal skifte for at få strøm til spolerne igen?? mvh Mikael W.
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Mit bud er en CDI. (Der er 2 stk.)
Den venstre er til den bagerste cyl. samt til omdr. tælleren.
Bemærkede du om omdr. tælleren virkede da den var igang.

CDI'erne er de samme som på ældre TA'er
mikael westen

Indlæg af mikael westen »

Ja for jeg er slet ikke ekspert på strøm men kan godt se at de to ledn. fra tændspolerne ender i disse to plastic bokse, nok dem du kalder cdi.. Det må være dem som laver den rigtige slags strøm til spolerne.. så må jeg prøve at skifte disse bokse.. eller den ene
mikael westen

Indlæg af mikael westen »

Nej omdrejnings tælleren lagde jeg ikke mærke til desværre..
mikael westen

Indlæg af mikael westen »

Ahh fuck de er dyre sådan nogle CDI bokse.. det er da ikke nogen man bare lige køber for sjov.. inde på ZSF-motorrad.de koster en jo 2500kr.. er der ikke et billigere alternativ??
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Indlæg af jesdk »

Der er masser på ebay.de til omkring 125 EUR plus lidt porto...

eks:
http://cgi.ebay.de/XLV-600-TRANSALP-XRV ... 2302f9d804
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Jan Jacobsen

Indlæg af Jan Jacobsen »

Hej mikael..
Hvis du er sikker på det er cdi, så prøv at søge lidt her på forum, der er nogle gode beskrivelser af hvordan man kan rep. dem.. har selv gjort det med mine 2, og de kører ok nu.. Kan du ikke selv, kunne du jo prøve ved et elektronik værksted og vise dem vejledningen..
Men.. der er alså andet end cdi der kan gå i stykker på en mc ;-)
Mvh Jan J
Besvar