Har for bruge for dokumentation ifb. afgiftvurdering...

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Lars Vatne

Har for bruge for dokumentation ifb. afgiftvurdering...

Indlæg af Lars Vatne »

Hej rødder.
Jeg skal have min AT650 til toldsyn og afgiftbetaling i april.
Kunne godt tænke mig at høre i forskellige om hvad jeres slutafgift, for AT og TAer er endt på.
Min plan er at på forhånd udfylde afgift begæring på baggrund af min egen vurdering, med dokumentation herfor. En mine klubkammerater fra Tenere Klub DK har gjort det på denne måde og dermed sluppet for ToldSkats uhyggelige afgiftdepositum. Regner med at afgifts betale ca. 20.000.

Så har du dine afgiftpapirer liggende, så giv mig lige et pip med beløb osv.

Lars Vatne
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Lars

Indlæg af Søren Dahl »

Prøv lige at maile til Henrik Hald - han kører selv 650 AT - måske han kan hjælpe - han har måske papierne på sin cykel hvad den koster uden afgifter.

MVH Søren
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Lars

Kiggede lige på told og skat's hjemmeside.

De fleste XRV650 fra 89 ligger på 16.000,- i afg.pligtig værdi og 26.731,- i afgift.

En enkelt var nede på 12.000,- og 19.531,- i afgift.

For mit eget vedkommende, men det er så 3-4 år siden, købte jeg en TA fra 89 for 22.000,- og betalte 27.000,- i depositum, men fik så en extra regning på 1.500,- oveni.

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Toldsyn.

Indlæg af Peter AT »

Hej Lars....

Har kun erfaring med lidt nyere AT'ere. Men fortæller nu alligevel.

AT RD07 1993, km 78.000, og rigtig godt gennemkneppet både ved syn og fremstilling, blev fastsat til 32.000,- , men endte med en afgift på 24.000,-

Så har jeg en RD 07A fra 1999, med "82.000" på klokken, beskrevet som brugt til motorløb, og derfor meget grim. Foreløbig fastsat til 45.000,-
Mangler syn og fremstilling, så det kan selvfølgelig svinge ret meget.

Du gik ellers glip af en kanon generalforsamling i DORMCK....., håber at se dig til samme i H.A.R.K.

Vi har nogle ret gode gedestier der er velegnede til sådan en "Dakarracer" du har købt. Kom og gi' den gas, så besøger vi dig på et senere tidspunkt, og gør øen usikker !

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Indlæg af Henrik Hald »

Hej Lars, jeg købte min AT 650 sidste år i april, da kostede
det for en 89`er med 35000 km på klokken 22000kr i afgift.

mvh Henrik.
Besvar