Har nogle prøvet dette dæk???

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Har nogle prøvet dette dæk???

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Alle

Er der nogle som har prøvet dette dæk?

http://www.ciao.de/Continental_TKC_80_T ... st_2811623

Jeg har nemlig købt et sæt til Nordkapp turen. Er der nogle kompetente tysktalende personer som måske kan indvige mig lidt i denne dæktest. Jeg har en fornemmelse af, at vedkommende vist er ret tilfreds med dækket. Forstår ikke rigtig det med dækslidet. Er der fordi de kun kan holde 5500-6500 km eller er det bare fordi de har opnået et bestemt slid ved dette km tal og altså ikke er slidt ned? Jeg fatter det ikke rigtig :roll:

MVH Søren
jesper six days

Indlæg af jesper six days »

Hej Søren
Skal du til Nordkap - det lyder ulækkert :lol:
Fortæl, fortæl.....
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

Yo Søren

Som jeg læser teksten:
Der Verschleiss bei solchen grobstolligen Reifen ist immer recht hoch angesiedelt. Mit einer Profiltiefe von sage und schreibe 10,5 mm schafft der Hinterreifen so um die 5500 Km - 6500 Km. Dem Vorderreifen, Profiltiefe 8,2 mm, ist durchaus das anderthalbfache im Vergleich zum Hinterreifen zuzutrauen.
...så kan bagdækket klare 5500 - 6500 kilometer før det skal skiftes. Fordækket godt halvanden gange så langt - tror jeg.

Det kan altså godt være, at du skal have droslet Alp'en til 20hk, hvis vi skal nå til Nordkap og retur før du skal skifte bagdæk :twisted:

-Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hmm

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Kåre

Det kan da godt ske at jeg skal se mig om efter et andet dæk. Dette er ikke HELT optimalt. Måske jeg skal beholde mit Pirelli MT 90 after all - eller måske få det byttet ud med et knap så off roaded dæk i forhold til TwinDuro dækket!

Hvilket dæk monterer du Kåre?

MVH Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg har læst en masse godt om sådan et TKC80 bagdæk. så jeg vil klart anbefale det. Da jeg var i finland var der desuden også en masse der kørte på det. selv kørte jeg på en michelin t63, ganske fint dæk.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

TCK 80

Indlæg af Søren Dahl »

Det bliver et TCK 80 jeg tager af sted på til Nordkapp. Tom jeg kan også forstå på Peter at T63 bare er noget som dur. Nu vil jeg prøve TCK 80 - hvis det så bliver slidt helt ned inden jeg når hjem, så er der jo også MC forhandlerer i Norge som kan klare et dækskifte.

..... og Jesper, jeg kommer meget mere ind på Nordkapp turen senere, bare vent ;-)

MVH Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Ja, det blev altså så et MT 90

Indlæg af Søren Dahl »

Ja, det blev jo altså så et MT 90 scorpion jeg kom af sted på, og ikke et sæt TKC 80 - men jeg har et helt frisk sæt til at stå i garagen nu, og når mine pirelli er slidt ned, så kommer TKC 80'erne på - jeg må indrømme at jeg har meget store forventninger til dette dæk, efter mange samtaler med folk som har prøvet det eller som har det som nuværende dæk......

.....glæder mig til at fyre den af på de lokale bladder veje......

MVH Søren
Besvar