Crankcase breather ..... ?!!!

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Uffe Bruhn

Crankcase breather ..... ?!!!

Indlæg af Uffe Bruhn »

Hej.

Der sidder en slange nederst med en prop i! Hedder en crankcase breather. Den tømte jeg for 2dl olie!! Hvad betyder dette!? Ikke godt vel? Min cykel kan ikke tage høje omfrejninger mere, den dør ganske simpelt helt ud, gasser jeg ned igen indenfor et bestemt omdrejningsområde er det ok. Min gamle originale udstødning er mere eller mindre tom indeni og jeg har løbende hældt indmaden ud i de sidste par år! Kan denne døen ud været forårsaget af udstødningen eller kan det være noget mere kritisk hvad angår det med olien!!?? Nogle bud?

Uffe ;o)

Måske kommer jeg så ikke på MC på fredag!!
jesper six days

Indlæg af jesper six days »

Det lyder som om du har for meget olie i motoren. Den vil så skyde resterende olie op i kassen, ligesom motoren bliver forhindret i at nå et højt omdr. tal.
Uffe Bruhn

Ja, måske, men ...

Indlæg af Uffe Bruhn »

Hvis jeg måler med pinden efter lang tids stilstand har der aldrig været for meget på! Kunne der være andet galt, måske et eller andet med at olien ikke kan komme ned igen? Noget med gummipakninger øverst eller andet.?

Uffe
Gæst

Indlæg af Gæst »

den korrekte måde at måle olien på er ved at lade motoren stå og blive varm først, derefter lade den stå et par minutter så al olien falder ned i selve blokken igen, og så tjekke oliepinden.

Dette er ifølge Honda's TA servicebog.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Uffe for fanden hvis din Alp ikke kan køre imorgen, må jeg komme og hente dig, det er jo ikke nogen klub for folk der kører bil ;-) ring hvis det bliver nødvendigt at blive hentet!

Mvh Iver
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hvordan går det???

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Uffe hvordan går det iøvrigt med din "syge" alp, er den kommet til at fungere?

MVH Søren
Besvar