continental tkc 80 spørsmål

Spørgsmål eller tips.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

continental tkc 80 spørsmål

Indlæg af Tinning »

jeg er nået det til at jeg vil prøve at kører med continental tkc 80 men nu har jeg sidet og kigget på dem og nu opstår der et spørgsmål
hvad er forskellen på 90/90 - 21 54 S TT M/C TKC80 og 90/90 - 21 54 T TL M/C TKC80

mvh Tinning
Tidligere_medlem_1

Re: continental tkc 80 spørsmål

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: continental tkc 80 spørsmål

Indlæg af Nikolajsen »

Med andre ord ;-) hastigheden det er godkendt til.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
tingtilsalg

Re: continental tkc 80 spørsmål

Indlæg af tingtilsalg »

Ikke kun.

Det ene hedder TT, det andet hedder TL.

Jeg kender ikke de eksakte forkortelser, men TT er TubeTyre tror jeg. Det andet er TubeLess.

Så altså, det ene kræver slange, det andet gør ikke. Men TL kan selvfølgelig også sagtens bruges med slange.
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Re: continental tkc 80 spørsmål

Indlæg af jesdk »

Bare tag det billigste :-)
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: continental tkc 80 spørsmål

Indlæg af Tinning »

ok mange tak for hjælpen så bliver det til tt dæk da min Transalp kører men slanger

men nu følger der så endnu et spørgsmål
hvad gør i andre når i for dæk .
monterer i dem selv eller for i et værksted til det
jeg kan sagtens selv sætte dem på men kan ikke afbalancere dem

mvh Tinning
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Re: continental tkc 80 spørsmål

Indlæg af Henrik Hald »

Hej Tinning, jeg skifter også selv dæk, plejer aldrig at afbalancere dem, det synes at fungere fint uden afbalancering..

Mvh Henrik..
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: continental tkc 80 spørsmål

Indlæg af Nikolajsen »

Henrik Hald skrev:Hej Tinning, jeg skifter også selv dæk, plejer aldrig at afbalancere dem, det synes at fungere fint uden afbalancering..

Mvh Henrik..
Ditto 8-)

Og ja, 54 S TT, må være det rigtige.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: continental tkc 80 spørsmål

Indlæg af Tinning »

det vil jeg så prøve og hvis det så hopper for meget må jeg forbi en der kan afbalancere dem men jeg tror det går når det er sådan dæk

jeg vil bruge aftenen i morgen på at se hvem der har nogle jeg kan købe

mange tak for hjælpen
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: continental tkc 80 spørsmål

Indlæg af yaknudsen »

Jeg skifter også selv dækkene på MC'en. En 2-3 dækskift om året bliver det i reglen til. Men er efterhånden kommet frem til samme konklusion som de andre vedrørende afbalancering. Det er tilsyneladende yderst sjældent nødvendigt. Så jeg gør det heller ikke (mere).

Har adgang til et manuelt afbalancerings-stativ hvis du mod forventning skulle få brug for det. Desuden er min kaffemaskine altid klar, og den lokale bager har så mange kager at de er nødt til at sælge nogle af dem. Så det kan ganske enkelt ikke gå galt. :-)
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: continental tkc 80 spørsmål

Indlæg af Bønne »

Som Tingtilsalg rigtigt skriver, så betyder TT til slange, og TL betyder slangeløst, dog er den helt korrekte betegnelse
TT=TubeType og TL=TubeLess. Men en slange i et TL-dæk er ingen god ide når der findes et TT-dæk. Grunden til at
mange dækfabrikanter laver begge dele, er fordi at der i et TL-dæk er lagt en ekstra gummibelægning indeni, man kan
sige at "slangen" er integreret i dækket. Hvis man så lægger en slange i svarer det på en måde til at man har to slanger
i, hvilket vil give en øget friktion og dermed en højere varmeudvikling, og det er ikke sikkert dækket kan holde til det.
Dog er der nogle at Michelins dæk der hedder TT/TL, og de er beregnet til at køre enten med eller uden slange.

Hvad load- og hastigheds-index angår skal dækket minimum have det index som cyklen er godkendt med, det står i
instruktionsbogen. Dvs. man må gerne sætte et dæk på med et højere load- eller hastigheds-index end den er godkendt
med, men det gør så bare dækket dyrere, så det er der jo ingen grund til.

Hvis du har et sæt ordentlige dækjern og lidt sæbevand, kan du sagtens montere det selv, jeg gør det selv på mine
cykler (med undtagelse af Varaderoen, det har noget med de malede fælge at gøre). Men vær opmærksom på
omløbsretningen (markeret med en pil på siden af dækket), og om der er en, som regel gul eller rød prik på siden af
dækket, den markerer det letteste sted på dækket, og skal derfor sidde ud for ventilen. Du behøver nok ikke være
bange for at dækket hopper, jeg har aldrig været ude for det, og jeg afbalancerer dem heller ikke.

God fornøjelse.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: continental tkc 80 spørsmål

Indlæg af Tinning »

jeg takker for alle de gode svar og jeg bestiller om lidt
jeg har skiftet dæk mange gange på både knallerter og mine motorcykler så jeg ved det sagtens kan klares .men jeg har ikke før kørt med så stort et mønstre så det bliver sjovt at prøve .

hvis det mod forventning driller så finder jeg køge og yaknudsen . takker for tilbudet
Rotax 655

Re: continental tkc 80 spørsmål

Indlæg af Rotax 655 »

Hej IB

Skal der grove knopdæk på knallerten - så vælg Karoo dæk istedet ;-)

Holdbarheden er OK for knopdæk på asfalt - og de er simpelthen fremragende i terræn. Og en tur langs den Jyske Vestkyst i vandkanten med Karoo dæk monteret - går rigtig godt :-D

vh Leif
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: continental tkc 80 spørsmål

Indlæg af Tinning »

jeg har bestildt tkc 80 så det må blive en anden gang de skal prøves
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: continental tkc 80 spørsmål

Indlæg af Tinning »

nu er mine dæk kommet selv om dækonline skrev at de var i rest og jeg først skulle forvente dem d 23

jeg har kigget på dækkene og der er en lille pil hvor der står twi det er det mærke jeg regner med at skal side ved ventilen

jeg kigger på det i morgen og har jeg misforstået det med twi så skriv endelig

mvh Tinning
Besvar