koblingsvanvid

Spørgsmål eller tips.
Besvar
avs

koblingsvanvid

Indlæg af avs »

Hej HARK!

Jeg er orange med at skifte kobling og er nu stødt på et problem. Efter at have banket med hammer på skruetrækker på den møtrik som, i følge Haynes, skal være 'unstaked' før den kan skrues af, så kan jeg alligevel ikke få den af. Motorcyklen står i femte gear og min gamle, tunge far står på bagbremsen. Skal min far bare udskiftes med den tungere nabo, eller er det et gyldent trick jeg misser?
Lad mig høre hvordan I gør! :-)

- der er her tale om en Transalp fra '91
avs

Re: koblingsvanvid

Indlæg af avs »

Jeg er ikke orange, men i gang med at skifte... Nutidens mobiler og deres rettesystemer :shock:
Lindboe
Indlæg: 97
Tilmeldt: 26. feb 2009, 19:23
Geografisk sted: Odsherred

Re: koblingsvanvid

Indlæg af Lindboe »

Hejsa.
Jeg ved ikke lige hvordan det er på Alpen, men tjek om der er lingsgevind.
MVH. Niels
avs

Re: koblingsvanvid

Indlæg af avs »

Det står der desværre ikke noget om i Haynes, men jeg har givet det et forsøg og den rykker sig bestemt heller ikke venstre om. Øv øv.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: koblingsvanvid

Indlæg af Tinning »

prøv evt om du ikke kan få den løs med en blodtspænder det har hjulpet mig flere gange med bolte der ellers sad urokeligt fast
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: koblingsvanvid

Indlæg af Nikolajsen »

Du har med andre ord, sørget for at låseblikket er bukket "tilbage" :?:
Jeg plejer at sætte en messing skrue, (eller noget andet blødt, som ikke skader tænderne, det kan måske også være en klud der er foldet tilstrækkeligt) i klemme på de 2 tandhjul.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
avs

Re: koblingsvanvid

Indlæg af avs »

Tak for hjælpen! Herligt med sådan et foMvhrum.

Nu skal jeg bare have fingre i en Pressure Plate, se evt i KØB/SALG, hvis I har sådan en liggende :-)

Mvh
Besvar