Kronrørslejer udskiftes efter 6000km !

Spørgsmål eller tips.
Besvar
HumleLars

Kronrørslejer udskiftes efter 6000km !

Indlæg af HumleLars »

Hej,

Var forbi Aagesen og de sagde, at kronrørslejerne på min Transalp skulle skiftes. Den har kun kørt 6000km. Jeg kan godt mærke en tendens til ligeudkørsel, især når tyngdepunktet er højt pga. fyldt tank og topboks, men er der nogle justeringsmuligheder man skal prøve først? Hvad koster det ca. at skifte lejerne?

Tak for hjælpen :-D

Lars
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Kronrørslejer udskiftes efter 6000km !

Indlæg af yaknudsen »

Efter 6000 km. Det lyder ret usædvanligt. Med mindre maskinen primært er blivet tævet helt vildt rundt i store huller og bliver udsat for 'wheelies' dagligt. ;-)

6000 km. er for mange en halv til en hel sæson, så måske er det en garantisag? Og nej... Der er mig bekendt ingen justeringsmuligheder som giver et brugbart resultat.

Et gæt (BEMÆRK det ER kun et gæt) på hvad det koster......

Kronrørsleje (original Honda reservedel): ca. 800 kr.
Professionel MC mekaniker timer: ca. 3 (1500 kr.)
Uøvet MC mekaniker timer: ca. 5 (2000 kr.)
Baggårdsmekaniker timer: ca. 10 (3000 kr.)
Helt blank perlegrusmekaniker timer: ca. 15 (0 kr.) hertil lægges udgiften til en reparationshåndbog og evt. anskaffelse af værktøj.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Allan K

Re: Kronrørslejer udskiftes efter 6000km !

Indlæg af Allan K »

Det lyder som om kronrørslejerne har været spændt alt for hårdt sammen! Så er det ikke usædvanligt, at de skal skiftes så hurtigt. Kunne godt lyde som en garantisag, men det afhænger jo af de vilkår du har købt cyklen på.

Jeg har lige d.d. forhørt mig om prisen på et sæt kronrørslejer til min TA (nu har de siddet der siden ´99, så de har gjort det godt :-)) og de koster 390,00 kr. Jeg skifter dem selv, så det er prisen for mig :-)
tingtilsalg

Re: Kronrørslejer udskiftes efter 6000km !

Indlæg af tingtilsalg »

Helt enig med Allan K. Skift leje selv, med mindre det er en garantisag.

Kan man skifte en kæde kan man også skifte kronrørslejet.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Kronrørslejer udskiftes efter 6000km !

Indlæg af Nikolajsen »

Forhåbentligt er den sag afgjort for længst ;-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar