Løst baghjul

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Mogens Dammand

Løst baghjul

Indlæg af Mogens Dammand »

Jeg sad og læste Søren's beretning fra skagensturen for et stykke tid siden, hvor han fortalte at han havde mistet møtrikken på baghjulet.

Trak lidt overbærende på læberne, smilte og tænkte "så kan han sgu' lære at spænde hjulet når han strammer kæde, men til min skræk har jeg lige konstateret at min møtrik kun sad med 2 gevind tilbage, så var den også smuttet, og jeg har ikke strammet kæde.

Så moralen er at I skal huske at checke at den er spændt fast, og at den bliver ved med at være det.

Nu ved jeg ikke om det er en låsemøtrik der sidder der, men hvis det er skal jeg jeg ud og ha' mig en ny, for der er ikke meget lås i den jeg har på nu.

Hilsen
Mogens
Nichof

Indlæg af Nichof »

På min gamle Kawa Z1 sad der en møtrik alá den der sidder på hjullejerne i en bil, altså med hakker til at sætte en split i. Dette gjorde at det var fysisk umuligt for møtrikken at rasle løs, til gengæld skulle der en ny split til hvergang man havde strammet kæde eller af anden grund havde haft den løsnet.
Dette løste jeg ved at bruge en hårnåls split (den samme søm bønderne bruger på deres traktore :-D ).
Faktisk havde jeg totalt glemt dette indtil jeg så indlægget - vil fluks rende ud og finde sådan en møtrik og bore et par splithuller i min bagaksel.
Besvar