Skyder fra udstødningen når gassen slippes/motorbremses

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Lars Vatne

Skyder fra udstødningen når gassen slippes/motorbremses

Indlæg af Lars Vatne »

Hej HARKs..

Vil lige høre jer om i kender dette problem på jeres TA og ATere:

Min AT650er har gennem længere tid haft en 'sjov' ting. Når jeg kører alm march hastighed og slipper gassen for at motorbremse, så skyder den fra udstødning (dvs. at den antænder benzin dampe i udstødningen).

Jeg har været alt igennem fra: Nyt luftfilter, gennemset luftfilterkasse og manifolder, renset karboratorer, skiftet hoved dyser og løftet nåle, skiftet tændrør, sikret mig at forrør og udstødning er tætte, skruet den en smule ned i luftskruerne, og alt andet god praksis omkring luft/benzin/tænding...

Min sidste teori er, at den har for små tomgangsdyser ?? !! Så derfor får den for mager blanding ved ca. 2000 omdr/min og skyder derfor ??

Har i nogle gode kommentarer og råd.
Lars V. Mobil 2220 4529
Lars Vatne

Forresten...

Indlæg af Lars Vatne »

Hej igen...
Glemte lige at sige, at hvis jeg giver den en lille smule choker, så stopper skyderiet og problemet er væk..

Dermed også sagt at den kun skyder når den er kørt drift varm.


Lars igen
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej lars.

Jeg har samme "problem" (det generer mig ikke) men det begyndte først da jeg satte Laser Produro lydpotte på, jeg har også prøvet lidt af hvert men har ikke kunne afhjælpe det! Har også fået at vide at man ikke kan gøre noget ved det. Måske er det bare sådan:-)

Mvh Iver
Lars Vatne

Bang...

Indlæg af Lars Vatne »

Hej Harks.
Har 'arbejdet' på mit skyde-problem noget tid nu. Har talt med flere eksperter, forhandlere og andet godt folk, der måtte have viden og idéer til det man kalder 'back fire' på engelsk. På DORCMK.dk anbefalede Aastrup mig at kigge på hjemmesiden www.ta-deti.de/ta der er skrevet af en TA-nørd. Denne hjemmeside kan varmt anbefales. Ham der har lavet denne side kommer langt omkring TA/AT universet.
Honda guru 'Bent' fra Probike fortalte mig at de Air-cut-off ventiler på karboratorene, som jeg havde mistækt, nærmest skal være gennemhullet før de skaber problemer. Han fortalte også at især TA kører virkeligt dåligt med er UORIGINALT luftfilter. han monterede altid de originale. Jeg har fået sat et originalt luftfilter på nu. Der er lidt forskel på de to filtre, det originale sidder ligesom bedre og virker til at slutte mere tæt. Skyderiet er også reduceret lidt, nu kommer det kun ved at lukke hurtigt ned for gassen, ved march hastighed. Så 'del-slut-konklusionen' må være at nogle ældre motorer har altså bare tendens til skyderi. Dette kan afhjælpes ved dysning, originalt luftfilter, nye cutoff ventiler, etc..

ATen kører trods alt som en drøm og trækker så armene bliver lange..

Hilsner fra Lars XRVatne Nielsen (og kom nu op på det SkagenTræf så vi kan vise alle cremen af Honda!).
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Lars

Indlæg af Søren Dahl »

Skyderi.

Jeg har samme "problem" med min TransAlp, men også kun når jeg kører med pro duro potte som jeg har på nu. Jeg synes så nærmes det er lidt fedt når den gør det ;-) måske nærmest som en del af pro duro produkt lyden.....

Min opfattelse af uorginalt luft filter er, at de er ok når man har uorginalt udstødning (pro duro) hvor i mod når man kører med orginal potte så er der problemer.

For nogle år siden prøvede Uffe og jeg at montere mit KN filter i han TransAlp som har et kompelt orginalt setup, og det virkede af røven til :-? - så det har Bent ret i. Desuden har KN filter også den ulempe at de lukker eller kan lukke sand ind hvis man kører meget i det. Det orginale
filter smurt i lidt olie er lange mere effektivt til dette.

Det skal lige siges at jeg kører med KN filter samme men pro duro potten på nuværende tidspunkt. Der er ikke gjort andet ved den, og min alp kører som en drøm........

MVH Søren
Lau

Anden potte til Transalp 2006

Indlæg af Lau »

Er der nogen herinde der ved om den findes en anden potte med en bedre lyd i, til den nye transalp, den har jo fået katalysator på?
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Lau

På det du spørger om er jeg dig svar skyldig, men da du har en Transalp er du jo et oplagt medlem af denne klub, så skriv et par ord om dig selv, så har du et medlemskab af Danmarks eneste klub for Honda Allroad ;-)

Hilsen
Mogens
Besvar