brug af centralstøttefod

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

brug af centralstøttefod

Indlæg af Palle »

Jeg må være ærlig.....Jeg sidder her og griner lidt af mig selv :lol:
som den splejs jeg er (73 kg/180 cm) tog jeg mig selv i at stå og hive og slide
i min twin...Jeg magtede ikke at med en elegant bevægelse,at hive den op på centralstøttefoden :oops:
Det sgu` da lidt pinligt :oops:
Ud over styrketræning og sund morgenmad....som jeg ikke er meget for at begynde på i min`alder :beer:
Har du en særlig teknik....eller er det bare at konstatere at jeg er en "kælling" :-D
Der skulle købe en velo i stedet..... :-D
Chrome won`t get you home..
TEriksen

Re: brug af centralstøttefod

Indlæg af TEriksen »

Hej Palle
Du har ret, jeg synes heller ikke det er for nemt. Jeg bruger kun center støttefoden ved vask og vedligeholdelse osv.
Jeg har højre fod på den lille arm der sidder på støttefoden, venstre hånd godt fat i styrtbøjlen og højre godt fat i taskestativet, og så trækker jeg ellers til. Det plejer at virke.
Der er forskellige mærker center fødder og det afhænger også af hvor højt (eller lavt) din cykel står. Jo lavere - jo tungere så måske det er en mulighed at sikre dig at fjedrene er indstillet korrekt.

/Thomas
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: brug af centralstøttefod

Indlæg af Palle »

Ja det kan da være at jeg skal have fat i mororbøjlen...
Har før hevet i styret ...samtidig med taskeholderen...
og det er ikke nok til at få "swing på".. :-)
Det er også i forbindelse med kædesmørring og rengøring,
og evt vinteropbevaring...den skal op på to ben.
Og det nærmer sig jo den tid :cry:
Men tak for tippet Thomas
Chrome won`t get you home..
Jens Adamsen

Re: brug af centralstøttefod

Indlæg af Jens Adamsen »

Kælling eller ej:-) På min centralstøttefod er der ikke nogen bøjle at træde på, så den er også næsten umulig at hive op, i modsætning til min dobbelt så tunge ST1100! Jeg har købt en løftekrog i Biltema: http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Handv ... rog-16474/
Jeg holder støttefoden i asfalten med foden, og så stikker jeg løftekrogen i øjet ved den bageste fodhviler. Da løftekrogen har et godt håndgreb kan jeg så lige få den hevet op. Det ser sikker åndssvagt ud, men det virker, og krogen kostede 39,95.

Mvh. Jens
Suhir

Re: brug af centralstøttefod

Indlæg af Suhir »

Første gang jeg skulle hive min AT'er op på centralstøttebenet, hev jeg fat i styret, som på min den gamle NTV'er og væltede med maskinen mod højre og mig oven på maskinen! kslag nøj jeg vart sur på mig selv, og blev så meget til gin af den andre der gik forbi.
Men efter nogen forsøg og prøven, så fandt jeg ud af at det er lettest ved at holde fast i styret med venstre hånd, højre hånd på styrbøjlen og så en solid plantet fod på centerbenen, og så ellers bare hive til uden at vise at man bruger nogen form for kræfter :lol:
egoland

Re: brug af centralstøttefod

Indlæg af egoland »

Har en ide om, at det skyldes den relativt lange fjedervandring. Men hvis man er villig til at eksperimentere lidt, kunne man prøve at svejse et længere ekstra træde-rør på støttefoden? Hvis man altså har en svejser. Ville give større moment.
poulsen

Re: brug af centralstøttefod

Indlæg af poulsen »

et længere "træde-rør" ville helt sikker hjælpe, men det der nok hjælper mest er nok et godt og solidt sted at tage fat når man skal mc'en op. Selv lagt jeg mærke til at jeg umuligt får min standard 650 AT op på støttefoden hvis jeg ikke har mulighed for at hive i holderen til taskerne. Men når jeg derimod har mulighed for hive i de bøjler så er det pære let at få den op på centerfoden :)
.... så min konklusion (på ikke så stor erfaring) er at det der måske gør mest gavn er et godt greb på mc'en, som også passer til personen der skal hive dyret op.
Brugeravatar
JP
Indlæg: 311
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: brug af centralstøttefod

Indlæg af JP »

Hej

Jeg havde det samme problem, men ændrede støttefoden.
Der er billeder af den nye støttefod under teknik - centerstøtteben - februar 2011
Efter ombygningen ruller cyklen op på støttefoden.

Hilsen Jørn
Skomarn

Re: brug af centralstøttefod

Indlæg af Skomarn »

Hej

Glædelig forår!

Når jeg skal have min TA'er op på centralen, plejer jeg gerne at "fokusere tankerne" på at løfte lige op bag på, frem for at trække tilbage i hele cyklen... Det er det der gør det for mig. :-)

Ses derude.

Ps. Jeg tror jeg har ca. samme tekniske data, mht. højde og drøjde, som dig. :lol:
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: brug af centralstøttefod

Indlæg af Palle »

Nå men sikke en debat jeg fik startet der :-)

Jeg må med skam indrømme at jeg stadigvæk er inde og hente konen når jeg skal have den op og stå ....
Motorcyklen altså !! :-D :-D

Men er da nysgerrig på den der "BMW-rulle ting"... :idea:
Chrome won`t get you home..
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: brug af centralstøttefod

Indlæg af ktopp »

Du er ikke den eneste der har eller haft problemer med centralstøttefoden. Jeg er ved at være optrænet i teknikken. Det kræver vilje-teknik-og måske en ordentlig skid..... -i nævnte rækkefølge.
Undskyld set lidt u- seriøse indlæg. :-?
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: brug af centralstøttefod

Indlæg af ktopp »

Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Besvar