sidekuffertbagagebærer til transalp xl600 -87

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Risskov

sidekuffertbagagebærer til transalp xl600 -87

Indlæg af Risskov »

Jeg vil gerne have noget sidekuffert på min cykel... er der nogen der ved om denne model kan bruges på min transalp 600 fra 1987? http://www.motorbikesandparts.co.uk/giv ... 94-99.html

Mvh risskov
tingtilsalg

Re: sidekuffertbagagebærer til transalp xl600 -87

Indlæg af tingtilsalg »

Den vil fint passe.
Transalpen er stort set det samme fra 87-99. Dog med skivebremse i 1991, ændringer på frontkåbe i 1994 og ændret til dobbelt skive foran i 1996. Men hvorfor vil du dog have sådan noget plastic-halløj på en transalp ?
Risskov

Re: sidekuffertbagagebærer til transalp xl600 -87

Indlæg af Risskov »

fordi jeg ikke er klogere ;-) ..... tanken var at selv bygge nogen alu-kufferter i noget dørkplade, som jeg så kunne montere på den her bagagebærer.... det lignede en økonomisk overskuelig disposition.
Men jeg er meget åben overfor forslag ??? så gode ideer i denne retning modtages :-)
tingtilsalg

Re: sidekuffertbagagebærer til transalp xl600 -87

Indlæg af tingtilsalg »

Selvom det er alu, så er dørkplade jo ret tyk godstykkelse, og du ender derfor med pænt tunge kasser (hø hø :lol: )

Sådan nogle givi ting der passer kun sammen med givi-kufferter pga. selve låsesystemet. Hvis du selv vil igang er du langt bedre tjent med at købe nogle stumper hos fx Touratech, og billige kasser hos fx Daerr.de. Så er det bare igang med at svejse resten sammen, med noget firkant-profil. Eller tyndvæggede stålrør :)
Risskov

Re: sidekuffertbagagebærer til transalp xl600 -87

Indlæg af Risskov »

mente vist heller ikke dørkplade, men dens mindre fætter rispladen :-) ... men kan da se på dine henvisninger at det næsten ikke kan betale sig... det er da nogle ganske billige alukasser, de har i tyskland :-) .... så er det vist "bare" noget bagagebærer der skal bygges... det må jeg se at få kigget på :-)
Mange tak for vejledningen :-)
Besvar