benzin oktan 92 eller 95

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Gæst

benzin oktan 92 eller 95

Indlæg af Gæst »

Hejsa.

Er der nogle af jer der har erfaringer med at fylde oktan 92 i transalpen eller AT'en i stedet for 95???

Jeg mener at der i manualen står godkendt ned til oktan 91, men jeg er lidt skeptisk.

nogen der ved noget?


TOm
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Jeg kører kun på 92 oktan, da alt andet er spild af penge, i hvertfald her på Bornholm. Rygtet siger at det ikke kan betale sig at fragte 92 oktan til øen, så man sælger 95 oktan som 92 oktan. Hvad man gør andre steder ved jeg ikke. Hvis ovenstående rygte er usandt kan jeg bekræfte at min AT'er kører udmærket på 92 oktan :)
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Gæst

Indlæg af Gæst »

okay.. det lyder jo interessant.

forresten, har du fundet ud af om du måske kommer til vores grusgravs-komsammen??
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Aastrup skrev: forresten, har du fundet ud af om du måske kommer til vores grusgravs-komsammen??
Min cykel skal jo laves først, og jeg tror ikke det kan nås inden grusgrav-turen, men vi får at se....
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Min AT'er kører udlukkende på oktan 92, og jeg har ikke haft nogle problemer eller tændingsbanken på grund af benzinen.

Forresten Tom...., så går min AT'er ganske let på "Rullen", uden at skulle provokeres ret meget.....

HugOgDask :wink:
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Gæst

Indlæg af Gæst »

hmm... måske man skulle overveje at skifte til noget andet benzin. Man skal jo spare hvor man kan.

peter>> Nu siger du at du sagtens kan hive den op uden at provokere den, mener du så bare at det er ved at give gas, slippe gassen og så hugge til den igen??? Eller bruger du koblingen??

veset>> Jeg håber da at du kan komme, lidt skrammer i kåben gør den da kun pænere.
Besvar