KTM 380 SX ??

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Mogens Dammand

KTM 380 SX ??

Indlæg af Mogens Dammand »

Er der nogen der har kendskab til denne model, gode som dårlige sider.

/Mogens
Gæst

Indlæg af Gæst »

hvad satan mogens...

skal du have sådan en galsindet maskine??

jeg synes du skal stille samme spørgsmål inde på www.dormck.dk

Der får du langt bedre svar end her. Men jeg mener det er en rimelig hidsig 2-takter, har omkring 60 hk. så det er vist ikke for børn :-P
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Jeg sonderer terrænet, HVIS nu sønneke skal have et stykke legetøj, og så kom denne lige på banen til en synes jeg fornuftig pris, men skal da lige ha' en snak med gutten, og så kan jeg jo også få lidt gavn af den :lol: men det kan godt være den er for voldsom til ham, han har kun prøvet at køre én gang.

/Mogens
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Mogens.
Denne KMT er ikke lejetoej for drenge, men jeg ved jo ikke hvor gammel knaegter er.
Som begynder cykel vil jeg anbefale en 80 eller 125 cc - som faktisk ogsaa kan tage magten fra mange uoevede.......
Ellers er 4 takter, som er noget lettere at haandtere - men prisen vil nok ogsaa vaere hoejere.......
Lykke til med projektet og jeg haaber han bliver bidt af en gal MC.

Mange hilsener
Torben
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Mogens

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Mogens

Du skal helt sikkert ikke købe en så voldsom KTM til knægten - den har som Tom mener 60 HK og er en 2 takter - og det er alt alt for meget for en knægt som begynder at køre MC.

Jeg var ude og prøve Peters XR 400 - aldrig har jeg prøvet en off roader med så dejlig og blid motorgang som "adlyder" en selv efter få minutters prøvetur. Hvad er forskellen fra Peters off roader til andre jeg har prøvet - jo Peters er en 4 takter med få ccm og hk - men med utrolig gode køreegenskaber. (man keder sig ikke på noget tidspunkt)

Jeg vil forslå at knægten starter med en 4 takter af få ccm og hk - det er hvis man spørger mig, nr 1. Jeg bryder mig generelt ikke meget om 2 takt-cross maskiner - de overrasker en på en ubehagelig måde, og det er sikkert også fint - men ikke når man ALDRIG har kørt MC før.

Bare mit råd ;-)

MVH Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Altså nu skal vi heller ikke male fanden på væggen lige med det samme, man kan sagtens lære at køre på sådan en cykel som nybegynder.... man skal dog nok bare medregne en del skrammer, både på mand og cykel.

Og eftersom din knægt kun lige er blevet konfirmeret og kun har kørt en enkelt gang eller to før, så var det som der bliver skrevet ovenfor nok også bedre med en 125 ccm. Eller hvad med en yamaha DT175??

Men kig dig lidt omkring, det er ikke så svært at finde en crosser til lidt sjov og ballade.

Uanset hvad, så synes jeg du skal spørge på DORMCK forum, du får meget mere kvalificeret hjælp der end du vil gøre her.
Gæst

Indlæg af Gæst »

En 380 sx er en fuldblods crossmaskine.

De er billige, for der er ikke ret mange, der gider at køre på dem efter at 4-takts crosserne har slået igennem. Det sandsynlige udkomme af at smide en begynder op på sådan en er, at han bliver læsset af - og bliver bange for at køre på den. Alternativt bliver han læsset af og kommer slemt til skade.

Sådan en maskine skal køres agressivt og det kan man kun, hvis man kan køre i forvejen.

Det er cirka ligeså smart at forsøge at lære at køre offroad / cross på sådan en som på en Transalp - bare på en anden måde.

Hvis man skal bliver god hurtigt / have det sjovt, skal maskinen ikke have flere kræfter end at man tør at bruge dem, og kan gøre det uden at sætte livet på spil.

Hold dig fra den maskine.
Besvar