Mogens, selvom asymetrisk nærlys ikke er et krav hjælper det jo ikke Tinning da den lampe han har uden asymetri er en ren fjernlyslampe.
Tinning, det er så hermed også konstateret at din AT RD07 (også
), er en forhenværende tysker, da de er de eneste der er født med kun ét nærlys, fra `96 fik de også to.
Som Niels skriver, kan du nøjes med at lave en lus fra den hvide ledning i venstre lampestik over til den højre, men gør du det med den lampe du har, vil den blænde
. Så du er nødt til at finde en anden lampe til højre side, måske der er en der ligger inde med en brugt
Men Niels, du får det lidt til at lyde som en selvfølge
, men havde det nu f.eks. været en forhenværende tysk RD04 fra ´91 som min, havde der også skulle bygges et relæ på til nærlyset, da den kun er født med ét relæ, til fjernlyset. Og jeg ville ikke anbefale at trække 110W over lyskontakten på styret
. Fra `92 var alle født med to relæer, også tyskerne, og dermed også Tinnings.
Jeg monterede det manglende relæ på min da jeg byggede den og har efterfølgende købt to nye lamper til en nyere model, jeg mener det var hos CMS i Holland. Samtidig satte jeg to Osram Nightbreaker pærer i, så nu er der rimelig lys på den
(dog er det ingenting ift. Varaderoen...som i øvrigt også har fået Nightbreaker i
).
Mht. om temperaturføleren er defekt, kan du vel se om temperaturen stiger på måleren. Det er dog ikke sikkert den stiger ret meget ved kørsel, det gør min i hvert fald ikke, men hvis du lader den stå stille i tomgang skulle den gerne komme højere op...og på et tidspunkt skal blæseren så starte. Men vær opmærksom på hvad der sker, så den ikke bliver for varm hvis det nu
ikke virker
I øvrigt sidder temperaturføleren i termostathuset under tanken mellem kølerne og den har partnummer: 37750-PC1-004. Den kan fås hos CMS til 61 Ævro + hollandsk moms og fragt og hos DavidSilverSpares til 25 pund + engelsk moms og fragt.
http://www.cmsnl.com/products/thermo-un ... 2fZ_fl_uSo
http://www.davidsilverspares.co.uk/part ... 50PC1004P/