Udluftning af bremser på XL1000 VA7
: 05. maj 2014, 09:46
Man har luret på forskellige fora, at det kan være lidt drilsk at skifte bremsevæske/lufte ud (bremser altså) på en Vavardetdo? på grund af de såkaldte "dual brakes", som i øvrigt virker ganske fortrinligt. Synes jeg.
Jeg har skiftet en del bremsevæske på biler og mc.er, men aldrig på sådan et system. Det tilrådes at bruge vakuum, ser jeg. Spørgsmål (og her afslører jeg så, at jeg er en glad amatør):
"Gammeldags" pumpeteknik synes noget kompliceret for at få luftet hele systemet ud - rækkefølge m.m. Der er vist også noget med, at luft kan gemme sig steder, hvor den er svær at få fat i uden vakuum?
1. Kan jeg ikke bruge en stor øresprøjte i stedet for at investere i en vakuum bremseudlufter?
2. Uanset om jeg bruger det ene eller det andet, er det så ikke ligegyldigt med rækkefølgen?
3. Er der et hensyn at tage til de ventiler, som sidder i systemet?
P. f. t.
mogens
Jeg har skiftet en del bremsevæske på biler og mc.er, men aldrig på sådan et system. Det tilrådes at bruge vakuum, ser jeg. Spørgsmål (og her afslører jeg så, at jeg er en glad amatør):
"Gammeldags" pumpeteknik synes noget kompliceret for at få luftet hele systemet ud - rækkefølge m.m. Der er vist også noget med, at luft kan gemme sig steder, hvor den er svær at få fat i uden vakuum?
1. Kan jeg ikke bruge en stor øresprøjte i stedet for at investere i en vakuum bremseudlufter?
2. Uanset om jeg bruger det ene eller det andet, er det så ikke ligegyldigt med rækkefølgen?
3. Er der et hensyn at tage til de ventiler, som sidder i systemet?
P. f. t.
mogens