oliedæksel

Spørgsmål eller tips.
Besvar
gurian

oliedæksel

Indlæg af gurian »

Hejsa
Min transalp er udstyret med et olidæksel som er af andet materiale end blokken hvor det sidder. Dette bevirker at jeg kun kan skrue det af, mår motoren er helt kold.
Er der nogen som ved om der findes dæksel af materiale så man kan skrue det af selvom motoren er varm ????
hilsen Hans-Erik Edvardsen
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: oliedæksel

Indlæg af M@X »

Mener du låget hvor oliepinden sidder og hvor man efterfylder med olie?

Hvis det er det du mener, så er det lavet af plast og skal ikke skrues særlig fast. Jeg har skiftet mit til et af dem med indbygget olietermometer. Og selv em det er lavet af metal, kan det stadig sidde lidt for meget fast til at jeg kan løsne det med fingerene når det er varmt.
Smør o-ringen og spænd det kun let til.
--
mvh M@X
gurian

Re: oliedæksel

Indlæg af gurian »

M@X skrev:Mener du låget hvor oliepinden sidder og hvor man efterfylder med olie?

Hvis det er det du mener, så er det lavet af plast og skal ikke skrues særlig fast. Jeg har skiftet mit til et af dem med indbygget olietermometer. Og selv em det er lavet af metal, kan det stadig sidde lidt for meget fast til at jeg kan løsne det med fingerene når det er varmt.
Smør o-ringen og spænd det kun let til.

Tak for dit svar, mit problem er dog at jeg kører rundt med en styrtbøjle som gør det endnu sværere at komme til!
hilsen Hans-Erik
Besvar