Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Spørgsmål eller tips.
Didrik

Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Indlæg af Didrik »

Jeg skal - selvfølgelig - prøve kræfter med navigering efter roadbook. Har altid syntes at det var noget af det sejeste på en offroader, men hvordan kommer jeg nemt i gang?
Ja, jeg kan bare bestille løs på Touratech.dk - ved det godt, men kunne godt tænke mig et lidt mere overskuelig og billigere løsning til en start.
Og hvad med selve papir rullen? Er der nogle der har noget liggende på deres PC som de kan sende så jeg selv kan rode lidt med det?

Nogle gode links måske? :-)

Takker og bukker.
Tidligere_medlem_1

Re: Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Der er lidt god viden omkring Roadbook her: TENERE.DK
poulsen

Re: Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Indlæg af poulsen »

biltema har nogle til begynderpris og gravel areangmentet sidst i august er måske et sted at prøve.
Didrik

Re: Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Indlæg af Didrik »

Tak for info - vil starte med Biltemas version.

God læsning på tenere.dk :-)

Hvilken størrelse papir anvendes normalt: A5 eller A4??
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Indlæg af stig »

Der er A5 i stående format men bruger.

Du skal også lige havde styr på hvor nøjagtig din trip tælle er, så du har en fornemmelse af hvor meget der skal ligge til eller trække fra pr km.
Didrik

Re: Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Indlæg af Didrik »

stig skrev:Der er A5 i stående format men bruger.

Du skal også lige havde styr på hvor nøjagtig din trip tælle er, så du har en fornemmelse af hvor meget der skal ligge til eller trække fra pr km.
Den er da 100% nøjagtig - det er jo en Honda! (host - host...)

Nå, men god ide. Tjekker lige med et par km stene ved lejlighed.

Kunne se Touratech havde en A4 roadbook, men hvis alle arrangør udlevere A5 dur den jo ikke. Ellers smart da man kunne smide printerudskrifterne direkte i.
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Indlæg af stig »

Jeg køre selv på en TA fra det for i århundred, og min triptæller passer 99.9%, men jeg bruger stadigvæk to stk cykel computer som triptæller nor jeg køre efter roadbook.
Grunden til det er at jeg ikke kan se triptæller unde alle forhold når roadbooken er monteret, og så bruger jeg og triptæller som tank måler så duer det jo ikke at men nulstiller den under kørslen.

Du smider bare A5 papir i din printer så skal man ikke klippe men kun klister roadbook en sammen
poulsen

Re: Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Indlæg af poulsen »

... du kan da bare be' printeren printe to sider på hvert a4 ark? så behøver du ikke have to typer papir liggende der hjemme.

edit: tastefejl
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Indlæg af stig »

poulsen skrev:... du kan da bare be' printeren printe to sider på hvert a4 ark? så behøver du ikke have to typer papir liggende der hjemme.

edit: tastefejl
Det var også det som jeg rodet med i starten, men det kunde ikke lade sig gøre :evil: (eller jeg kunde ikke finde ud af det ) :roll: med det program jeg bruger til at skrive Roadbooken med
poulsen

Re: Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Indlæg af poulsen »

stig skrev:
poulsen skrev:... du kan da bare be' printeren printe to sider på hvert a4 ark? så behøver du ikke have to typer papir liggende der hjemme.

edit: tastefejl
Det var også det som jeg rodet med i starten, men det kunde ikke lade sig gøre :evil: (eller jeg kunde ikke finde ud af det ) :roll: med det program jeg bruger til at skrive Roadbooken med

Der er mange programmer der kan finde ud af at "printe" til en pdf file istedet for til printeren (ellers kan man installere en pdf-printer). Programmer der kan finde ud af at åbne pdf'er kan som regel også printe to side på hvert ark. Men hvis man aligvel har a5 liggende der hjemme så er det nok en lettere løsning :)


Hvilket program benytter du til at lave roadbook stig?

(undskyld hvis jeg forstyrrer tråden)
Didrik

Re: Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Indlæg af Didrik »

Jeg bruger RBEditor som er freeware - tror jeg nok... :shock:

Har ikke tjekket om det kan udskrive i A5 - har først lige rodet med det her i eftermiddag.

Og nej - du forstyrer ikke tråden - fint med en masse info til newbies som mig :-)
poulsen

Re: Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Indlæg af poulsen »

Jeg er ikke begyndt på roadbook endnu så er lige, om ikke mere nybegynder indenfor det :)
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Indlæg af stig »

Jeg bruger også RBeditor.
Kan ikke lige huske omkring printning i PDF format, men helt sikker en mulighed hvis det kan lade sig gøre eventuelt med en PDF printer hvis programmen ikke selv har muligheden.

En anden roadbook program som jeg har leget lidt med er Rally Navigator
http://www.rallynavigator.com/
programmet har nogle rigtig smarte funktionen, men valte til sidst RB editor på bgund den simple opbygning.
poulsen

Re: Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Indlæg af poulsen »

...hvor har du RBeditor fra? Som jeg kan se det er den officielle side væk.
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Nybegynder med Roadbook - hvordan?

Indlæg af stig »

Jeg har hentet det fra den officielle side, men det ser ud til at den er lukket, og det jeg har desværre ikke installations filen længer men kan være der er andre som har den til at ligge.
Besvar