BoosterPlug

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 511
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

BoosterPlug

Indlæg af John Sigh »

Hej.
Har lige siden første tur på XL700VA syntes den kørte meget on/off i mellem området ca 3000omdr. Har talt med andre som har samme oplevelse ( som vist er meget udbredt for motorcykler med indsprøjtning ) og blevet anbefalet at monterer en powercomander men den koster jo ikke gratis ! og cyklen skal vel rulles for at få det fulde udbytte. Faldt så over en tråd et sted på det store net ( kan ikke lige huske hvor ) hvor en glad bruger ( tror han var BMW mand) berettede om boosterplug som er en temperaturføler/modstands dims som monteres mellem temperaturføleren i luftfilterkassen og ecu hvorved man snyder ecu til at tro det er koldere og derved tilsætter lidt mere benzin til blandingen men kun ved gasgivning da lambda sonden justerer tilbage igen. Smart hvis ellers det virker :ok:
Billede
Kom til at købe en sådan dims som blev monteret her i vinter.
Dimsen blev så testet på en 70km tur i dag og med forbehold for hukommelsen fra før vinter stilstand syntes jeg der er en tydelig forskæld.
Dimsen kommer fra Sakskøbing kkj8 og findes her http://www.boosterplug.com/
Er så spændt på om den har indflydelse på benzin forbruget men det vil tiden jo vise.
Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: BoosterPlug

Indlæg af Bernt »

Det lyder spændene, jeg håber at du følger op på denne tråd med flere fakta. Erfaringer efter f.eks. 1000 km og hvad benzin forbruget viser.
Ved du om den også kunne gøre noget for de ældre TA, jeg har selv en TA 60 fra 97`

Mvh Bernt
Eventyret venter bag næste sving :-)
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: BoosterPlug

Indlæg af M@X »

Fungerer vist kun i forbindelse med indsprøjtning.
Dimsen sender en forkert temperatur til motorstyringen som så giver en smule mere benzin i det område hvor den hakker i det.
Benzinforbruget vil sandsynligvis stige en smule da dimsen giver 4-6% mere benzin i netop det lave område hvor fabriksindstillingen er stillet til mager. Og det har de gjort netop for at sænke benzinforbruget.

Jeg gætter på at forbruget stiger ubetydeligt, men den kommer til at køre mere jævnt. Og det er da værd at betale lidt for.
--
mvh M@X
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 511
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: BoosterPlug

Indlæg af John Sigh »

M@X har ret det er kun lavet til mc med sprøjt.
Har kun kørt et par hundrede km så jeg kan ikke sige noget om forbrug endnu men syntes der er mærkbar forbedring i mellem området ved gasgivning.
Har forbrugsdata på alle optankninger siden jeg fik cyklen :shock: så sammenlignings grundlaget er vist i orden og jeg vender tilbage med nyt når der er brændt nogle tankfulde benzin af :ok:
Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 511
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: BoosterPlug

Indlæg af John Sigh »

Forbrugs update.
Har tanket 4 gange med et gennemsnitlig forbrug på 18,45 km/l Samme periode sidste år var forbruget 18,75km/l Med forbehold for temperatur og tur længde ser det ikke ud til den nævneværdig påvirker forbruget.Kørslen er blevet mere jævnt omkring 3000 omdr. og jeg føler der er forbedret moment ved lave omdr. så opsummeringen må være at jeg er meget tilfreds.
Mvh John Sigh
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Besvar