Hej alle
Jeg har et problem med min at'er: Den kører perfekt, koblingen glider ikke, chokerne er smurte og sidder som de skal, kæden er tilpas strammet (og tilpas løs), bremserne binder ikke - MEN den går stadig kun omkring 14 km/l ved blandet kørsel. Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan kigge på, eller skal jeg bare acceptere, at det er forbruget? Jeg har læst om forskellige R03er, R04er og R07er, der alle kan komme op nær 18 km/l ved stille kørsel (hvilket mit ofte er), og det ville jeg da gerne kunne også.
Pt. reagerer forbruget på ingen måde på kørestilen.
Vil det give mening at skille karburatorerne ad og rense det hele + evt. investere i nye dyser, nåle mm.? Jeg kører med rense-additiv pt. og det gør heller ikke nogen forskel efter 500 km's kørsel.
Så vidt jeg kan se/lugte er benzinslangerne tætte og tanken ligeså.
Mvh Niels
XRV 650 (med R04 motor) - benzinøkonomi
Re: XRV 650 (med R04 motor) - benzinøkonomi
Hvilken farve er dine tændrør?
De er den første sladrehank i forhold til fed eller mager blanding i din motor.
De er den første sladrehank i forhold til fed eller mager blanding i din motor.
Man lever så længe man lærer :)
Re: XRV 650 (med R04 motor) - benzinøkonomi
Link til tolkning af tændrørsfarve fundet hos Landberg:
https://landberg.dk/taendroerguide
https://landberg.dk/taendroerguide
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)