Til check hos mekaniker ..... Uhhh

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
flygge
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18. feb 2019, 14:44
Geografisk sted: Korsør

Til check hos mekaniker ..... Uhhh

Indlæg af flygge »

Nå ... Men har længe tænkt over, hvordan standen egentlig var på min cyklen. Derfor blev der bestilt tid hos Jens Winther i Roskilde for et "sundhedscheck" på min dejlige Afrikaner 750 (RD04).

Nu skal det lige siges. Jeg er ikke det store mekaniske geni, så der er rigtig mange ting jeg ikke selv kan. Nå ..... Men hvor om alting er. Så blev den kikket igennem. Det blev den nette sum af 484,50 kr. Og tog ca. 1/2 times tid.

Så var tiden så kommet til dommen.

Fordæk ca. 3000 km tilbage.
Bremseskive og bremseklodser bag skiftes.
Kædekit skifte
Koblingskabel skiftes. Det går lidt stramt, men de har lige smurt det.
Pakning for stator dæksel skiftes. Den bruger en lille bitte smule olie jf. Værkfører.
Service udføres. (Bremsevæske, kølervæske, ventiler justeres, tændrør skiftes, motorolie og filter skiftes, luftfilter, diverse materialer)

Pris 14865,00 kr. Og så er dæk ikke indregnet og hvad der eller eller måtte komme.

Arbejdsløn 8543,60 excl.moms (service 3100,00, pakning 2325,00, koblingskabel 697,50, kædekit 1162,50, bremseskive og klodser bag 775,00)
Reservedele 3348,38

Puha ..... Nå men det skal jo laves, men det bliver nok ikke der.

Flygge
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Til check hos mekaniker ..... Uhhh

Indlæg af John Sigh »

Hej Flygge.
Hvis du ikke har nogen som helst teknisk kunne vil jeg nok køre på værksted :shock:

ellers ville jeg købe en orginal Honda værkstedshåndbog og så starte i det små selv .
Måske der i nærheden findes et HARK medlem som vil kan hjælpe med de sværeste opgaver :beer:

Mvh John Sigh
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
flygge
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18. feb 2019, 14:44
Geografisk sted: Korsør

Re: Til check hos mekaniker ..... Uhhh

Indlæg af flygge »

Ja.. John. Det er også det jeg vil gøre. Har gang i et andet værksted, så jeg ikke ødelægger noget :-D

Flygge
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Til check hos mekaniker ..... Uhhh

Indlæg af yaknudsen »

flygge skrev: 12. sep 2019, 19:57 Ja.. John. Det er også det jeg vil gøre. Har gang i et andet værksted, så jeg ikke ødelægger noget :-D

Flygge
Bortset fra at skifte pakning for stator-dæksel er alle de nævnte punkter noget som jeg selv har foretaget på mine motorcykler, mere end een gang.

Jeg hjælper gerne - og det skal ikke koste andet end nogle sodavand, lidt kaffe, nogle skiver rugbrød med leverpostej og måske et par 'løgnehistorier'.

Hvis du kan finde et sted hvor arbejdet kan udføres i ly og læ, over nogle dage, uden at maskinen skal samles og køres bort hver gang en ny dag truer giver jeg gerne en hånd, både med at skaffe stumper og med at skrue. Det kunne sagtens gå hen og blive vinterens fedeste mande-hygge-projekt.

Det vanskeligste er nok at finde et sted hvor man hygge-skrue i ro og mag, uden stress og jag.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Til check hos mekaniker ..... Uhhh

Indlæg af John Sigh »

Fint tilbud fra Knudsen :ok:
Meeeennn det med "lidt" kaffe ville jeg nok tage med et" gran" salt :kaffe: :beer:
Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Til check hos mekaniker ..... Uhhh

Indlæg af yaknudsen »

Ha ha ha. 😂 Man skal høre meget.... bare fordi man er lidt kaffetørstig. 🙄
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Til check hos mekaniker ..... Uhhh

Indlæg af Palle »

Jeg har et dejligt skur med lys og varme som jeg evt. kunne stille til rådighed for jeres projekt.. :ok:
Jeg kan hurtig rydde det for min egen AT og et par cykler..

Her er min " mann-cave " https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... rajtn2g30j
Ved ikke om linket kan vise billedet,men ellers kan jeg sende jer et billede via sms..
Det er som Jan ved..her i Korsør
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Til check hos mekaniker ..... Uhhh

Indlæg af yaknudsen »

Det er da det fedeste tilbud jeg længe har hørt om. Et skur med lys og varme!

Jeg kan sagtens finde til Korsør. Og Palle kender vi jo.

Så nu mangler vi bare at Flygge 'mander sig op' til at 'vove pelsen'.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Til check hos mekaniker ..... Uhhh

Indlæg af Palle »

" Billedfil to large" .. fing2 det gider jeg f.... ikke at rode med 8-)

Men kort fortalt er det et isoleret værksted hvor min AT står i "sikkerhed" ..
Der som sagt varme og strøm og rent og pænt ..der er musik " hvis i skal danse først" :lol: ( der er sågar parketgulv :mrgreen: )
Værktøj er der også,kompressor og hvad der ellers skal være sådan et sted :kaffe: :beer:
Skuret kan aflåses så i ikke behøver at flytte noget,før i er færdige..
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
flygge
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18. feb 2019, 14:44
Geografisk sted: Korsør

Re: Til check hos mekaniker ..... Uhhh

Indlæg af flygge »

Det er da nogle super tilbud i - Yaknudsen og Palle - kommer med :-D :ok: tusinde tak for det. Og selv om jeg har fundet en mekaniker og værksted, som vil påtage sig opgaven. Så er jeg da stadigvæk ikke bleg for at give hverken sodavand og rugbrødsmadder, hvis vi skulle besøge Palle "værkstedshule". ;-) :beer:

Flygge
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Til check hos mekaniker ..... Uhhh

Indlæg af yaknudsen »

flygge skrev: 14. sep 2019, 11:16 Det er da nogle super tilbud i - Yaknudsen og Palle - kommer med :-D :ok: tusinde tak for det. Og selv om jeg har fundet en mekaniker og værksted, som vil påtage sig opgaven. Så er jeg da stadigvæk ikke bleg for at give hverken sodavand og rugbrødsmadder, hvis vi skulle besøge Palle "værkstedshule". ;-) :beer:

Flygge
Du siger bare til Flygge, så kan vi måske aftale med Palle at besigtige den dejlige mandehule som han meget venligt tilbyder at stille til rådighed, samt drikke lidt af hans bedste kaffe og fabrikere en 'Plan A'' som passer ind i alle de involveredes verden.

Jeg er som bekendt selvpensioneret, så valg af ugedag og tidspunkt er ikke særlig vigtigt. For mit vedkommende er det eneste der for alvor kan komme i vejen - hensynet til allerede indgåede aftaler og familien.

MVH
/Jens
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Til check hos mekaniker ..... Uhhh

Indlæg af Palle »

Jamen vi kan sagtens finde ud af en dag/aften hvor i kan se om det er " brugbart" :-D

Jeg har nogle skæve arbejdstider da jeg er nattevagt på et bosted,og sover om dagen de dage jeg arbejder..om natten
Men hvis i vil benytte jer af skuret de dage hvor jeg sover,får i bare en nøgle til skuret..
Jeg ligger i kælderen og sover...så ingen problem :ok:

Vi kan lige snakkes ved om hvornår på PB ..da det jo nok er lidt u-interessant for andre

Hvad selve arbejdet med AT`en angår så er det jo noget som man sagtens selv kan lave..og ikke mindst spare en masse penge på timeløn
hos en mc-mekanikker

Pakning for stator dæksel skift har jeg ikke prøvet før og ventil justering ville jeg nok overlade til en " fagmand" eller en der har prøvet det før.
Men resten er jo lige at gå til...hvis man vel og mærke har skaffet diverse dele 8-)
Dækskifte plejer jeg at få lavet hos dækcentret 100m fra min bopæl,pga min egen dovenskab ;-)
Og så bliver det jo også afbalanceret ( dæk køber jeg on-line) og så monterer han dem

Men lad os se hvad Jan/flygge finder ud af... Det er jo trods alt hans kværn :lol: :ok:
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Til check hos mekaniker ..... Uhhh

Indlæg af yaknudsen »

:ok: :ok: :ok: kkj8 :honda:
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Til check hos mekaniker ..... Uhhh

Indlæg af Palle »

Nå men skal vi gå ud fra at Flygge har valgt at få kværnen på et værksted ? 8-)
Det er fint :ok:
tilbudet står stadig ved magt,men nu vil jeg " gå under jorden " de næste 5 dage/nætter pga. nattevagter..
Så jeg bliver " u-træfbar" :lol:
Jeg dukker op igen på HARK på Mandag eftermiddag :ok:
Chrome won`t get you home..
Besvar